Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار خانم" نالدی پاندور"، آفریقای جنوبی را یک کشور بسیار مهم در قاره آفریقا  با مردمی تحصیلکرده و دارای منابع غنی معدنی دانست و گفت: روابط ایران با آفریقای جنوبی به عنوان یک کشور دوست، همواره بسیار صمیمانه بوده و در دوران مبارزات ضد آپارتاید ما  پیوسته در کنار شما بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری همچنین همکاری در زمینه های علمی و تحقیقاتی و روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را  برای توسعه روابط  مورد اشاره قرار داد و افزود: روابط سیاسی و همکاری های بین المللی ما همیشه قابل توجه بوده  و نمایندگان آفریقای جنوبی در سازمان های تخصصی و بین المللی در اتخاذ مواضع، همواره در کنار ایران بوده اند.

روحانی با اشاره به اقدام غیرقانونی آمریکا درخروج از توافق هسته ای و همچنین اعمال تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران، تاکید کرد:این اقدام دولت آمریکا به ضرر همه ما و خود آمریکا بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: امیدواریم همه دوستان ما در سراسر دنیا از جمله آفریقای جنوبی در برابر اقدامات غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا نسبت به ملت ایران که حتی تحریم غذا و دارو را هم شامل می شود، مواضع قاطع تری اتخاذ کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: ایران و آفریقای جنوبی در زمینه مسئله امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم نیز همواره نظرات مشترک  داشته اند و خواست ما همواره این بوده که در خاورمیانه و خلیج فارس شاهد امنیت بیشتری باشیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر ضرورت همفکری و رایزنی در سطح جهان در مورد مردم مظلوم فلسطین و همچنین سایر جنگ زدگان و آوارگان از جمله مردم مظلوم یمن تاکید کرد.

خانم "نالدی پاندور" وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز در این دیدار روابط دو کشور را بسیار محکم و اصولی دانست و گفت : اراده و قصد ما این است که روابط تهران و پرتوریا در همه حوزه ها گسترش یابد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران با حضور همتای ایرانی خود، اظهار داشت: این اجلاس بسیار خوب بود و زمینه های مشترک همکاری و توسعه روابط دو کشور را به خوبی شناسایی کردیم.

خانم نالدی پاندور برجام و توافق هسته ای را گامی بسیار شجاعانه توصیف کرد و گفت: ایران به تعهدات خود در برجام به صورت کامل عمل کرد اما آمریکا با عمل نکردن به تعهداتش از برجام خارج شد که ما خواهان بازگشت آمریکا به  برجام و پایان تحریم های آمریکا علیه ایران هستیم.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی همچنین در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور کشورش خطاب به روحانی، دعوت رئیس جمهور آفریقای جنوبی از رئیس جمهور ایران برای سفر به این کشور را ارائه کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی ایران آفریقای جنوبی تحریم های اقتصادی دولت آمریکا ملت ایران دارو مبارزه با تروریسم خاورمیانه خلیج فارس وزیر امور خارجه جهان فلسطین جنگ یمن امور خارجه آفریقای جنوبی تحریم اقتصادی حسن روحانی تحریم تحریم آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

سرکنسول روسیه در اصفهان با بیان اینکه همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است، گفت: توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه را دنبال می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان صبح امروز در دیدار با رحمان جلالی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه از حضور در استان کرمان بسیار خوشحالم هستم و امیدوارم که باعث تحکیم و توسعه روابط بین کشور روسیه و استان کرمان شوم، اظهار داشت: همکاری ما با کشور ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است.

وی با بیان اینکه همکاری روسیه و ایران رو به افزایش است و نشان دهنده آن این موضوع است که در نظر داریم در سال جاری تفاهم‌نامه همکاری‌های چند جانبه را امضا کنیم، ادامه داد: ایران و روسیه کشورهایی هستند که سیاست مستقلی را دنبال می‌کنند و هر دو با هم با استکبار جهانی مقابله می‌کنیم.

سرکنسول روسیه در اصفهان با اشاره به اینکه توسعه روابط اقتصادی دو کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: استان کرمان از نظر تبادل کالا با کشور روسیه در صدر است و حجم کالای خوبی مبادله می‌شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی از سفر امروز من به استان کرمان این است که می‌خواستم مسیرهای احتمالی کم کاری‌ها فعالان اقتصادی را بفهمم و ببینم که این کم‌کاری‌ها کجا است تا این مشکلات را برطرف کنیم.

آندری ژیلتسوف با بیان اینکه متاسفانه شهروندان ایرانی و روسیه درباره یکدیگر آشنایی کمی دارند و در واقع این اتفاق یکی از موانع افزایش همکاری‌ها است، گفت: ذهن مردم از اطلاعاتی که در رسانه‌ها است و تبلیغات منفی که وجود دارد باعث شده همدیگر را خوب نشناسیم و باید این ذهنیت منفی را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات و موانع توسعه روابط بین ایران و روسیه برطرف شود، افزود: ایران دارای ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیری است و متاسفانه فقط ده هزار مسافر روسی وارد ایران می‌شوند در حالیکه بیش از شش میلیون مسافر از روسیه وارد ترکیه می‌شوند و این درحالی‌است که پتانسیل گردشگری ایران خیلی بی‌نظیر است.

سرکنسول روسیه در اصفهان با بیان اینکه امنیت استان کرمان بسیار خوب است و باید تبلیغات منفی را برطرف کرد تا از ظرفیت‌های موجود گردشگری کرمان هم بهره‌گیری کرد، گفت: در بخش معدن و انرژی نیز آماده همکاری هستیم و اعتقاد داریم کرمان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مبارزه با خشکسالی و فرونشست زمین در کرمان آماده همکاری هستیم، بیان کرد: بیشترین محصول پسته کرمان به روسیه صادر می‌شود و این صادرات در سایر محصولات کشاورزی نیز باید افزایش پیدا کند.

آندری ژیلتسوف با بیان اینکه به کرمان آمدم تا مشکلات و موانع را شناسایی کنیم و از این به بعد همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری افزایش پیدا کند، گفت: از چند مکان تاریخی در کرمان بازدید کردم که خیلی خوب بود و می‌توان این مکان‌ها را به گردشگران روسیه معرفی کرد.

سرکنسول روسیه در اصفهان با اشاره به اینکه از استقبال گرم مسئولان کرمانی تشکر می‌کنم، افزود: آمده‌ام تا با ظرفیت‌های استان کرمان آشنا شوم و در توسعه روابط دو کشور نقش‌آفرینی کنم.

وی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد و خواهشمندیم که خواهرخواندگی کرمان با یکی از استان‌های روسیه انجام شود، ادامه داد: این موضوع باعث توسعه روابط فرهنگی خواهد شد و تجربه خوبی در این ارتباط وجود دارد.

آندری ژیلتسوف با اشاره به اینکه دوست داریم با نهاد‌های قانونگذاری دو کشور نیز همکاری کنیم و تجربیات منتقل و تبادل نظر انجام شود، گفت: ارتباط بین دانشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد و در این زمینه نیز استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تکنولوژی‌های روز دنیا به ویژه در حوزه معدن در دانشگاهی در روسیه تدریس می‌شود، افزود: از آنجا که کرمان یک استان معدنی است می‌توان از این دانشگاه برای توسعه معادن کرمان بهره‌گیری کرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • فرمانده سابق سنتکام: در برابر ایران آسیب‌پذیر هستیم
  • واکنش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به حمله ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی
  • تلاش بایدن برای افزایش روحیه رژیم اسرائیل و نخستین واکنش به حمله ایران به تل آویو