Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفایی گفت: استاندارد سازی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و جذب مصرف کننده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «آذر صفایی نیا» امروز (۲۴ مهر) در همایش روز جهانی استاندارد که با حضور سرپرست پژوهشگاه استاندارد و جمعی از تولیدکنندگان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک توسعه صنعت و اقتصاد در گرو استانداردها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از خدمات مجموعه استاندارد در استان، گفت: نه تنها مصرف کنندگان بلکه تولید کنندگان در صورت رعایت استانداردها از این موضوع منتفع می شوند.

 

وی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت استانداردها و قوانین، باید شاهد خسارت های جبران ناپذیر در عرصه تولید باشیم و همچنین طیف وسیعی از مردم متضرر می شوند.

 

صفایی نیا گفت: می طلبد برای پربارتر شدن و تجارب اندیشه این همایش ها در آینده به صورت منطقه ای برگزار شود.

 

این مسئول با بیان اینکه یکی از علل وجود این دستاوردهای مطلوب از سوی استاندارد هم اندیشی با جامعه دانشگاهی است، اظهار داشت: وجود تفاهم نامه با دانشگاه های استان موجب ارتقای کیفیت محصولات در استان شده است.

 

وی ادامه داد: نباید بگذاریم اندیشه ها و پژوهش ها در کتابخانه ها بایگانی شود، بلکه باید متناسب با مقتضیات زمانی و در مسیر ارتقا کیفیت و علمی نمودن استانداردها از این فناوری ها استفاده کنیم.

 

صفایی نیا آغاز حرکت مجموعه استاندارد استان را مطلوب توصیف کرد و گفت: امید است این حرکت تداوم داشته باشد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد استاندارد را بسترساز توسعه پایدار دانست و خواستار همراهی اصحاب رسانه با مجموعه استاندارد استان شد و گفت: رسانه ها در ارتقای آگاهی های عمومی و تبیین برندهای اثرگذار و منطبق بر استاندارد در صنعت اقتصاد نقش موثری دارند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا موکب اربعین اصفهان رسانه ها توسعه پایدار تولید استاندارد اقتصاد اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری گفت: با توجه به مشکلات متعدد زیست‌محیطی که کلان‌شهرهایی همچون اصفهان را تهدید می‌کند ورود مدیریت شهری برای جلوگیری از ایجاد بحران‌هایی که زندگی مردمان را تهدید می‌کند، امری ضروری و حائز اهمیت است.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سال ۱۹۶۹ میلادی و به‌دنبال جنبش‌های دانش‌آموزی ضد جنگ و با این باور که انرژی زمین به دلیل آلودگی آب و هوا در معرض خطر است، روز دوم اردیبهشت هر سال (۲۲ آوریل)، روز جهانی زمین پاک نام‌گذاری شده است.

وی افزود: از جمله اهداف روز جهانی زمین پاک، افزایش آگاهی در مورد محیط زیست، انجام فعالیت‌های مثبت و اعتراضات در کمال آرامش و صلح است؛ این روز به مردم آموزش می‌دهد که نتیجه رفتار آن‌ها می‌تواند تأثیراتی بر اکوسیستم و زندگی خودشان روی زمین داشته باشد.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری ادامه داد: با توجه به مشکلات متعدد زیست‌محیطی که کلان‌شهرهایی همچون اصفهان را تهدید می‌کند، ورود مدیریت شهری برای جلوگیری از ایجاد بحران‌هایی که زندگی شهروندان را تهدید می‌کند، امری ضروری و حائز اهمیت است.

مهدویان با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط طی سال‌های اخیر گفت: عقد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و بنیاد جهانی انرژی با حضور وانگانگ نویمن رئیس بنیاد و کریستین مویر دبیرکل شهرهای پایدار جهان در اردیبهشت ۱۴۰۱، تدوین بسته تشویقی از ساختمان‌ها و فضاهای شهری سازگار با محیط زیست با همکاری معاونت محیط زیست و خدمات شهری در سال ۱۴۰۱ و دریافت مصوبه از شورای اسلامی شهر، برگزاری نشست تخصصی با عنوان «الگوی پیشنهادی ارزیابی ساختمان‌های پایدار در ایران» در مرداد ۱۴۰۱ با ارائه بهروز محمدکاری و برگزاری نشست تخصصی با عنوان (خانه هوشمند انسان طبیعت و شهرسازی)، با ارائه جمشید پرویزیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و حامد ترکش، عضو اسبق هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در آذر ۱۴۰۱، از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: برگزاری نشست تخصصی با عنوان اثر نو پدیدها و کلان‌روندها بر کلان‌شهرهای هوشمند پایدار در مرداد ۱۴۰۲ با سخنرانی ساسان پور دانشیار دانشگاه خوارزمی، تشکیل دبیرخانه ساختمان پایدار در معاونت شهرسازی و معماری و با همکاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست، سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه‌ها و سایر مراجع ذی‌ربط از تیر ۱۴۰۱، برگزاری نشست تخصصی با عنوان «اعلان فراخوان ارزیابی و شناسایی ساختمان پایدار در شهر اصفهان» در مهر ۱۴۰۲ با سخنرانی محمد بهاروند رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و بهروز محمدکاری رئیس بخش انرژی و نور مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و طاهری اصل عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی کشور، فراخوان ارزیابی و شناسایی ساختمان پایدار در شهر اصفهان توسط دبیرخانه ساختمان پایدار معاونت شهرسازی و معماری و ارزیابی ساختمان‌های شرکت‌کننده در فراخوان توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، همکاری در برگزاری اولین همایش ملی پایداری در محیط‌های انسان‌ساخت در پانزدهم و شانزدهم آذرماه ۱۴۰۲ و تقدیر از سه ساختمان برتر که شاخص‌های ساختمان پایدار و سبز را رعایت کرده‌اند، دریافت مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با آئین‌نامه اجرایی حمایت از ساختمان‌ها و فضاهای شهری سازگار با محیط زیست در بیست‌وششم اسفند ۱۴۰۲، اضافه کردن شاخص تعداد پروانه‌های صادره سازگار با محیط زیست در شاخص‌های ارزیابی برنامه راهبردی شهرداری اصفهان و ابلاغ آئین‌نامه و دستورالعمل اجرایی ساختمان‌های پایدار به مناطق شهرداری و سایر مراجع ذی‌ربط از جمله سایر اقدامات است.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری تصریح کرد: امیدوارم با توجه به ایجاد بسترهای مورد نیاز به‌ویژه بسته تشویقی حمایت مالی از ساختمان‌های سازگار با محیط زیست یا همان ساختمان سبز در شهر اصفهان، سال جاری شاهد اتفاقات اجرایی قابل توجه در حوزه ساخت‌وساز شهری، ارتقای فرهنگ شهروندی در این زمینه و کاهش مخاطرات زیست‌محیطی در شهر باشیم.

کد خبر 746497

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • لزوم افزایش ارتباط فعال دانشگاه با جوامع و نهادهای مردمی
  • شهرک‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان اقتصادی در بوشهر ایجاد شود
  • بی ثباتی مدیریت در مجموعه شرکت مس به توسعه ضربه می‌زند/ لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • لزوم شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی اصفهان در سن‌پترزبورگ