Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرجستان را می‌توان از کشورهای مهمی دانست که دارای تاریخی پر فراز و نشیب بوده از همین رو مکان‌های تاریخی زیادی در آن وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها در یونسکو به ثبت رسیده.هم‌اکنون بیشترین آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده در یونسکو، متعلق به کشور گرجستان است.

به گزارش ایسنا بنا بر اعلام لحظه آخر، سالانه جمع کثیری از جهانگردان با دیدن آثار جذابی که از این کشور در لیست یونسکو وجود دارد، قصد سفر به این مکان را می‌کنند و با تور گرجستان  راهی آن می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی که وارد گرجستان می‌شوید و از نزدیک این آثار را مشاهده می‌نمایید، به فرهنگ دیرینه و تاریخ مهم آن پی می‌برید.

این کشور در طول تاریخ، چندین بار اشغال شده و تحت سلطنت امپراطوری‌های دیگر قرار گرفته است. اما عصر طلایی و نقطه اوج گرجستان در قرن یازدهم و دوازدهم رخ داد؛ زمانی که سلطنت ملکه تامار و شاه دیوید به اتمام رسید و گرجی‌ها خود حکومت کشورشان را به دست گرفتند. آن‌ها در طول سال‌های متمادی، بناهایی با معماری شگفت‌انگیز و تماشایی خلق کرده‌اند که جلوه‌ای ویژه را به وجود آورده‌اند؛ در سال‌های گذشته تعداد زیادی از این آثار در سازمان جهانی یونسکو ثبت گشته و موجب جذب گردشگران فراوانی به این کشور شده است.

گردشگران تور لحظه آخری می‌توانند از این مکان‌ها دیدن کنند و عکس‌هایی خاطره‌انگیز را از سفر به این کشور دوست داشتنی به ثبت برسانند. کلیسای جامع باگراتی، صومعه گلاتی، متسختا و منطقه یوپر اسوانتی از این قبیل جاذبه‌ها هستند.

یکی دیگر از مقاصدی که مورد توجه تاریخ دوستان قرار دارد، کشور ارمنستان می‌باشد.  تور ارمنستان

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لحظه آخری گرجستان ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ اردیبهشت بزرگداشت شیخ بهایی + بیوگرافی و آثار

بزرگداشت شیخ بهایی هرسال در تاریخ سوم اردیبهشت ماه در کشور برگزار می‌شود. شیخ بهایی به خاطر مهارت در فنونی مانند فلسفه، عرفان، فقه، نجوم، ریاضی، ادبیات، منطق، مهندسی، اخلاق و تاریخ، حکیم فرزانه زمان خود بود و آثار بسیاری از او بر جای مانده است. در ادامه به مهم‌ترین کتاب‌های شیخ بهایی اشاره می‌شود.

کد خبر 746867

دیگر خبرها

  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • کینه صهیونیستی به روایت مصری
  • ۳ اردیبهشت بزرگداشت شیخ بهایی + بیوگرافی و آثار
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟