Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@13:16:23 GMT

متین ستوده به دادسرای ارشاد تهران احضار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۹۰۴۴

متین ستوده به دادسرای ارشاد تهران احضار شد

در پی درخواست‌های متعدد مردمی به سامانه دادسرای ارشاد تهران صبح امروز متین ستوده بازیگر سینما به دادسرای ارشاد احضار شد.

 پیش از این متین ستوده در جریان اکران خصوصی یک فیلم سینمایی با ظاهری نامتعارف حاضر شده بود که همین امر موجب درخواست‌های متعدد مردمی برای تعقیب وی شد که وی صبح امروز در دادسرا حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۷۴۷

کد خبر 1311515

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دادسرا سلبریتی اربعین ترکیه پیاده روی اربعین سوریه ایالات متحده آمریکا کردهای سوریه تیم ملی فوتبال ایران رجب طیب اردوغان حسن روحانی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند

شاهین ماموریانی، پژوهشگر و مجری طرح ساخت دوچرخه چند منبع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این دوچرخه هیبریدی- برقی-گازی- مکانیکی با قابلیت مدیریت انرژی متعدد می‌تواند روی هر دوچرخه‌ای نصب شود و آن را تبدیل به دوچرخه برقی و اتوماتیک کند.

وی افزود: هرچند اکنون دوچرخه برقی در بازار وجود دارد اما به نظر می‌رسد هزینه استفاده از این دوچرخه مقرون به صرفه نباشد؛ این دستگاهی که طراحی کردیم، دوچرخه برقی ساده نیست.

وی خاطر نشان کرد: این دوچرخه حالت هیبریدی دارد یعنی دوچرخه سوار حرکت می‌کند، پدال می‌زند و زمانی که در سراشیبی قرار می‌گیرد، دوچرخه را می‎تواند در حالت شارژ و تولید قرار دهد و ضمن تولید برق، دوچرخه را شارژ کند. اگر هم از پا زدن خسته شد، در صورت شارژ بودن، دوچرخه را در حالت برقی بگذارد. در این حالت کلاج دوچرخه تغییر می‌کند و موتور برقی آن شروع به حرکت خواهد کرد.

ماموریانی با بیان اینکه چنانچه شارژ باتری دوچرخه تمام شده باشد و دوچرخه سوار از پدال زدن خسته شده باشد و در سراشیبی نیز نباشد، می‌تواند دوچرخه را در حالت Move Hybrid Gass قرار دهد، گفت: در این حالت یک کپسول گازی پی آر ۱۰۰ گرمی که در پشت محفظه دستگاه نصب شده است، به صورت اتوماتیک روشن شده و با ایجاد جرقه در محفظه باعث مشتعل شدن گاز و شروع به کار موتور استرلینگ می‌شود.

این پژوهشگر بیان کرد: در این حالت موتور استرلینگ، گرما را دریافت کرده و به حرکت تبدیل می‌کند که جزء چرخ‌های ترومودینامیک محسوب می‌شود. سپس کلاج به سه حالت تغییر پیدا می‌کند. نخست به حالت هیبرید می‌رود و انرژی دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از آن انرژی را از موتور استرلینگ به موتور دینام می‌دهد و برق تولید می‌کند. سپس انرژی به موتور دیگر که حرکتی است و با استفاده از چرخ یا بازوی غلطکی حرکت می‌کند، انتقال پیدا می‌دهد. در این هنگام مصرف گاز با برق یکسان می‌شود. گاز می‌تواند برق تولید کند و دوچرخه سوار با دوچرخه برقی حرکت کند. 

به گفته وی، مشتقات سوخت این گاز تنها کربن دی‌اکسید و بخار آب است که ضرر‌های محیط زیستی به همراه ندارد. این کپسول می‌تواند روی سطح صاف (نه کوهستان) تا ۱۸۰ کیلومتر حرکت کند. سرعت حرکت آن نیز ۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی عنوان کرد: استفاده از منبع گازی برای موتور استرلینگ به خاطر دارا بودن منابع عظیم گاز در ایران قیمت و هزینه مناسب دارند. همچنین امروزه ساخت وسایل حرکتی با سوخت‌های پاک از اولویت‌های جامعه کنونی است بنابراین با توجه به دسترس بودن و هزینه اندک تمام شده گاز برای وسایل حرکتی و ترافیکی، افق دید در طراحی‌های جدید به سمت استفاده از این منبع انرژی است. 

این پژوهشگر به دیگر مزایای این دستگاه اشاره کرد و افزود: این دستگاه قادر به برگشت حدود ۶۰ درصد از انرژی بوده راندمان سیکل استرلینگ آن حدود ۲۸ درصد است. کسانی که با دوچرخه کمپ می‌زنند، جایی که ایستاده‌اند می‎توانند دوچرخه را در حالت شارژ هیبرید گس بگذارند (در حالت گازی)، این بار موتور برقی دوچرخه متصل نیست و برق تولید می‌کند و فرد می‌تواند از این برق به عنوان پاوربانک، روشنایی و دیگر موارد مورد نیاز استفاده کند.

ماموریانی اظهارکرد: این طرح اکنون بهینه سازی نشده است و در حال حاضر به علت کمبود بودجه به جای استفاده از کامپوزیت و فیبر کربن و آلومینیوم نظامی، بدنه آن را از فولاد ST۵۲ ساخته‌ایم به همین دلیل وزن آن بسیار سنگین‌تر دوچرخه واقعی است.

وی یادآورشد: از نظر کاربردی و اقتصادی این طرح در مقایسه با دوچرخه‌های الکتریکی موجود در بازار رقابت تنگاتنگی دارد، زیرا هزینه تمام شده این دوچرخه (با قابلیت سبک‌تر سازی) نسبت به دوچرخه‌های دیگر کمتر است. از نظر صنعتی استفاده از موتور استرلینگ و دینام برای تولید برق و کلاج مینیاتوری خطی ۳ حالته نیز از قابلیت‌های جذاب این طرح محسوب می‌شوند.

به گزارش آنا، این دستگاه به دلیل سهولت نصب به راحتی می‌تواند جایگزین موتورسیلکت‌ها یا ماشین‎ها شده و نه تنها در استفاده نسبت به دوچرخه‎های معمولی بسیار راحت‌تر است بلکه می‌تواند در کنترل ترافیک و آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی نقش به سزایی را ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • پایان اردوی آمادگی تیم ملی نوجوانان هندبال در دهدشت
  • ملاقات مردمی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی
  • وایرال شدن دوباره تعداد خودروهای گشت ارشاد در خیابان‌های تهران | فیلم
  • شعرخوانی ضد اسرائیلی کارگردان آپاراتچی در اکران مردمی/ آرزوی اکران فیلم در فلسطین
  • رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مردمی در اولویت شرکت آبفای استان یزد
  • دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند