Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون موردی از ابتلای زوار اربعین به بیماری وبا مشاهده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با  خبرنگار مرصاد اظهار داشت: همه نیروهای بهداشت و درمان استان کرمانشاه در نوار مرزی و پایانه خسروی به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارائه خدمات دندان پزشکی به زوار اربعین، افزود: همچنین دو پست قرنطینه در پایانه خسروی دایر شده که پزشک، پرستار، ماما، دندان پزشک به همراه آزمایشگاه و داروخانه در آن مستقر هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: نیروهای گروه مبارزه با بیماری ها نیز برای ارائه خدمات به زوار اربعین مشغول خدمت رسانی هستند.

شکیبا با تاکید بر اینکه نیروهای مرکز بهداشت و درمان با انگیزه بالا به زوار ارائه خدمت می کنند، گفت: با توجه به آغاز موج بازگشت زوار نیروها در ورودی گیت ها به استقبال زائران می روند و در صورت شک به وجود بیماری در زوار نسبت به ارائه خدمات بهداشتی اقدام می کنند.

وی عنوان کرد:  در مرکز قرنطینه نیز در صورت مشاهده علائمی نظیر اسهال، تب و ... به منظور پیشگیری از ابتلای زائر به بیماری وبا و آنفلوانزا نمونه برداری و آزمایش لازم انجام می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه مورد خاصی از ابتلای زوار به بیماری وبا مشاهده نشده، گفت: نیروهای مرکز بهداشت و درمان در مبادی ورودی شامل مرز کامیاران، کنگاور و سنقر اطلاع رسانی های لازم را در قالب توزیع بوروشورهای بهداشتی به زوار انجام می دهند.

وی با بیان اینکه اوضاع به طور کامل تحت کنترل است، افزود: زوار همکاری خوبی با نیروهای مرکز بهداشت و درمان به عمل آورده اند.

شکیبا عنوان کرد: شماری از همکاران مرکز بهداشت و درمان با انجام بیماربری نسبت به هدایت بیمار به سمت مراکز شبانه روزی اقدام می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری سالک در دامغان کنترل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خرسندی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشتی و درمان دامغان به میزبانی فرمانداری شهرستان بیان کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان به بیماری سالک در دامغان سال گذشته به ۹ نفر رسیده است.

وی از کنترل بیماری سالک در دامغان خبر داد و افزود: هر چند بیماری سالک ریشه کن نمی‌شود ولی قابل کنترل است و تلاش می‌کنیم این آمار امسال به صفر برسد.

معاون بهداشت و درمان دامغان گفت اجرای عملیات مبارزه با جوندگان در حاشیه روستاها و شهرهای به همت نهادهای دولتی و دهیاران و رعایت بهداشت فردی و محیط مهمترین عامل در کاهش مبتلایان و کنترل این بیماری بوده است

خرسندی با بیان اینکه پشه‌های خاکی ناقل این بیماری از جوندگان به انسان هستند که باعث زخم شدید در بدن انسان می‌شود افزود: استفاده از پماد دافع حشرات، ونیز استفاده از پشه بند در شب، و پوشیدن لباس‌های آستین بلند بویژه در باغات و رعایت بهداشت از شیوع این بیماری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6085629

دیگر خبرها

  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • پزشک مصری بازگشته؛ از وضعیت اسفناک غزه گفت
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • نشست برنامه‌های هفته سلامت تویسرکان