Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری یک برنامه تلویزیونی به فراخور برنامه‌اش از رفتار و پدیده‌ای به شدت دفاع و یا انتقاد می‌کند اما وقتی تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود به نظر می‌رسد متفاوت با آنچه گفته عمل می‌کند.

بعضی از بازیگران سریال‌ها و فیلم‌ها در قالب نمایش و نیز مصاحبه‌های رسمی نوع پوشش و کنشی که از خود بروز می‌دهند با آنچه در منظر غیر رسمی از خود به تماشا می‌گذارند تفاوت معناداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 واقعیت این است که گروهی از مردم زیستی دوگانه دارند. یعنی آنچه در عرصه عمومی از خود نشان می‌دهند با آنچه در حوزه غیررسمی اعم از عمومی و خصوصی از خود ارائه می‌کنند تفاوت‌های قابل توجهی دارد.

مردم عادی چه در عرصه رسمی و سازمانی مانند محل کارشان، مدرسه، بانک، سازمان‌های عمومی و دولتی و چه عرصه خصوصی و عمومی مانند خیابان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خیلی دیده نمی‌شوند اما این موضوع برای سلبریتی‌ها فرق می‌کند. آنها همیشه دیده می‌شوند و این تفاوت و دوگانگی در آنها بسیار برجسته است.

در این خصوص انتقادهای متعددی ابراز شده است از جمله حجت‌الاسلام سالک نایب رئیس مجلس که در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: "برخی از بازیگران سینما و صداوسیما هم با کشف حجاب و خودنمایی به گسترش و توسعه اهداف شوم استکبار در مقوله اشاعه بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه ایران دامن می‌زنند. "

به موازات این انتقادها حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد، نائب رئیس کمیسیون مجلس از تشکیل شورایی در وزارت ارشاد برای بررسی وضعیت پوشش و عملکرد سلبریتی‌ها خبر داد.

وی گفت چهار ماه است که این شورا تشکیل شده و یک جلسه هم این شورا داشته است و احتمال داد در این خصوص قوانینی وضع شود.

هنوز از جزئیات این جلسه و قوانین احتمالی خبری منتشر نشده است.

کد خبر 459272 برچسب‌ها اجتماعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس برای بررسی و نظارت بر حکمرانی  

منوچهر متکی در نشست شورای وحدت اصولگرایان با منتخبان مجلس دوازدهم، اظهار کرد: مقبولیت رمز تداوم کار یک دولت و حکومت است. اینکه آیا مجلس از مقبولیت در جامعه برخوردار است یک پرسش جدی است. نمایندگانی با مردم در ارتباط هستند و سخنان آنان را می‌شنوند، اما ارزیابی در افواه عمومی جامعه نشان می‌دهد مقبولیت لازم در مجلس وجود ندارد و باید تحولی در شکل و محتوای کار مجلس ایجاد شود.

وی افزود: پاسخ دادن به این پرسش درباره مجلس در دیگر قوا هم لازم است. در دوره‌های اخیر آیین‌نامه مجلس دائم تغییر کرده و حجیم شده، اما محوری که بر آن تاکید شده، «ریاست‌محورتر» شدن مجلس است.

متکی یادآور شد: جایگاه رئیس در حوزه نقش‌آفرینی محتوایی او باید افزایش یابد و این بدون تغییر سازوکار‌ها ممکن نیست. شأن رئیس مجلس، اداره آن است. ریاست‌محورشدن مجلس یعنی خارج شدن مجلس از صحن‌محور بودن.

منتخب مجلس دوازدهم ادامه داد: رئیس مجلس می‌تواند در موضوعات تخصصی مجلس ورود محتوایی داشته باشد. جز این جایگاه رئیس مجلس به عنوان عضو موثر در شورای عالی امنیت ملی و به ویژه شورای هماهنگی سران سه قوه اگر براساس مشاوره متخصصان یک حوزه اظهار نظر کند، کارآیی بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: اگر وزیری در مجلس استیضاح و برکنار شود به نظرم آن کمیسیون مربوطه هم باید پاسخگو باشد، چون باید یک روند مستمر نظارت را در این زمینه پیگیری می‌کرده است. وقتی این اتفاق رخ ندهد نمایندگان موضوعات و موارد دیگری را دنبال می‌کنند که می‌تواند در کارآمدی مجلس موثر باشد.

متکی گفت: باید سالی یک بار در آیینه نگاه مردم خود را بسنجیم و ببینیم در کجا ایستاده‌ایم. نظرسنجی‌ها به شناخت این بخش کمک می‌کند. اینکه ببینیم مجلس در دید مردم در رأس امور است یا مقبولیت دارد؟ این اقدام را باید سالیانه انجام دهیم و مطابق با نتایج آن اقدامات لازم را در نظر بگیریم.

وزیر پیشین امورخارجه معتقد است که رییس مجلس باید از نخبگان و متخصصان کمیسیون ها استفاده کند تا بتواند تحول آفرین باشد.

متکی درباره ضرورت کار فراکسیونی هم توضیح داد: خرد و مشارکت جمعی در کار فراکسیونی بسیار مهم است و در نظر داریم در صورت استقبال از آن، فراکسیون وحدت را با هدف بررسی و رای به طرح ها و ‌نظارت بر عملکرد حکمرانی در مجلس تشکیل دهیم.

 
 در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بررسی تمدید قراردادها در جلسه امروز هیات مدیره پرسپولیس
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • تشکیل استان تهران غربی در دست بررسی است
  • از حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در صحن شورا تا بررسی بهای خدمات مدیریت پسماند
  • تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس برای بررسی و نظارت بر حکمرانی  
  • چگونه قانون را با شادی اجتماعی آشتی دهیم؟
  • برای سرمایه اجتماعی اهمیت قائل شویم و پیام رفتار آنها را دریابیم
  • مسیر دلار پس از تعطیلات