Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۲هزار واحد صنعتی راکد مطلق به چرخه تولید باز می‌گردند که این مهم در نیمه نخست محقق شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا رحمانی شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به بوشهر در فرودگاه این شهر در گفت‌وگو با خبرنگاران  بررسی وضعیت صنعت، معدن و تجارت را از اهداف سفر به بوشهر دانست و اظهار داشت: در این سفر ضمن بررسی مشکلات، در نشست با فعالان اقتصادی،  صنعتی، تجاری و معدنی راهکارهای لازم برای حل مشکلات ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افتتاح پروژه‌های صنعتی و بررسی  مشکلات صنایع دریایی را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: امسال یکی از  برنامه‌ها ویژه و اولویت‌های این وزارتخانه، توسعه صنایع دریایی است که در این راستا ضمن بازدید از ظرفیت‌های صنایع دریایی، نشست‌هایی با فعالان این بخش تشکیل می‌شود.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت، نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس  و جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: با این جمع‌بندی‌ها در راستای رونق تولید، صادرات، تجارت و  امور اقتصادی استان بوشهر برنامه‌ریزی می‌‌شود.

رحمانی از اعمال تخفیف سودبازرگانی در کالاهای وارداتی به بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این راستا اقدامات و برنامه‌های خوبی صورت گرفته که به سمع و نظر مردم استان بوشهر رسانده می‌شود.

وی بوشهر را یکی از پیشانی‌های اقتصاد ملی دانست و گفت: بوشهر دارای ظرفیت‌های متعدد اقتصادی است که در دوره جدید می‌تواند در راستای تقویت و گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه برای توسعه صادرات غیر نفتی کشور نقش مهم و بیشتری ایفا کند که مساعدت لازم به عمل می‌آید.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه سال گذشته نوسات خاصی در عرصه اقتصادی در کشور داشتیم خاطر نشان کرد: این مشکلات پشت سرگذاشته شده و براساس منابع داخلی و خارجی و بین‌المللی آمارها حکایت از این است که اقتصاد ایران به سمت ثبات و رونق حرکت می‌کند.

رحمانی با بیان اینکه بانک جهانی پیش بینی کرده که اقتصاد ایران سال آینده رشد مثبتی تجربه می‌کند تصریح کرد:  آمار اقتصاد ایران هر سه منتشر می‌شود که حکایت از این است که سه ماه چهارم سال قبل اقتصاد ایران رشد منفی داشته و در سه ماه نخست امسال  اقتصاد ایران از رشد منفی خارج شد و در سه ماهه دوم امسال مثبت ثبت شده است.

وی با اشاره به وضعیت تولید کالاهای مختلف در کشور افزود: اکثر محصولات در کشور با رشد مواجه است به‌گونه‌ای که در فولاد، مس، صنایع غذایی، لوازم خانگی، سیمان، تراکتور، پتروشیمی  و دیگر بخش‌ها جز دو مورد از جمله خودرو  و الومینیوم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اقتصاد ایران در شش ماه نخست  امسال نسبت به شش ماه سال قبل با رشد قابل توجهی مواجه بوده است گفت: این رشد اقتصادی نوید می‌دهد که ما آن شوک را پشت سر گذاشته‌ایم  و اقتصاد ایران شرایط جدیدی پیدا کرده است.

رحمانی با بیان اینکه ایران  مشکلات اقتصادی را پشت سرگذاشته افزود: اکنون ایران در عرصه اقتصاد در مرحله تیکاف قرار دارد و این ظرفیت وجود دارد که یک دوره شکوفایی و رشد جدیدی تجربه کنیم.

وی به رونق تولید و خارج شدن واحدهای تولیدی از حالت رکود خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال 2 هزار واحد تولیدی راکد مطلق فعال می‌شوند که این مهم در شش ماه نخست امسال محقق شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ،حفظ  موجود تولید، فعال سازی ظرفیت خالی واحدها و فعال سازی واحدهای راکد را در اولویت برنامه‌ها دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رضا رحمانی فعالان اقتصادی صنایع دریایی کالاهای وارداتی صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیاء۶ واحد صنعتی تعطیل در چناران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس صمت چناران گفت: شش واحد صنعتی تعطیل با همراهی، همیاری و پیگیری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک صنعتی این شهرستان احیاء و به چرخه تولید باز گردانده شده است.
محمدرضا مقدم افزود: مشکلات مالی از مهمترین عوامل راکد بودن این واحد‌های تولیدی بوده که با حمایت‌های ویژه دولت و پرداخت تسهیلات مشارکت سایر سرمایه گذاران مشکلات آن‌ها نیز رفع شده است.
وی گفت: با احیاء این واحد‌ها که سال‌ها تعطیل بوده زمینه اشتغال ۲۸۰ نفر فراهم شده است.
رئیس صمت چناران افزود: رویکرد دولت سیزدهم این است که با ابزار‌ها و مشوق‌های واحد‌های راکد به چرخه تولید بازگرداند تا زمینه رونق اقتصادی و اشتغال در شهر ستان فراهم شود.
درشهرک صنعتی چناران ۳۲۰ واحد صنعتی فعال است.

دیگر خبرها

  • فردا ؛ جشن بازگشت به تولید ۲۰۰ واحد صنعتی در سمنان
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • احیاء۶ واحد صنعتی تعطیل در چناران
  • مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر