Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@13:40:34 GMT

مهلت اعتبار یک برگه چک چند سال است ؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۸۰۱۹

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بر اساس مفاد ماده ۶ قانون چک مصوب ۹۷، حداکثر مدت اعتبار چک از زمان دریافت دسته چک ۳ سال است (جزئیات باید تا تاریخ ۲۱/۹/۹۸ به تصویب شورای پول و اعتبار برسد.) به عبارت دیگر دارنده از زمان دریافت دسته چک صرفا حق دارد سررسید چک‌های خود را نهایتا تا ۳ سال آینده تعیین کند و چک‌های صادره به سررسید بعد از این تاریخ، مشمول قانون چک نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارنده علی الاصول حق خواهد داشت بعد از فرجه ۳ ساله مذکور نیز برای وصول چک صحیح الصدور خود به بانک مراجعه کند.

 

اما درخصوص چک‌های صادره قبل از الزام آور شدن مقرره فوق، نه تنها تعیین سررسید چک بلکه مراجعه جهت وصول چک نیز محدود به زمان خاصی نیست؛چراکه هرچند بخشنامه شماره نب ۳۱۸۷/۲۵ مورخ ۱۷/۷/۱۳۶۳ بانک مرکزی مهلت ارائه چک به بانک‌ها جهت وصول از تاریخ چک را ۱۰سال عنوان کرده بود اما دستورالعمل حساب جاری مصوب شورای پول و اعتبار سال۹۱ بخشنامه موصوف را ملغی اعلام کرده و تاکنون بخشنامه نافذ دیگری که برمحدودیت زمانی ۱۰ساله برای ارائه چک به شعب بانک تاکید کرده باشد،رویت نگردیده است.

 

 

اقتصادنیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سررسید اقتصاد جام نیوز چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه بندی و زمان مسابقات فوتبال مناطق رده سنی امید

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، برنامه مسابقات فوتبال مناطق رده سنی امید باشگاه‌های ایران در گروه‌های مختلف به شرح زیر است:   گروه یک: سی دنا سی سخت (میزبان)، سرخپوشان شوشتر، استقلال سیلک کاشان، آرتیمان خمین و خیبرخرم آباد مسابقات در تاریخ ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.   گروه ۲: ایفا سرام سرخرود (میزبان)، اکباتان اردبیل، رویان مهر رویان، میعاد فیروز کوه و دهداری مشهد مسابقات در تاریخ ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.   گروه ۳: کاسپین بابل (میزبان)، مس سونگون تبریز، استقلال نوین بجنورد، شاهین گرجی محله، مدرسه عال حرفه‌ای مشهد مسابقات از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.   گروه ۴: آوای میناب حدید (میزبان)، سپاهان اصفهان، نیو سایپا بندرعباس و سرخ دلان دلوار مسابقات از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.   گروه ۵: الون نوین همدان (میزبان)، شهرداری اردبیل، عقاب تهران و ولایت اهواز  مسابقات از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.   از هر گروه تیم‌های اول مستقیما به مسابقات لیگ امید صعود و تیم‌های دوم سهمیه مراحله اول مسابقات مناطق فصل آتی را کسب می‌کنند و سایر تیم‌ها به مسابقات استانی بازمی گردند.

 

دیگر خبرها

  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • گروه بندی و زمان مسابقات فوتبال مناطق رده سنی امید
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد ؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی