Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، عبدالرسول همتی چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سلامت روان باید در جامعه بررسی شود، بیان کرد: طرح ارائه رایگان داروهای روانی قرار است در سایر شهرستان های استان فارس نیز اجرایی شود. 

وی تاکید کرد: بیش از ١٨١ هزار در دانشگاه علوم پزشکی تحت مراقب های روانی هستند و در مجموع ۶۵٧ هزار نفر تحت پوشش روانی دانشگاه علوم پزشکی اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: فرزند پروری ، شناسایی اختلال های روانی ، مشاوره رایگان و آموزش های مهارت فرزند پروری از جمله خدماتی است که توسط ٨٠ مرکز جامع سلامت به مردم ارائه شده است. 

او با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی شامل مهارت‌های ارتباطی، مدیریت استرس، مدیریت خشم و ...است، افزود: سال ٩٧ بالغ بر ٢٢٨ هزار نفر این آموزش‌ها را فرا گرفتند که این تعداد نسبت به سال ٩٦ افزایش ٥٤ درصدی را نشان می‌دهد.

همتی خبراز تدوین سند سلامت روان  استان  داد و افزود سند سلامت روان  در استانداری فارس مصوب شده و نتایج اجرای آن در سازمان‌های عضو در حال بررسی است.

وی در خصوص مدارس در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: ۱۵۰ مدرسه پرخطر ‌در سطح فارس شناسایی شده و در جهت کاهش مشکلات اجتماعی برای کادر اداری، خدماتی، حمل ونقل و والدین و دانش آموزان کلاسهای چهارم تا ششم ابتدایی نیز آموزش‌ مهارت‌های زندگی برگزار شده است.

همتی با اشاره به اینکه در بخش کودک و همسر آزاری بیش از دو میلیون و ۵٠٠ هزار نفر پایش شده اند گفت: از این تعداد ١۴ هزار و ۵٧٧ نفر مورد خشونت خانوادگی بوده اند. 

وی با اشاره به اینکه آمار خودکشی در ایران نصف آمار های جهانی است تاکید کرد: آمار جهانی خودکشی ۱۰.۶ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که در فارس و کشور نصف این آمار و ۵.۵ دهم است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: تاکنون هیچ گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در چهارمحال وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، بهنام اسماعیلی در پی انتشار نامه‌ای از یکی از شهرستان‌های استان در فضای مجازی با موضوع توزیع نشدن شیر در مدارس تا اطلاع ثانوی اظهار کرد: با توجه به مشکوک شدن مدیران دو آموزشگاه در یکی از شهرستان‌ها نسبت به کیفیت شیر، توزیع شیر در آن منطقه به صورت موقت متوقف شد تا بررسی‌های لازم توسط مسئولان بهداشت صورت پذیرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: طبق دستوالعمل‌های نظارت‌های بهداشتی و کنترل کیفی شامل خط تولید تا محصول نهایی شیر مدارس قبل از خروج از کارخانه توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد، نمونه‌برداری و بررسی می‌شود، بعد از انجام آزمایشات مربوطه و اطمینان از سلامت محصول شیر توزیع می‌شود.

وی افزود: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز در فرایند حمل شیر تا توزیع در مدارس نظارت مستمر دارند و مربیان بهداشت و مدیران مدارس نیز در نهایت قبل از توزیع کیفیت شیر را بررسی می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در تمام نقاط استان فرآیند توزیع شیر همچنان ادامه دارد و این مورد جزئی در شهرستان فارسان است که از امروز توزیع شیر در این شهرستان نیز به طور معمول ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

کد خبر 746846

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس