Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان می‌گویند سرعت راه رفتن یک عامل اساسی برای مشخص شدن میزان سلامت افراد است و افرادی که آهسته راه می‌روند با سرعت بیشتری پیر می‌شوند.

نتایج یک پژوهش علمی ثابت می‌کند افرادی که با سرعت اندک راه می‌روند پس از رسیدن به چهل سالگی شاهد پیرشدن سریع‌تر اندام بدن خود خواهند بود و لذا باید بر سرعت راه رفتن خود بیفزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین تحقیق ثابت می‌کند افرادی که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ زندگی خود با سرعت کمتری نسبت به سایر همسن‌های خود راه می‌روند، زودتر می‌میرند، ولی افرادی که در سنین پایین‌تر هم با سرعت کمتری راه می‌روند، برای خود مشکلات پزشکی و بهداشتی ایجاد می‌کنند.

این بررسی بر روی ۹۰۴ داوطلب صورت گرفته که عمدتا در دهه چهارم زندگی خود به سر می‌برند، پژوهشگران به افراد میانسال توصیه کرده اند برای حفظ سلامت خود هر روز مدتی را به راه رفتن سریع بگذرانند و اگر این کار را نکنند شاهد تضعیف کارکرد‌های سیستم‌های عصبی و شناختی خود خواهند بود.

به گفته پزشکان امریکایی بی توجهی به این موضوع به سرعت برای افرادی که از ۴۰ سالگی عبور می‌کنند، مشکل ایجاد کرده و می‌تواند علاوه بر مشکلات فوق الذکر موجب ضعف بینایی و عضلانی نیز بشود.

منبع : فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط آرتروز زانو با پیری سریع‌تر مغز و خطر زوال عقل

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، این مطالعه، داده‌های MRI بیش از ۹۰۰۰ نفر در بریتانیا را بررسی کرد و به ارتباط بین آرتروز زانو و تسریع پیری مغز پی برد.

با توجه به اینکه کمی کمتر از نیمی از جمعیت جهان درد مزمن اسکلتی عضلانی را تجربه می‌کنند، این مطالعه دریچه‌ای برای محققان فراهم می‌کند که چگونه التهاب و عملکرد شناختی به هم مرتبط هستند. نقش درد مزمن اسکلتی عضلانی در تسریع زوال شناختی به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما بسیاری از افراد مسن که آن را تجربه می‌کنند در معرض خطر بیشتر زوال عقل هستند.

محققان یک مدل مقایسه‌ای با استفاده از داده‌های MRI ساختاری ایجاد کردند که به آنها امکان می‌داد تفاوت‌های بین سن مغز و سن تقویمی را بررسی کنند.

آنها دریافتند که افراد مبتلا به آرتروز زانو نسبت به افراد بدون آن پیری مغز بسیار سریع‌تری داشتند.

به گفته محققان، التهاب و درد مزمن می‌تواند الگوهای پردازش مغز را مختل و تغییر دهد.

التهاب مزمن مانند استئوآرتریت زانو یا درد مزمن اسکلتی عضلانی با تغییراتی در سیستم عصبی مرکزی همراه است که باعث ایجاد چیزی به نام نوروپلاستیسیته می‌شود که در وضعیت ساختاری و عملکردی مغز تغییر ایجاد می‌کند. درد مزمن به دلیل تغییرات در پردازش درد و اختلال در عملکردهای شناختی، از جمله در مورد قشر جلوی مغز، باعث تغییرات قابل توجهی در ساختار و عملکرد مغز می‌شود.

مطالعه جدید نشان می‌دهد که ژن SLC۳۹A۸ که در سلول‌های میکروگلیال و آستروسیت ها بیان می‌شود، دلیل ارتباط بین آرتروز زانو و زوال شناختی است. SLC۳۹A۸ پروتئین ZIP۸ را رمزگذاری می‌کند که فلزات ضروری مانند آهن، منگنز و روی و فلز عصبی غیر ضروری کادمیوم را انتقال می‌دهد.

به گفته محققان، مطالعه سایر اختلالات درد التهابی مزمن و دیدن اینکه آیا آنها به نتیجه مشابهی می رسند مفید است.

کد خبر 6079334

دیگر خبرها

  • چه کنیم تا مغزمان پیر نشود؟
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی توسط یهودیان + فیلم
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • ببینید | به آتش کشیدن پیراهن عثمان دمبله توسط هواداران بارسلونا!
  • ابراز خوشحالی دختر خردسال رفسنجانی از حمله ایران به اسرائیل با کشیدن نقاشی + فیلم
  • ارتباط آرتروز زانو با پیری سریع‌تر مغز و خطر زوال عقل