Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید حشمت الله صمیمی دوست، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 24 مهرماه در نشست بررسی دو طرح دانش بنیان جهاددانشگاهی که با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی و رئیس جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های دانش بنیان تولید آفت کش‌های گیاهی و طرح تولید داروهای دامی با منشاء گیاهی جزو ۳۱ طرح فناورانه ارائه شده از سوی جهاد دانشگاهی به مقام معظم رهبری و مورد تایید و تاکید ایشان بوده که تسهیلات مورد نظر از سوی صندوق توسعه ملی به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از اجرایی شدن این طرح‌ها ازسوی جهاد دانشگاهی استان با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی و مرکز ذخائر زیستی و ژنتیک جهاد دانشگاهی به‌عنوان تیم تحقیق و توسعه، در شهرستان گچساران خبر داد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هزینه سرمایه گذاری در طرح دانش بنیان تولید آفت کش‌های گیاهی را ۲ میلیارد تومان برشمرد و افزود: ظرفیت تولید طرح ۱۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم ایجاد می‌کند.
صمیمی دوست میزان سرمایه گذاری طرح تولید داروهای دامی با منشاء گیاهی را ۵.۵ میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: ۴.۵ میلیارد تومان از این میزان سرمایه گذاری از محل صندوق توسعه ملی تامین و یک میلیارد تومان دیگر از محل کمک های استانی (محل اوراق اسناد خزانه سال ۹۷) توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین و به جهاد دانشگاهی استان، تخصیص یافته است.
وی ظرفیت تولید این واحد در سال را ۶۰ تن دانست و بیان کرد: این طرح زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده است.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مجری این طرح‌ها جهاد دانشگاهی است، ابراز کرد: با اجرای طرح‌های دانش بنیان تولید آفت کش‌های گیاهی و آنتی بیوتیک‌های گیاهی، مصرف آفت کش‌ها و آنتی بیوتیک‌های شیمیایی از مدار خارج می‌شوند.
صمیمی دوست تصریح کرد: اجرای طرح تولید آنتی بیوتیک‌های گیاه پایه نیاز به تولید گوشت سبز در کشور و استان را رفع خواهد کرد و دیگر مردم نباید به خاطر مصرف گوشت سفید و قرمز نگران باشند.
وی با تاکید بر اینکه این دو طرح نمونه داخلی در کشور ندارند، ابراز کرد: این طرح‌ها تا ۱۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسند.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این نشست بنا به دستور ویژه استاندار و در راستای رفع مشکلات این دو طرح تولیدی تشکیل شد.
صمیمی دوست اظهارکرد: باتوجه به کمبود زمین جهت اجرای این طرح‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی قطعه زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع از زمین های باز پس گیری که سرمایه گذار در طول ۲۰ سال گذشته توان اجرای طرح در آن را نداشت، در اختیار متقاضی این طرح‌ها قرار داده است.
وی افزود: با دستور ویژه استاندار به شرکت شهرک‌های صنعتی مبنی بر استفاده بهینه از زمین‌های بلااستفاده در شهرک‌های صنعتی، شرکت شهرک‌های صنعتی ساماندهی در خصوص زمین‌هایی که متقاضی توان اجرای طرح در آنها را ندارد را در دستور کار قرار داده است.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در این راستا، عنوان کرد: تمام تخفیفات لازم به سرمایه گذار که جهاد دانشگاهی استان است، از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی طرح دانش بنیان جهاددانشگاهی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده دسترسی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بهسازی و آسفالت می‌‍‌‎شود

هاشم علایی اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، فرسودگی معابر و برخی از تاسیسات و زیرساخت‌های آن است که در اثر گذشت زمان، مستهلک و از بین رفته است.

او شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل را مهمترین و بزرگترین شهرک صنعتی استان برشمرد و افزود: این شهرک صنعتی با مساحت بیش از ۷۰۰ هکتار به عنوان قطب تولید و صنعت استان اردبیل محسوب می‌شود که بیش از ۷۰۰ قرارداد حق بهره برداری زمین با سرمایه گذاران در آن منعقد شده است که با بهره برداری از ۳۰۰ واحد تولیدی، شاهد اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در این شهرک صنعتی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، تلاش شده است تا بهسازی و نوسازی برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی انجام شود که خوشبختانه طی چند سال اخیر، زیرسازی و آسفالت بیش از ۱۵ خیابان و معابر آن اجرایی و عملیاتی شده است.

علایی، از برنامه‌های این شرکت برای آماده سازی و بهسازی سایر خیابان‌های فرسوده این شهرک صنعتی خبر داد و افزود: از جمله برنامه‌های اولویت دار این شرکت، بهسازی جاده دسترسی است که خوشبختانه برآورد‌های لازم در خصوص اجرای پروژه بهسازی که در حدود ۳۰۰ میلیارد ریال خواهد بود، انجام شده است که به زودی پس از برگزاری مراحل پیمان سپاری، اجرای پروژه مذکور آغاز خواهد شد.

او تاکید کرد: حرکت در راستای تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و جلب رضایت سرمایه گذاران و رفع موانع واحد‌های صنعتی، از مهمترین برنامه‌های این شرکت در سال مزین به جهش تولید است که تلاش خواهیم کرد با مشارکت واحد‌های تولیدی و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ممکن، در راستای تحقق شعار سال حرکت کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی
  • تبدیل شبکه مسی برق به کابل خودنگهدار یک تیر با چند نشان
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص عملیاتی
  • اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها
  • جاده دسترسی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بهسازی و آسفالت می‌‍‌‎شود
  • مستندهای زندگی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در حال تولید است
  • ایران موفق به ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک شد