Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی جمالی استان  بوشهر عصر چهارشنبه در نشست بررسی ابعاد تربیتی اجتماعی پیاده روی اربعین در دانشگاه پیام نور گناوه  اظهار داشت: اصل پیاده روی به سمت اماکن مقدس قدمتی به طول تاریخ بشریت دارد و حضرت آدم (ع) هزار بار پیاده به زیارت خانه خدا رفت.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر با بیان اینکه پیاده روی اربعین پدیده ای نوظهور نیست افزود: اولین زیارت و پیاده روی اربعین حسینی، در همان اربعین اول بعد از شهادت امام حسین (ع) اتفاق افتاد وجابر بن عبدالله انصاری و کاروان اسرا به نقل سید بن طاووس در اربعین اول به زیارت کربلا آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اهل بیت (ع)  اهتمام خاصی به پیاده روی اربعین حسینی داشتند و امام صادق (ع)  در روایتی می فرمایند: هر کسی پیاده به زیارت امام حسین (ع) برود خداوند برای هر قدم او هزار حسنه را می نویسد و هزار گناه او را محو می کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر یادآور شد : دشمنان اسلام از همان ابتدا سعی داشته اند تا  نام امام حسین (ع)  را محو کنند و مانع پیاده روی اربعین شوند.

حجت الاسلام جمالی با اشاره به اینکه  اولین حرم و گنبد امام حسین (ع) توسط مختار ثقفی در سال ۶۵ هجری ساخته شد اضافه کرد: خلفای و حکومت های جبار  برای جلوگیری از زیارت امام حسین (ع) توسط مردم بارها حرم و گنبد  آن حضرت را ویران کردند ولی با همه این مشکلات مردم هیچ وقت دست از راهپیمایی اربعین برنداشتند و حاضر بودند برای آن جانشان را هم فدا کنند.

وی ادامه داد: همه اینها بخاطر این است که شناخت امام حسین (ع)، پیاده روی اربعین و برقراری پیوند قلبی با آن حضرت انسان ساز است و موجب تعالی انسان می شود.

حجت الاسلام جمالی گفت:  با اینکه در دین اسلام ضرر به بدن یا سفری که ترس از جان و آسیب در آن باشد  حرام است ولی با این حال در همه شرایط اهل بیت به شیعیان می فرمودند به راهپیمایی اربعین برود، زیرا انسان با این سفر و با ایجاد پیوند با امام حسین (ع) تکامل می یابد و انسانیت انسان از این راه حاصل می شود.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین آثار و برکات زیادی دارد گفت: شناخت امام از جمله برکات این پیاده روی محسوب می شود زیرا امام واسطه فیض و علت آفرینش است و بدون شناخت امام صعود به سوی خدا ناممکن است.

وی خاطرنشان کرد:  در روایات آمده که امام زمان (ع) هنگام ظهور خود را اینگونه معرفی میکند که من فرزند حسینم. بنابراین تا زمان ظهور تمام دنیا باید امام حسین (ع) را بشناسند.

وی گفت: برقراری پیوند قلبی ، تبعیت و الگوپذیری از امام نیز از جمله این برکات است و جوانان نیاز به الگو دارند ولی گاهی به خاطر شناخت نادرست به سراغ الگوهای بی ارزش می روند و هدف واقعی از شناخت امام در واقع تبعیت از اوست.

وی با اشاره به اینکه اتحاد و همبستگی یکی دیگر از برکات مهم پیاده روی اربعین است گفت:  ما زمانی با عراق جنگ داشتیم ولی در حال حاضر  ملت ایران با تمام قومیت هایی که دارد با ملت عراق دوست و همراه هستند واربعین جهانی شده که مسلمانان، مسیحیان، زرتشتیان، یهودیان و ... همه در پیاده روی اربعین شرکت می کنندو این اتحاد ان شاء ا... مقدمه ظهور است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر عنوان کرد:گروه های سیاسی کشور ما نیز باید از این اتحاد درس بگیرند و با تمام اختلاف فکری که دارند در اصول و منافع کشور با هم متحد باشند.

وی گفت: ظلم ستیزی نیز از جمله برکات این پیاده روی جهانی است و همانطور که ما از ظالمین کربلا براءت می جوییم باید از ظالمان امروز که در یمن و سوریه و ... مردم بیگناه ٬زنان و کودکان را می کشند و تمام ظالمین براءت بجوییم.

وی افزود: امروز عده ای می خواهند شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل و آل سعود را به بهانه های مختلف از مردم بگیرند در حالیکه این شعارها در واقع براءت از ظالمین  و مانند مرگ بر یزید است و البته مخاطب این شعارها  مردم این کشورها نیستند بلکه دولت های آنها است.

حجت الاسلام جمالی اظهار داشت: از دیگر برکات این پیاده روی که در واقع جمع بندی موارد قبلی است آماده سازی جامعه جهانی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی گفت: جامعه ای که امام خود را بشناسد، از او تبعیت کند، از ظالم براءت بجوید و متحد باشد آماده ظهور حضرت ولی عصر است.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: برگزاری این نشست در راستای آشنایی بیشتر دانشجویان با ابعاد مختلف پیاده روی جهانی اربعین در این دانشگاه برگزار شده است و فرصتی است تا دانشجویان بتونند پاسخ بسیاری از سوالات خود را پیرامون این پیاده روی عظیم دریافت کنند.

مجید قربانی با خیر مقدم به همه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه گفت: امید است که در دوره زمانی که در این دانشگاه مشغول  به تحصیل علم هستید زمینه مناسبی برای اعتلای فرهنگی و علمی جهت ایفای نقش موثر  شما در جامعه ایجاد شود.

در این نشست ضمن بیان ابعاد مختلف پیاده روی اربعین حسینی ، به سوالات مطرح شده دانشجویان در این زمینه پاسخ داده شد.


 

کد خبر 4748987

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه مهدی جمالی دانشگاه پیام نور اربعین حسینی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شهرکرد شیراز بیرجند استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کبری داننده در نشست مهدویت که با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: معرفت و شناخت نسبت به امام زمان(عج) از باورهای دینی ماست و برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: ثمره وجود امام زمان(عج) با وجود غائب بودن از دیده مردم، مانند خورشید پشت ابر است، با این که آشکار نیست اما مردم از نور آن بهره‌مند می‌شوند، همچنین وجود حضرت مانع نزول بسیاری از بلاهاست؛ بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری‌ وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء، از برکت وجود حضرت مردم روزی می‌خورند و به خاطر هستی او آسمان و زمین برپاست.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نباید جایگاه حضرت و ائمه معصومین را در حد نیازمان به شفا یافتن و برخی حوائج دنیوی پایین بیاوریم، بلکه باید به حضرت به عنوان حجت تامه الهی و ولی همه انسان‌ها، خاصه، مؤمنین نگاه کنیم.

وی اظهار کرد: دوران غیبت یکی از دوران امتحان بندگان و منتظران واقعی است و با این امتحان خیلی از سره‌ها از ناسره‌ها مشخص می‌شود.

داننده گفت: شیعه واقعی باید هر زمان برای ظهور حضرت آماده باشد و شرط ایستادن بر سر عهد با امام عصر( عج) گذشتن از خواهش‌های نفسانی و مادیات دنیاست و لذا برای اطاعت امر حضرت چه در دوران غیبت و چه ان‌شاءالله بعد از ظهور باید هزینه بدهیم، چرا که بدون هزینه انسان نمی‌تواند مدعی انتظار باشد.

دیگر خبرها

  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • یگان‌های پیاده نیروهای ۴ گانه ارتش در رژه تهران شرکت کردند
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده