Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دو طرح دانش بنیان با حجم سرمایه گذاری  ۷.۵ میلیارد تومان تا ۱۶ ماه آینده در گچساران توسط جهاد دانشگاهی استان به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایسنا، سید حشمت الله صمیمی دوست، در نشست بررسی دو طرح دانش بنیان جهاددانشگاهی با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی و رئیس جهاددانشگاهی استان افزود: طرح های دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی و طرح تولید داروهای دامی با منشاء گیاهی جزو ۳۱ طرح فناورانه ارائه شده از طرف جهاد دانشگاهی به مقام معظم رهبری و مورد تایید و تاکید ایشان بوده که تسهیلات مورد نظر از سوی صندوق توسعه ملی به این طرح ها اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی شدن این طرح ها از طرف جهاد دانشگاهی استان با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی و مرکز ذخائر زیستی و ژنتیک جهاد دانشگاهی بعنوان تیم تحقیق و توسعه، در شهرستان گچساران خبر داد.
وی هزینه سرمایه گذاری در طرح دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی را ۲ میلیارد تومان برشمرد و افزود: ظرفیت تولید طرح ۱۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۲۰نفر را به صورت مستقیم ایجاد می کند.
صمیمی دوست میزان سرمایه گذاری طرح تولید داروهای دامی با منشاء گیاهی را ۵.۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۴.۵ میلیارد تومان از این میزان سرمایه گذاری از محل صندوق توسعه ملی تامین و یک میلیارد تومان دیگر از محل کمک های استانی (محل اوراق اسناد خزانه سال ۹۷) توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین و به جهاد دانشگاهی استان، تخصیص یافته است.


وی ظرفیت تولید این واحد در سال را ۶۰ تن برشمرد و افزود: این طرح زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده است.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مجری این طرح ها جهاد دانشگاهی است، اظهارکرد: با اجرای طرح های دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی و آنتی بیوتیک های گیاهی، مصرف آفت کش ها و آنتی بیوتیک های شیمیایی از مدار خارج می شوند.
صمیمی دوست همچنین خاطرنشان کرد: اجرای طرح تولید آنتی بیوتیک های گیاه پایه نیاز به تولید گوشت سبز در کشور و استان را رفع خواهد کرد و دیگر مردم نباید به خاطر مصرف گوشت سفید و قرمز نگران باشند.
وی با تاکید بر اینکه این دو طرح نمونه داخلی در کشور ندارند، تصریح کرد: این طرح ها تا ۱۶ ماه آینده به بهره برداری می رسند.
صمیمی دوست بیان کرد: این نشست بنا به دستور ویژه استاندار و در راستای رفع مشکلات این دو طرح تولیدی تشکیل شد.
وی اظهارکرد: باتوجه به کمبود زمین جهت اجرای این طرح ها، شرکت شهرک های صنعتی قطعه زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع از زمین های باز پس گیری که سرمایه گذار در طول ۲۰ سال گذشته توان اجرای طرح در آن را نداشت، در اختیار متقاضی این طرح ها قرار داده است.
صمیمی دوست گفت: با دستور ویژه استاندار به شرکت شهرک های صنعتی مبنی بر استفاده بهینه از زمین های بلااستفاده در شهرک های صنعتی، شرکت شهرک های صنعتی ساماندهی در خصوص زمین هایی که متقاضی توان اجرای طرح در آنها را ندارد را در دستور کار قرار داده است.
وی ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در این راستا، عنوان کرد: تمام تخفیفات لازم به سرمایه گذار که جهاد دانشگاهی استان می باشد، از طریق شرکت شهرک های صنعتی ارائه می شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی كهگيلويه و بويراحمد فناورانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، جهادگر جهاد دانشگاهی استان اردبیل عنوان برگزیده شصت و دومین سال آئین جایزه نوبل ایرانی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳، را کسب کرد.

سید کریم تهامی، عضو جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در جمع ۴۳ نخبه برگزیده کشور نامزد دریافت جایزه نوبل ایرانی «جایزۀ البرز ۱۴۰۳» در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی شد.

جایزه البرز نخستین و باسابقه‌ترین جایزه علمی کشور با بیش از نیم قرن قدمت است که از سال ۱۳۴۲ با هویت مستقل عنوان‌دار جایزه نوبل ایرانی است.

لازم به ذکر است مراسم اهدای جایزه نوبل ایرانی با حضور مقامات عالی کشور روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای تهران به صورت زنده برگزار خواهد شد.

کد خبر 6085732

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید