Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@08:43:29 GMT

حوزه کسب و کار در استان خراسان رضوی رها شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۷۹۰۷

حوزه کسب و کار در استان خراسان رضوی رها شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: باتوجه به اینکه در زمینه ایجاد کسب و کار جایگاه استان خراسان رضوی در بین سایر استان‌ها رتبه 27 را دارد، این نشان می‎دهد حوزه کسب و کار رها شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: متاسفانه زیاده خواهی‎های انسان‎ها موجب شده به اراضی کشاورزی صدمه و خسارت‎هایی وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمدرضا اورانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی خلیل‎آباد، با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از تخریب آن‌ها اظهار کرد: بدون محافظه کاری باید از ویلاسازی در اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: زمین منبع ثروت است و باید با سوداگری در این حوزه محکم و قاطعانه برخورد کرد، هرچند شاید عده‎ای ناراحت شوند ولی ناراحتی آن عده که در اقلیت هستند نسبت به قاطبه مردم اهمیتی ندارد.

اورانی اظهار کرد: شهرستان خلیل‎آباد نیاز به توسعه دارد، بنابراین همان طور که در موضوع آب باید به نسل آینده فکر کنیم در زمینه اراضی هم باید به فکر نسل آینده باشیم، زیرا اگر قرار باشد تحت عنوان کشاورزی اراضی تحت تاثیر ویلاسازی و... قرار بگیرد مشکل ساز می‎شود.

وی در همین خصوص افزود: با زیاده خواهی‎های انسان‎ها اگر اراضی کشاورزی صدمه ببینند، اقدامات بعدی ما در حوزه امنیت غذایی بی‌نتیجه خواهد ماند، بنابراین مدیران جهاد در شهرستان‌ها باید بدون مماشات و محافظه کاری در این حوزه به عنوان وظیفه حاکمیتی نقش آفرینی کنند.

اورانی گفت: تسهیل در امر سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی که با جهاد و منابع طبیعی سروکار دارند، ضروری است؛ در زمینه ایجاد کسب و کار جایگاه استان خراسان رضوی در بین سایر استان‌ها رتبه 27 را دارد و این نشان می‎دهد حوزه کسب و کار رها شده است و در این حوزه وضعیت صفر و صد داریم حال آنکه دین ما توصیه به میانه روی و اعتدال دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه استخدام در سیستم اداری محدود شده باید برای ایجاد شغل سرمایه‌گذاری صورت گیرد، حالا اگر برای سرمایه‌گذاران سنگ اندازی کنیم، مشکلات اجتماعی افزایش می‎یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت اصلاح و بهینه سازی مصرف آب، گفت: نباید انرژی ما صرف خنثی کردن تلاش یکدیگر شود زیرا در شرایطی که تراز سفره‎های آب زیرزمینی منفی است باید هم‌افزایی داشته باشیم تا بر معضل کم آبی چیره شویم.

وی تاکید کرد: باید عملکرد در واحد سطح افزایش یابد، خرده مالکی موجب شده راندمان عملکردمان در واحد سطح کم باشد و با این معضل نمی‎توان کمی قیمت محصولات را جبران کرد، از سویی باید به فکر مصرف کننده هم باشیم زیرا گرانی برخی محصولات، مصرف آن را کم می‎کند حال آنکه در کشاورزی تولید می‎کنیم تا مصرف شود بنابراین باید افزایش راندمان را در واحد سطح جدی بگیریم.

اورانی ادامه داد: یکی از مطالبات ما باید بازرگانی کشمش باشد، اگر به این موضوع توجه شود سوددهی برای باغدار ایجاد می‎شود و در این صورت کشاورز خود را ارتقا می‌دهد.

در این جلسه فرماندار خلیل‎آباد نیز گفت: کشاورزی در خلیل‎آباد در سبد اقتصادی خانوار نقش مهمی دارد و بخش عظیم درآمد و معیشت به این بخش وابسته است.

ابراهیم قاسم‌پور بیان کرد: اکنون 6 هزار هکتار از سطح زیرکشت باغات شهرستان مربوط به انگور است که 70 درصد آن تبدیل به کشمش و 30 درصد صرف تازه‌خوری می‌شود، البته همین امسال بخشی از این محصول به روسیه صادر شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت این بخش، توسعه و ارتقاء آن به توسعه پایدار و همه جانبه کمک می‎کند، بنابراین در طرح مثلث توسعه اقتصادی استان سهم خوبی برای این بخش دیده شده و این ظرفیت هم در شهرستان با تولید انگور، پسته و انار و ظرفیت‌های خوب دیگر در حوزه دامداری وجود دارد.

فرماندار خلیل‎آباد افزود: اگر زمینه ایجاد زنجیره فروش کشمش در شهرستان فراهم شود کشاورز دغدغه این محصول را ندارد، سهم بخش کشاورزی را باید با کمک گرفتن از تشکل‎های پیشرو و نظام صنفی بهتر ببینیم تا در شرایط تحریم‎های ناعادلانه با مشارکت بخش خصوصی برنامه‌ریزی بهتری برای ارتقاء این بخش انجام گیرد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه با قدردانی از زحمات مجید طاهرپور رئیس پیشین، شبان به عنوان رئیس جدید جهاد کشاورزی خلیل‎آباد معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كسب و كار جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این استان‌ها در سه روز آینده بارانی هستند

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب، تداوم فعالیت سامانه‌ای در نیمه‌شرقی و در نواحی مستعد ناپایداری‌های همرفتی طی روز‌های چهارشنبه (۸ فروردین) تا جمعه (۱۰ فروردین) خبر داد.

ایسنا نوشت: بر اساس این هشدار، طی روز چهارشنبه (۸ فروردین) در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، قزوین، شمال همدان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، طی روز پنجشنبه (۹ فروردین) در استان‌های لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس، شمال غرب کرمان و طی جمعه (۱۰ فروردین) در استان‌های شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعد و برق، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ و در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه پیش‌بینی می‌شود.

از همین رو، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

این سازمان همچنین از افزایش گرادیان فشاری طی روز‌های ۸ تا ۱۰ فروردین‌ماه در استان‌های مختلف خبر داده و آورده است: در روز چهارشنبه (۸ فروردین) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، البرز، تهران، سمنان، شمال اصفهان، خراسان رضوی و خراسان شمالی، در روز پنجشنبه (۹ فروردین) در استان‌های بوشهر، کرمانشاه، ایلام و شمال اصفهان و طی روز جمعه (۱۰ فروردین) در شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

از این رو احتمال اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، باغی و زراعی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد. در این راستا سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفر‌های بین شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد برای حفظ اشتغال مورد توجه باشد
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • این استان‌ها در سه روز آینده بارانی هستند
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی کشور تبدیل شده است
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات