Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@21:14:02 GMT

نیروهای آمریکایی «رقه» را هم ترک کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۸۷۷۱

نیروهای آمریکایی «رقه» را هم ترک کردند

سرهنگ «مایلس کاگینس» سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه از خروج نظامیان آمریکایی از شهر «رقه» واقع در شمال سوریه خبر داده است.

وی در توییتر نوشت: «نیروهای ائتلاف به خروج حساب‌شده از شمال شرق سوریه ادامه می‌دهند. روز ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) ما کارخانه سیمان "لافارج"، رقه و الطبقه را ترک کردیم.»

نیروهای آمریکایی پیش از این چند شهر دیگر سوریه از جمله «منبج»، «عین عیسی»، «عین العرب» (کوبانی) و «رأس العین» را تخلیه کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی پیش رسانه‌ها گزارش داده بودند که همزمان با ادامه عملیات نظامی ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد، ارتش سوریه برای حفاظت از ساکنان رقه، وارد این شهر شده است.

پیشتر تصاویری منتشر شده بود که نشان می‌داد ارتش سوریه در چند شهر پایگاه‌های نظامی نیروهای آمریکایی را که حالا از مواضع خود عقب‌نشینی کرده‌اند، در اختیار گرفته است.

شهر رقه از سال ۲۰۱۳ به کنترل گروه تروریستی «داعش» درآمد و از آن زمان تا سال ۲۰۱۷ که بالأخره این گروه از رقه بیرون رانده شد، پایتخت داعش محسوب می‌شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رقه داعش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلويزيون الجزیره، باسم العوادی سخنگوی رسمی دولت عراق درباره جزئیات سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور به آمریکا گفت: در دیدار نخست وزیر عراق با بایدن موضوعاتی از جمله حضور نیرو‌های ائتلاف در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است. عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی به گونه‌ای است که منافع مردم را تضمین کند.

این مقام ارشد عراقی با اشاره به تحولات منطقه گفت: ما خواهان گسترش نیافتن دامنه درگیری‌ها در منطقه هستیم.

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • خاورمیانه در وضعیت جدید و هشداردهنده قرار دارد/ تنها راه توسل به دیپلماسی از طریق میانجی گران دو طرف است
  • قدردانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ایلام از عملیات سپاه در حمله به صهیونیست‌ها
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • کمک ۱۰ کشور به رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران