Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وزارت بهداشت،  احمد السعیدی روز چهارشنبه در دیدار با سعید نمکی وزیر بهداشت کشورمان افزود: خوشحالیم که روابط عالی بین دو کشور عمان و ایران داریم و امیدواریم با درایت و دوراندیشی رئیس جمهوری ایران و پادشاهی عمان همواره شاهد آرامش و امنیت باشیم.

وی ادامه داد: ایرانیان حق دارند که به تمدن کهن خود ببالند، همچنین نظام بهداشتی ایران و شاخص‌های مثبت و درخشان در حوزه سلامت نیز نشان دهنده تلاش‌های وافر مسئولان بهداشتی این کشور در چند دهه است و همه کشورهای منطقه باید از این توانمندی‌ها و امکانات در زمینه مراقبت‌های اولیه بهداشتی بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت عمان بیان کرد: می‌دانیم که در زمینه مهم صنایع داروسازی بیش از ۹۵ درصد داروهای مصرفی کشور ایران تولید داخلی کشور خودتان است و در حوزه ساخت دارو از  انتقال دانش و تکنولوژی به کشورمان استقبال می‌کنیم. امیدواریم همواره امنیت و صلح برقرار باشد و در آینده تبادل تجربیاتی بیشتری در حوزه سلامت با هم داشته باشیم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: ما در حال انتقال دانش مراقبت‌های بهداشتی اولیه یا PHC و هموار کردن راه برای پوشش همگانی سلامت یا UHC در کنار عمان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در زمینه تبادل استاد و دانشجو در رشته‌های تخصصی می‌توانیم همکاری‌های خوب مشترکی داشته باشیم و نیز با کمک هم مراکز تحقیقاتی را برای بیماری‌های شایع منطقه چه در مورد بیماری‌های واگیر و چه در مورد بیماری‌های غیرواگیر ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به دستاوردهای کشور عمان در زمینه بهداشتی اظهار داشت: حذف سرخک را در کشور عمان تبریک می‌گویم و برای همکاری‌های بهداشتی و دارویی با این کشور آمادگی داریم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت وزارت بهداشت سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر رفع نابرابری‌ها و دسترسی به خدمات باکیفیت

عباس رضائیان زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی سلامت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اصحاب رسانه فارس برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌های اقدامات متولیان امر سلامت، را حساس سازی جامعه نسبت به سلامت خود است؛ چرا که مطالبه مردمی و ایجاد فرهنگ سلامت نقش مهمی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارد.

او با تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در مناسبت‌های مختلف یار و همراه مجموعه سلامت هستند، بر نقش مهم رسانه‌ها برای حساس سازی در جامعه نسبت به امر بهداشت و سلامت، تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شعار امسال هفته ملی سلامت با عنوان «سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت» اضافه کرد: همگام با شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان «سلامت من، حق من»، در شعار هفته ملی سلامت نیز محوریت خانواده در موضوع سلامت، مورد توجه قرار گرفته است.

رضائیان زاده سه هدف اصلی شعار امسال را شامل ضرورت دسترسی به خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه برای هر فرد در کشور؛ توجه به نابرابری‌ها و بی عدالتی‌های احتمالی در حوزه سلامت و همچنین تقویت بهداشت و افزایش سلامت در برابر تهدیدات حوزه سلامت برشمرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه صحبت‌های خود به توانمندی‌ها و دستاورد‌های حوزه سلامت پرداخت و گفت: در سال گذشته ۴۲ مرکز ارایه خدمات بهداشتی به بهره برداری رسیده است و همچنین پویش واکسیناسیون تکمیلی سرخک/ سرخجه و فلج اطفال با انجام واکسیناسیون حدود ۳۰ هزار غیر ایرانی بر علیه فلج اطفال و بیش از شانزده هزار نفر بر علیه بیماری سرخک و سرخجه اجرایی شده است.

رضائیان زاده بیماری سالک را از جمله چالش‌های حوزه سلامت عنوان کرد و در این زمینه توضیح داد: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته، تمامی شهرستان‌های استان فارس به مرکز تشخیص و درمان سالک مجهز و تمامی بیماران مبتلا سالک به صورت رایگان درمان می‌شوند و موضوع سالک در سال ۱۴۰۲، ۶۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

راه اندازی مرکز FLS در بیمارستان شهید دکتر چمران با هدف شناسایی بیماران مبتلا به پوکی استخوان و درمان آنها؛ توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن بین دانش آموزان دختر و توزیع بیش از یک میلیون مکمل ویتامین D بین دانش آموزان دختر و پسر و انجام غربالگری ۱۰۰ درصدی نوزادان در بدو تولد، از دیگر اقدامات حوزه بهداشت دانشگاه است که دکتر رضائیان زاده به آنها اشاره کرد.

او در ادامه از کسب رتبه‌های برتر کشور در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله رتبه نخست در زمینه داوطلب سلامت عمومی و متخصص؛ کسب رتبه دوم کشور در زمینه جوانی جمعیت؛ کسب رتبه برتر در زمینه شاخص‌های سلامت روان و کسب رتبه نخست کشور در زمینه مراقبت از دیابت خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجهیز تمام مراکز روستایی به امکانات و تجهیزات لازم و جذب ۲۴۴ بهورز روستایی با هدف ارائه خدمت در خانه‌های بهداشت روستایی زیر پوشش دانشگاه را دیگر خدمات مجموعه بهداشت در سال گذشته برشمرد.

رضائیان زاده اضافه کرد: در سال گذشته همچنین تمامی اتباع خارجی ساکن در استان فارس در زمینه ابتلا به بیماری سل معاینه شدند که این برنامه، با شناسایی ۲۷۴ بیمار مبتلا به سل همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • آیت الله رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • تمرکز بر رفع نابرابری‌ها و دسترسی به خدمات باکیفیت
  • کمبود دارو و شیرخشک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد