Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای این کشور اعلام کرد دولت آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و معتقد است که باید از طریق دیپلماسی، تحریم اقتصادی و کارزار فشار حداکثری به اهداف خود در مورد ایران دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برایان هوک در خصوص اقدامات انجام شده از سوی دولت آمریکا علیه ایران گفت: «ما یک کارزار فشار حداکثری بی‌سابقه را علیه ایران آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم تأمین مالی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را مختل کنیم و انگیزه‌های ایران را برای مذاکره افزایش دهیم.»

وی افزود: «رئیس‌جمهور ترامپ به دفعات از علاقه آمریکا برای مذاکره با ایران سخن گفته است و ما آماده‌ایم بدون هیچ پیش‌شرطی با مقامات ایران دیدار کنیم. ما خواستار یک توافق فراگیر هستیم که این توافق باید چهار محور را در بر بگیرد: اقدامات ایران در منطقه، برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور و مسئله زندانیان آمریکایی در ایران.»

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: «زمانی که آمریکا هنوز در برجام بود، ایران همکاری‌های موشکی خود با حزب‌الله و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به خود را افزایش داد. زمانی که ما در برجام بودیم، ایران حمایت‌های خود از حزب‌الله را افزایش داد. توسعه برنامه‌های موشکی ادامه یافت و ایران در بحران‌های منطقه‌ای نیز دخالت داشت.»

برایان هوک سپس به مسائل مرتبط با تحریم تسلیحاتی ایران پرداخت و گفت: «دقیقاً یک سال و دو روز دیگر اعتبار تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران به سر می‌آید و پس از آن روسیه و چین قادر خواهند بود که تسلیحات متعارف به ایران بفروشند. شورای امنیت باید این تحریم تسلیحاتی را قبل از منقضی شدن اعتبارش تمدید کند. وزیر امور خارجه پامپئو تاکنون دو یا سه بار به شورای امنیت رفته و در این خصوص تذکر داده است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون برایان هوک جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا تحریم های ایران پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

به گزارش قدس آنلاین،‌ سازمان نویسندگان که در زمینه حمایت از آزادی بیان فعالیت دارد، اعلام کرد که از میان ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه انجمن قلم آمریکا (PEN)، تعداد ۲۸ نویسنده تصمیم گرفتند کتاب‌های خود را از این رویداد خارج کنند و این تصمیم پس از آن صورت گرفت که نویسندگان مشهور در یک سری نامه‌های سرگشاده از انجمن قلم آمریکا به دلیل حمایت نکردن از نویسندگان فلسطینی انتقاد کردند.

مراسم اهدای جوایز قرار بود در ۲۹ آوریل در تاون هال شهر نیویورک برگزار شود، اما اکنون لغو شده است.

این جمع از نویسندگان با امضای نامه‌ای خواستار استعفای فوری مدیرعامل این سازمان، مدیر آن و تمام اعضای کمیته اجرایی آن شدند و بر «تضاد فاحش» بین موضع انجمن قلم آمریکا و سایر مراکز قلم در سراسر جهان تاکید کرد. در بخشی از این نامه آمده بود که انجمن قلم انگلیس، همراه با قلم ایرلند و قلم ولز، به صراحت از موضع غیرانتقادی دولت بریتانیا در قبال اسرائیل انتقاد کرده‌اند، خواستار تحقیقات در مورد فروش تسلیحات به اسرائیل شده‌اند و خواستار اعمال فشار سیاسی به اسرائیل برای تبعیت از قوانین بین‌المللی شده‌اند. در مقابل، انجمن قلم آمریکا هیچ انتقادی به همدستی آمریکا در بمباران غزه نداشته است.

به گزارش ایندیپندنت، در این نامه همچنین آمده بود که انجمن قلم آمریکا به تعهد اعلام‌شده سازمان به صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان در همه جا خیانت کرده است.

پیش‌تر نیز در ماه فوریه بیش از ۵۰۰ نویسنده با امضای نامه‌ای سرگشاه نسبت به رویکرد منفعل و سکوت انجمن قلم آمریکا (PEN) نسبت به کشتار روزنامه‌نگاران، نویسندگان و شاعران فلسطینی توسط رژیم اسرائیل انتقاد کرده بودند. در این نامه سرگشاده نویسندگان و متخصصان ادبی از جمله «روکسان گی»، «مازا منگیست» و «نانا کوامه آجی-برنیاه» به انجمن قلم آمریکا (PEN) از این سازمان خواسته بودند تا موضع محکم‌تری در قبال جنگ اسرائیل در غزه اتخاذ کند.

البته انجمن قلم آمریکا به این انتقادها پاسخ داد و با استناد به اینکه آنها «در کنار نویسندگان غزه ایستاده‌اند» خواستار آتش‌بس فوری شد و بر گسترش حمایت خود از نویسندگان فلسطینی از طریق صندوق اضطراری خود تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی