Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر مختار مهاجر عصر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان اظهارکرد: برای افزایش تولید گوشت قرمز در استان چند برنامه مصوب شده که در حال اجرای آن هستیم.

وی افزود: گلستان در حال حاضر ۳.۵ درصد گوشت قرمز کشور را تأمین می کند و باید تا سال ۱۴۰۰ آن را به پنج درصد و تا ۱۴۰۴ به ۱۰ درصد برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجر گفت: چهار پروژه اصلاح نژاد دام سنگین، اصلاح دام سبک، تولید نوترکیب ژنتیکی گوسفند خارجی برای چند قلوزایی و تامین قوچ و میش و تشکیل گله های مولد تصویب شده بود.

وی افزود: ۳۵ گله در استان شناسایی و ۸۵ رأس قوچ اصلاح نژاده شده بین آن ها توزیع شد.

مهاجر ادامه داد: با دو شرکت دانش بنیان قرارداد بسته تا تولید اسپرم و جنین نوترکیب را انجام دهند.

وی با بیان این که برای واردات و تأمین گاوهای دو منظوره جلسات متعددی را برگزار کرده ایم، گفت: پروفرمای این کار آماده شده و هفته آینده برای تأمین ارز مطرح می شود.

مهاجر با اشاره به این که همچنین با مرکز اصلاح نژاد فرانسه هماهنگی شده تا فاز اول طرح را انجام دهیم، اضافه کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۲۲۷ دام نوترکیب، ۴۲۱ رأس دام قوچ و میش، ۷۱۴ رأس دام سنگین دو منظوره و ۲۲ هزار و ۶۱۸ تزریق مصنوعی داشتیم که ۶۰ درصد آن ها آبستن شدند.

وی ادامه داد: قرارداد هزار جنین را با مرکز پژوهش ها بستیم و آزمایش های آن در حال انجام است.

کد خبر 4749018

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان جهادکشاورزی گلستان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شهرکرد شیراز بیرجند استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • گلستان در قعر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر