Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@07:41:15 GMT

اربعین؛ نماد عظمت، زنده بودن و سربلندی شیعیان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۸۵۸۵

اربعین؛ نماد عظمت، زنده بودن و سربلندی شیعیان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امین میکائیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و راه و روش از «یاحسین گفتن تا با حسین بودن» اظهار کرد: تفاوت ظاهری یک نقطه است، اما عالمی در این نقطه نهفته است که به قول شاعر از احمد تا احد یک میم فرق است، جهانی اندر آن یک میم غرق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یا حسین ذکری است بر زبان و هر زبانی می‌تواند این ذکر را تکرار کند، در معنی ایمان امام رضا(ع) فرمود «ایمان سه بخش است؛ گفتن به زبان، تصدیق با قلب و عمل با اعضا و جوارح»، اگر یا حسین فقط در زبان باشد معنای «با» درست نمی‌شود، اما اگر یا حسین بر دل هم نشیند و در چشم، گوش، دل، دست و پا و تمام وجود انسان جریان یابد آن وقت است که بین ذکر و ذاکر اتحاد ایجاد می‌شود و این جا است که گوینده «یا حسین» پوینده «باحسین» می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) در بیان فلسفه‌ عبادات، می‌فرماید «خداوند حج را قرار داد برای استوار کردن و برافراشتن پرچم دین» و بیراه نیست اگر بگوییم اجتماع و پیاده‌روی سیل‌آسای اربعین، می‌تواند عامل استواری و بر افراشتن پرچم اسلام ناب محمدی یعنی مکتب اهل بیت(ع) باشد.

میکائیلی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان چه کار‌هایی باید انجام بدهند تا زندگی‌شان به رسم اربعینی و در مسیر امامت و ولایت باشد، بیان کرد: امام حسین(ع) چراغ هدایت است و اگر نوجوانان و جوانان پاک سرشت امروزی، این چراغ راه هدایت را در دست و دیده و دل بیاویزند، به یقین در پیچ وخم‌های تاریک مسیر پر آشوب زمان، زمین نخواهند خورد.

وی گفت: کافیست در مواجهه با هر موضوعی با خود بگوییم اگر حسین(ع) و یاران او در این مسئله قرار می‌گرفتند چه می‌کردند؟ پس همانگونه که گفته شد حج نشانه عظمت اسلام است و اربعین نیز نماد عظمت و زنده بودن و سربلندی شیعیان اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن اربعین پیاده روی اسلام پرچم دین اهل بیت امام حسین اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد

یکی از مراجع تقلید ضمن تقدیر از پاسخ قاطع سربازان اسلام به جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اینجانب به سهم خویش از همۀ این غیورمردان تشکر و قدردانی نموده و مردم عزیز ایران را به هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان و حمایت همه جانبه از نیرو‌های نظامی دعوت می‌نمایم.

متن پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به دنبال پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مؤْمِنِینَ.
(توبه، آیۀ ۱۴)
عملیات پیروزمندانه سربازان اسلام در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مردم مظلوم غزه، مایۀ سربلندی، عزت و خشنودی مسلمانان جهان گردید.
بی تردید مردم عزیز ایران، قدردان این عملیات قاطع و غرورآفرین بوده و همواره در کنار مجاهدان و لشکریان اسلام تا شکست مستکبران و نابودی ظلم و ستم، پایداری خواهند نمود.
اینجانب به سهم خویش از همۀ این غیورمردان تشکر و قدردانی نموده و مردم عزیز ایران را به هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان و حمایت همه جانبه از نیرو‌های نظامی دعوت می‌نمایم که إن شاء الله پیروزی نهایی از آن اسلام است. (أَلا إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَرِیبٌ)

قم - ناصر مکارم شیرازی
۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • فرزند زنده‌جانl درباره مهران پوپل، پدیده تازه شعر افغانستان
  • عملیات «وعده صادق» گواهی بر این اقتدار و عظمت و قدرت نیروهای مسلح بود
  • دستاورد عملیات «وعده صادق» سرافرازی و سربلندی کشور بود
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • عملیات وعده صادق جلوه گر اقتدار نظام اسلامی در دنیا
  • شکوه و عظمت ایران از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع نشات می‌گیرد
  • دستاورد عملیات «وعده صادق» سرافرازی و سربلندی کشور بود
  • عملیات سربازان اسلام در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی مایه سربلندی مسلمانان جهان شد
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد