Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاورد های صنعت هسته ای در تاریخ ۲۸ آبان ماه ساعت ۹ صبح در تالار وحدت دانشگاه باهنر افتتاح می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از راه آرمان؛ محمد علی طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان  ظهر امروز در نشست خبری چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور عنوان کرد: امروزه تأثیر علوم و فناوری هسته‌ای بر افزایش دانش بشری، طبیعت حاکم و ارائه رفاه و خوشبختی به زندگی بشری غیرقابل تردید است که می تواند به عنوان یک عنصر اساسی و مبنای ضروری برای توسعۀ پایدار به شمار آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فناوری هسته ای در طول نیم قرن گذشته در سراسر جهان نقش مهمی را در توسعۀ صنعت،‌ کشاورزی و پزشکی ایفاء کرده است، اظهارکرد: استفادۀ رادیوایزوتوپ ها در شناسایی و درمان بیماری ها، کاربرد فناوری هسته‌ای در تولید برق و تولید مواد باکیفیت و مقاومت ویژه و همچنین تولید محصولات کشاورزی مقاوم در برابر خشکسالی و آفات، فقط برخی از کاربردهای این علم در پزشکی، صنعت و کشاورزی است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطر نشان کرد: چهل وهشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور از سوی سازمان انرژی اتمی با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان از تاریخ ۲۴ مهر ماه لغایت  یکم آبان ماه برگزار می شود.

طاهر در ادامه بیان کرد: این نمایشگاه در فضایی به مساحت یک هزار و دویست مترمربع جنب ساختمان D1 در سه بخش کلی «مرور چرخه سوخت هسته‌ای»، «نیروگاهی» و «کاربردهای صنعت هسته ای در صنایع مختلف» با محورهای، چرخه سوخت هسته ای، اکتشاف و استخراج، غنی سازی اورانیوم، تولید آلیاژی نوین، مجتمع های سوخت، سلامت و فیزیک هسته ای، ماکت نیروگاهی، کشاورزی هسته ای، فراوری اورانیوم، کاربرد پرتوهای هسته ای، راکتور تحقیقاتی، آب سنگین، پسمانداری و زباله های هسته ای، حفاظت در برابر پرتوهای هسته ای، شبیه ساز راکتور قدرت، برپا می شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته نمایشگاه‌های تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در ۴٧ دانشگاه و موسسات عالی کشور برگزار شده است،  که بیست و یکمین نمایشگاه در سال ۹۱ در دانشگاه شهید باهنر کرمان با ۹ هزار و ۸۵۳نفر بازدید کننده برپا شد و جزو برترین نمایشگاه‌های هسته ای کشور محسوب گردید.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان مطرح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه آگاهی سازی عمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته‌ای و معرفی آن به عنوان یک تکنولوژی مفید در زندگی مردم و دسترسی سریع و راحت جامعه دانشگاهیان به چکیده آخرین دستاورده‌های کشور در این صنعت، رفع ابهام در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای چه به لحاظ ایمنی و زیستی محیطی و چه به لحاظ سیاسی جهت خنثی سازی تبلیغات منفی دشمنان، ایجاد علاقه مندی و جذب کارشناسان، محققین و متخصصین دانشگاهی و جذب نخبه‌ها، تقویت خودباوری و غرور ملی از طریق مشاهده عینی، معرفی کاربردهای جنبی این صنعت به ویژه کشاورزی و پزشکی، است.

طاهر به اقلامی که در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته می شود اشاره کرد و گفت:در این نمایشگاه در بخش چرخه سوخت و نیروگاه، ۲۲۵ قلم، بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای، ۱۷۵ قلم، شش ماکت بزرگ از نیروگاه اتمی بوشهر، پسمانداری، چرخۀ سوخت هسته‌ای، آبشار سانتریفیوژ، مجتمع سوخت، آب سنگین اراک، مرکز پرتودهی، پسمانداری، فرآوری اورانیوم؛ نمایش ماشین‌های سانتریفیوژ به نمایش گذاشته می شود.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ضرورت‌های برگزاری مجموعه نمایشگاه‌های هسته‌ای را برشمرد و افزود: نو بودن این صنعت در داخل کشور و عدم آگاهی مناسب نسبت به آن، محدود بودن فضای اطلاع رسانی در رابطه با جزئیات این صنعت در سطح دنیا، ارائه دستاوردها به صورت عینی، جهت رفع ابهام افکار عمومی داخلی، به جای سخنرانی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای، بومی بودن این دستاوردها، ، محق بودن مردم به جهت حمایت‌های گسترده و همه جانبه از دستیابی به این دانش ارزشمند به عنوان مهم‌ترین عامل ایستادگی و موفقیت در برابر فشارهای سیاسی خارجی.

طاهر با بیان اینکه این نمایشگاه، یک نمایشگاه توضیح محور است، توضیح داد: بازدیدکنندگان به صورت گروه های۲۵ الی۳۰ نفره از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و این نمایشگاه با نمایشگاه های دیگر متفاوت است و حتما نیاز به توضیح کارشناسان در بخش های مختلف را دارد.

وی در پایان عنوان کرد: افتتاحیه نمایشگاه ۲۸ آبان ماه ساعت ۹ صبح در تالار وحدت این دانشگاه است که بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و ساعت بازید صبح‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و عصر ها از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه

محمد حاتمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تأکید بر تقویت حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی اظهار کرد:‌ این دانشگاه در سال جاری با جذب هسته‌های فناور جدید، عقد تفاهم‌نامه با مراکز علمی و تحقیقاتی، شرکت در نمایشگاه‌های معتبر و برگزاری جلسه شورای مرکز رشد حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان واحد تربت‌حیدریه را تقویت خواهد کرد.

وی افزود:‌ پیگیری فعالیت‌ هسته‌های فعال در حال تبدیل به واحد‌های فناور و ترجیحاً رسیدن به محصولات دانش‌بنیان، برگزاری فعالیت‌های فناورانه از برگزاری جشنواره، استارت‌آپ ویکند، ایده آرا و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مرتبط با شرح وظایف از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه برای تقویت حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان در سال 1403 خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با بیان اینکه ساخت نمونه اولیه دستگاه تشخیص ضخامت گل زعفران در بخش حوزه فناوری از‌جمله فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در سال گذشته بود، عنوان کرد:‌ تعداد هفت هسته فناور با عناوین هسته تریکامد و cpr، الکنو، آماتیس در حوزه پزشکی و توانبخشی، هسته‌های ویرا صنعت فجر طاهر، ایده پردازان پویا و پویش در حوزه غیرپزشکی در واحد تربت‌حیدریه فعالیت دارند.

حاتمی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه فاقد سرای نوآوری است، گفت:‌ برگزاری دوره بازار مالی ارز‌های دیجیتال و فارکس، همکاری با نهاد‌های مرتبط با کارآفرینی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان و شرکت‌های که در زمینه آموزش مهارت‌های مختلف فعالیت دارند با استفاده از امکانات و ظرفیت دانشگاه ازجمله فعالیت‌‌های این واحد دانشگاهی در سال گذشته است.

وی عنوان کرد:‌ برگزاری دوره‌های تخصصی و حمایت مالی، جلسه و ارتباط با شرکت‌های فناور موفق راهکاری برای  توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در همین راستا جذب طرح‌ و اختراعات نوآور، حمایت از طرح‌های منتخب و آموزش مسیر صحیح و آسان در رسیدن به محصول در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات دانشگاه، حمایت مالی طبق بخشنامه‌های جاری را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خانه خلّاق در سرای نوآوری مبل و منبت ایجاد می‌شود/ برگزاری ۲ نمایشگاه در تهران و دبی
  • برگزاری مانور رویداد صنعت مالی ایران در مرداد
  • رئیس جمهور شنبه نمایشگاه قرآن می‌آید
  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • جعفر دهقان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون میهمان‌ هشتمین شب نمایشگاه قرآن
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • آثار تخصصی و جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود