Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:20:53 GMT

اربعین نماد وحدت امت اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۸۰۲۸

اربعین نماد وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام نوروز پور با بیان اینکه اربعین نماد وحدت امت اسلامی است، گفت: بزرگترین اجتماع مسلمانان در دنیا در اربعین اتفاق می افتد و بزرگترین اجتماع مسلمین به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حجت الاسلام محمد  نوروز پور» امروز(چهارشنبه 24 مهر) با حضور در موکب امامزادگان و بقاع متبرکه در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(علیه السلام) فرمودند از اربعین نخست که حضرت زینب(سلام الله علیها) و دیگر اسرای با رفتن به کربلا انجام دادند ایفاء نقش برای زنده نگهداشتن قیام امام حسین(علیه السلام) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن  مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: امروز می بینیم که اربعین حسینی تداوم یافته است و این در حالی است که در طول تاریخ بسیاری از افراد فشارهای بسیار زیادی را وارد کردند که حرکت اربعین حسینی(علیه السلام) را متوقف کنند.

 

حجت الاسلام نوروز پور با بیان اینکه حرکت اربعین حسینی از 61 هجری آغاز شده است، افزود: از ائمه اطهار(علیهم السلام) و به ویژه امام صادق(علیه السلام) روایات زیادی برای پیاده روی اربعین داریم.

 

وی بیان کرد: امام صادق(علیه السلام) می فرماید «خداوند بر هر قدمی که زائر حسینی در اربعین ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) بر می دارد یک گناه از او پاک می کند و یک حسنه برای او می نویسد».

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن  مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور متذکر شد: امام حسن عسکری(علیه السلام) یکی از نشانه های مومن را زیارت اربعین برشمرده است و  ما هر سال با سید الشهدا(علیه السلام) در محرم و صفر و روز اربعین تجدید بیعت می کنیم.

 

حجت الاسلام نوروز پور با بیان اینکه ما مسلمانان با حضور در اربعین به امام حسین(علیه السلام) بیان می کنند که به درس مبارزه با ظلم و استکبار جامعه عمل می پوشانند، یادآور شد: تا وقتی ظلم است باید مبارزه با ظلم باشد و تا وقتی مظلوم است باید دفاع از مظلوم نیز باقی بماند.

 

وی با بیان اینکه اربعین نماد وحدت امت اسلامی است، گفت: بزرگترین اجتماع مسلمانان در دنیا در اربعین اتفاق می افتد و بزرگترین اجتماع مسلمین به شمار می رود.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور متذکر شد: در حج 3 تا 4 میلیون نفر مشرف می شوند و در زیارت اربعین بیش از 20 میلیون نفر از کشورهای مختلف مشرف می شوند.

 

حجت الاسلام نوروزپور خاطرنشان کرد: انقلاب سید سالار شهیدان(علیه السلام) در حال جوشش است و منجر به وحدت مسلمین شده است، بسیاری از افراد که برای زیارت اربعین حضور می یابند که مسلمان نیستند.

 

وی تاکید کرد: گاندی که رهبر بزرگ کشور هندوستان است بیان می کند در دنیا هیچ الگویی برای آزادی بزرگتر از امام حسین(علیه السلام) نیست و او برای هدفش از همه چیز گذشت.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن  مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت: حرکت بزرگ اربعین توسط دولت های منطقه هدایت نمی شود بلکه توسط مردم منطقه است که مدیریت می شود و راه اندازی موکب ها از عشق به ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) منشاء می گیرد.

 

حجت الاسلام نوروزپور افزود: نزدیک به یک هزار و 400 سال از شهادت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) می گذرد و در پنج قاره دنیا برای ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) عزاداری می کنند و در نیویورک آمریکا که مهد کفر است روز حسین(علیه السلام) در نظر گرفته شده است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه موکب اربعین حب الحسین یجمعنا شیراز موکب اربعین زائران اربعین حسینی عزاداری اربعین ایام اربعین حسینی اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای سپاه بر کسی پوشیده نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،، سردار علی محمد اکبری به مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تشکیل نهادهای نوپا خصوصا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بر کسی پوشیده نیست؛ چرا که در بیان امام راحل(رحمت الله علیه) است که سپاه نور چشم انقلاب است و " اگر سپاه نبود کشور هم نبود."

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: اینها همه از آینده نگری امام راحل بود که ارموز ثمرات سپاه پاسدران انقلاب اسلامی فراگیر و فرامرزی شده و خارج از مرزهای جمهوری اسلامی هم مشهود است.

سردار علی محمد اکبری ادامه داد: دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگرفته از رسالت پاسداری است که حفظ انقلاب ودستاوردهای آن بعهده سپاه می باشد.

وی با اشاره به نقش سپاه در حفظ انقلاب ودستاوردهای آن در مقابله با گروهک های متعدد ضد انقلاب، دوران دفاع مقدس، حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی و برقراری امنیت پایدار، اظهار کرد: خیلی از مردم با نیروهای متعدد هوایی، دریایی، زمینی و سازمان مقاومت بسیج ونیروی قدس سپاه آشنایی کامل دارند.

سردار اکبری، حفظ و انسجام و آموزش مردمی در قالب بسیج را یکی از رسالت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سپاه مکمل کار دولتهاست و از همان ابتدای انقلاب هرجایی که باری بر زمین بوده، سپاه در میدان بوده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: در مسایل طبیعی و غیرطبیعی مانند سیل، زلزله، بیماری های واگیر و ... نقش سپاه را می بینید. در خصوص اقتصاد مقاومتی، در خصوص مسایل فرهنگی و اجتماعی و دفاعی، سپاه ید طولایی دارد.

این مقام ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم از ابتدای شکل گیری در استان چهارمحال و بختیاری در قالب نواحی شهرستان های مختلف و یگان مردم پایه تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام، در دوران دفاع مقدس، برقراری امنیت پایدار ودفاع از حرم آل الله کارنامه بسیار درخشانی دارد.

سردار اکبری تصریح کرد: سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در بحث های دفاعی، امنیتی، محرومیت زدایی، سازندگی و ...، با ارتباط با مردم و بسیجیان و گروه های جهادی همیشه پای کار بوده و آمادگی جانفشانی هم برای دفاع و هم برای امنیت را دارد.

وی، با اشاره به محبوبیت و بسیج وسپاه نزد مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری، در راستای اجرای مأموریت ها و مقابله با فتنه های مختلف و برقراری امنیت پایدار ، اظهار کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری ۲۵۰۰ شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و همراهی و همدلی مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری زبانزد خاص و عام است.


سردار اکبری، یادآوری کرد: سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در بعد محرومیت زدایی و کمک به مردم استان، تاکنون بیش از ۷۵۰۰ سری جهیزیه کامل و بیش از ۱۴۲۰ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی در بحث بیماری کرونا در خدمت مردم عزیزمان بوده است.
وی از فعالیت و خدمت رسانی قرارگاه های مختلف پیشرفت و آبادانی، امام حسن مجتبی علیه السلام، سازندگی و ... با مسئولیت های متعدد در استان چهارمحال و بختیاری خبرداد و افزود: یکی از رسالت های سپاه در زمینه مسایل اجتماعی است که ما در ارتباط با جوانان و نوجوانان، و پایه سازی بعنوان تعلیم و تربیت، قرارگاه صالحین را داریم که با همه مردم در سنین مختلف ارتباط دارد و به دنبال تربیت نسل جوان طراز انقلاب هستیم.
سردار اکبری، گفت: در مسایل آسیب های اجتماعی و مسئله عفاف و حجاب هم معاونت اجتماعی در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام فعال است و بیشتر سعی بر اقناع سازی و بصیرت افزایی داریم و به عزیزانی که مسئولین مستقیم دارند و عزیزان فراجا هم کمک می کنیم.
وی با اشاره به نقش سپاه در دفاع از مرزهای کشور، گفت: دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی کلا بعهده نیروهای مسلح است و از طرفی حفاظت از بعضی مرزها بعهده نیروی زمینی سپاه است که تیپ مردم پایه ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری هم در شمالغرب، جنوب غرب و جنوب شرق، مأموریت های بسیار ارزشمندی داشته است.
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به تحقق وعده صادق در عمل به فرمان رهبرمعظم انقلاب اسلامی و تنبیه رژیم صهیونیستی، گفت: وعده صادق در راستای پشیمان کردن دشمن بود که عزیزان هوافضای سپاه با پشتیبانی سایر نیروهای مسلح انجام دادند و معادلات نظامی دنبا را به هم زد.
سردار اکبری، گفت: نظام جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق از کمترین ظرفیت خود مقابل آمادگی کامل دشمن استفاده کرد، که الحمدالله باعث شد اقتدار نظام و انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران برای دنیا ثابت شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897712

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • دستاوردهای سپاه بر کسی پوشیده نیست
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز