Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:58:49 GMT

۲هزار واحد راکد مطلق به چرخه تولید بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۹۰۴۷

۲هزار واحد راکد مطلق به چرخه تولید بازگشت

رضا رحمانی چهارشنبه شب در بدو سفر دو روزه خود به بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به پشت سر گذاشتن نوسان‌های خاص سال گذشته اما آمارها حکایت از این دارد که امروز اقتصاد کشور به سمت ثبات و رونق در حال حرکت است. 

وی یادآورشد:منابع داخلی، خارجی و بین المللی ثبات و رونق اقتصادی کشور را تائید میکنند و بانک جهانی نیز پیش بینی میکند اقتصاد ایران سال آینده رشد مثبتی را تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت معدن و تجارت اظهارداشت: بررسی ها و آمارهای سه ماهه نشان می‌دهد رشد اقتصادی سه ماه چهارم سال گذشته منفی، سه ماه اول از منفی خارج و سه ماه دوم مثبت ارزیابی شده است.

رحمانی اضافه کرد: بیشتر کالاهای منتخب تولیدی در حوزه صنعت شامل فولاد، مس، بخش عمده ای از لوازم خانگی، سیمان، صنایع غذایی، تراکتور و پتروشیمی با رشد روبه رو است و به غیر از یکی

دو مورد خاص مانند خودرو و آلومینیوم که برای آن هم برنامه داریم و تا آخر سال مثبت می شود و با رشد قابل توجهی روبه رو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شرایط جدید نشان می‌دهد که بحران را پشت سر گذاشته ایم و اقتصاد ما شرایط جدیدی را پیدا کرده است و الان در شرایطی هستیم که همه باید پای کار باشند چرا که این ظرفیت را داریم که یک دوره شکوفایی و رشد جدیدی را تجربه کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:استان بوشهر باتوجه به ظرفیت هایی که دارد یکی از پیشانی‌های اقتصاد ملی و ظرفیت خوبی است و در دوره جدید می‌تواند در گسترش روابط  اقتصادی با کشورهای همسایه و توسعه صادرات کشور نقش مهم و بیشتری را ایفا کند.

رحمانی ادامه داد: در این سفر وضعیت صنعت، معدن و تجارت و مشکلات استان، وضعیت صنایع دریایی بعنوان یکی از برنامه های ویژه وزارت صمت بررسی و نشست‌هایی با فعالان حوزه اقتصادی استان برای پی‌گیری مشکلات استان برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: تلاش‌های خوبی برای رونق اقتصادی مسائل تجاری، صادرات و سود بازرگانی استان بوشهر انجام شده است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا پنج شنبه برنامه های مختلفی در مرکز استان بوشهر و شهرستان هایی چون دیلم، گناوه و بندر ریگ خواهد داشت و در پایان در ‌جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری بوشهر شرکت خواهد کرد.

آغاز ساخت بزرگترین شناور آلومینونی کشور در کشتی سازی شهید محلاتی - بهره برداری از کارخانه شیمی گستر لیان - آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از طرح های تولید انواع انبارهای سربو اسید صنعتی  از جمله برنامه های مهم سفر وزیر صنعت معدن و تجارت به استان بوشهر است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر صادرات وزارت صنعت معدن و تجارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حمیدرضا اله بداشتی در نشست خبری که در آستانه هفته کار و کارگر برگزار شد گفت: اگر مشکلات جامعه کار و تولید حل شود، محصولی که تولید می‌شود، قدرت رقابت پذیری در بازار را خواهد داشت.
مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به تثبیت حدود ۴۷ هزار شغل در ۱۲۱۱بنگاه تولیدی با مشارکت بسیج کارگران وکارخانجات در سال گذشته افزود: با شناسایی ۱۶۸۳ مشکلات موجود در ۱۲۱۱بنگاه تولیدی گفت:با همکاری گروه‌های جهادی -کارگری تعداد ۱۰۸۸ مشکل رفع شده است که این مسئله منجر به تثبیت اشتغال ۴۶هزار و۷۶۰نفر شغل در این بنگاه‌ها شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: ما به دنبال گسترش فرهنگ کار هستیم تا بتوانیم بهره وری و تولید را افزایش دهیم و به تثبیت اشتغال کمک کنیم. اله بداشتی افزود: می‌توانیم کارگران را به تولید تشویق کنیم و با مصرف کالا‌های ایرانی شبکه و زنجیره ارزش را در کالا‌های ایرانی توسعه بدهیم.
وی با اشاره به اینکه جایزه اقتصاد مقاومتی امسال به واحد‌های تولیدی برتر اهدا می‌شود، گفت: در این زمینه ۸۴ سنجش برای ارزیابی این واحد‌ها تدوین شده است.
مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات در مورد احیای واحد‌های تولیدی که دچار مشکل بودند، گفت: سال گذشته هزار واحد تولیدی عارضه یابی شدند و از بین این واحد‌های تولیدی ۷۳۶ واحد رفع موانع تولید شده و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و با کمک مردم و رفع موانع بدون ریالی اعتبار دولتی مشکل آنها رفع شده و به چرخه تولید برگشتند.
وی افزود: ما بر خود تکلیف می‌دانیم که بتوانیم رسالت انقلابی و مسئولیت جهادی خود را انجام دهیم.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات همچنین گفت: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی سال گذشته ۹۸۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام ساخته یا مرمت و بهسازی شده و امسال هم قرار است دو برابر این رقم یعنی حدود دو هزار واحد را بازسازی یا احداث و مرمت کنیم.
اله بداشتی در مورد اینکه مهم‌ترین مسائل واحد‌های تولیدی چه بود که با رفع آن به جریان کار و تولید برگشتند، گفت: رفع موانع تولید و گلوگاه‌های مشکل دار تولید، زنجیره تامین مواد اولیه، عدم رقابت پذیری محصول، زیان انباشته، مشکل سرمایه در گردش، بیمه تامین اجتماعی، بدهی مالیاتی، استقراض بانکی، مشکل حمل و نقل و همچنین مشکل بازاریابی و فروش مهم‌ترین این مسائل بودند که با رفع آنها واحد‌های تولیدی می‌توانند به چرخه تولید برگردند.
وی تصریح کرد: وقتی یک واحد تولیدی بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارد، در هماهنگی با این سازمان تلاش می‌کنیم بدهی آن واحد را تقسیط کنیم و همچنین تخفیف‌هایی برای واحد‌های تولیدی در نظر می‌گیریم تا تعطیل نشود و این مسائل در ستاد تسهیل استانی هماهنگ می‌شود و از ظرفیت بسیج صنعت، بسیج اصناف و بسیج کارگران به عنوان سه ضلع رفع موانع تولید استفاده می‌کنیم.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات اظهار داشت: گاهی یک واحد تولیدی مشکل بازاریابی و بازار‌های جدید دارد که تلاش می‌کنیم به صادرات محصول از طریق هم افزایی با بسیج اصناف و استفاده از کلینیک عارضه یابی بسیج صنعت و متخصصان صادرات استفاده کنیم و بتوانیم واحد تولیدی را به چرخه کار برگردانیم.
به گفته اله بداشتی یکی از اقدامات برگزاری جلسات کارفرما و کارگر به صورت چهره به چهره است که مسائل کارگری مطرح و کارفرمایان در حد توان خود نسبت به رفع این مشکلات اقدام می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بازگشت دوباره کارخانه فروآلیاژ ازنا به چرخه تولید
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد