Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره افزایش جذب دانشجو در این واحد دانشگاهی گفت: بعضی از رشته‌‌‌هایی که در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد با استقبال کمی مواجه شده در واحد تهران غرب افزایش چشمگیری در جذب دانشجو داشته است. سال گذشته تنها در 6 رشته بدون آزمون جذب دانشجو داشتیم که امسال 10 رشته دیگر هم به این تعداد اضافه شده و استقبال خوبی از این رشته‌‌‌‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: بیشتر رشته‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که به‌‌‌‌صورت بدون آزمون در واحد تهران غرب ارائه می‌‌‌شود مربوط به حوزه‌‌‌‌های فنی و مهندسی و علوم انسانی است که شامل علوم ورزشی، مدیریت امور بانکی، مدیریت کسب و کارهای کوچک، زبان فرانسه، اقتصاد، مدیریت بازرگانی و بیمه، مدیریت امورگمرک، طراحی صنعتی و مشاوره می‌‌‌‌شود. در مجموع در 16 رشته بدون آزمون پذیرش دانشجو در واحد تهران غرب انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب درباره اثرات اعمال تخفیف شهریه به دانشجویان در مناطق محروم کشور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سطح زندگی و میزان کسب درآمد مردم در مناطق مختلف کشور متفاوت است بنابراین اعمال تخفیف در شهریه دانشجویی مردم این مناطق، گامی موثر در ایجاد عدالت آموزشی است. برای اجرایی شدن عدالت؛ به طور قطع فردی که درآمد پایین‌‌‌‌‌‌‌تری دارد و در نقطه محروم کشور زندگی می‌‌‌‌‌‌‌کند باید شهریه کمتری بپردازد چون از توان مالی پایین‌‌‌‌‌‌‌‌تری برخوردار است.

داداندیش یادآور شد: وجود دیگر مراکز دانشگاهی غیردولتی در کنار دانشگاه آزاد که سطح آموزشی و پژوهشی پایین‌‌‌تری نسبت به این دانشگاه دارند نیز یکی دیگر از عوامل اعمال تخفیف شهریه در این مناطق است که منجر به افزایش جذب دانشجو در واحدهای دانشگاهی مستقر در مناطق محروم خواهد شد. از سوی دیگر بسیاری از رشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که به دلیل استقبال کم دانشجویان ممکن بود منحل شده و دیگر ارائه نشوند با اعمال تخفیف شهریه در مناطق محروم و کم‌‌‌‌‌‌‌برخوردار یک ظرفیت جدیدی را در رشته‌‌‌های کم‌‌‌طرفدار ایجاد کرده که منجر به جلب رضایت دانشجویان و جذب دانشجوی بیشتر در این رشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

188 / 188 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب پروین داداندیش تخفیف شهریه 16 رشته بدون آزمون

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تخفیف شهریه 16 رشته بدون آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای

به گزارش خبرنگار مهر، عرفان خسرویان در نشست خبری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، درباره بودجه دانشگاه و این‌که چقدر این بودجه باید افزایش یابد، افزود: در تمام دنیا سهم آموزش مهارتی سه برابر سهم آموزش‌های نظری است علت آن نیز مشخص است برای آموزش مهارتی نیاز به کارگاه‌های پیشرفته و به‌روزرسانی تکنولوژی و تکنسین‌هایی است که در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها فعال هستند. این افراد باید دائم دانش شان به‌روز شود و این نشان می‌دهد که این آموزش‌ها، آموزش های بسیار گرانی هستند.

وی افزود: کف مواد اولیه مورد نیاز کارگاه های دانشگاه فنی‌حرفه‌ای حول‌وحوش ۴۰۰میلیارد تومان است پس این نشان می‌دهد این آموزش‌ها، آموزش گرانی است بااین‌حال چون فنی حرفه‌ای از آموزش پرورش به آموزش عالی منتقل شده است، سرانه آن به جای آموزش عالی در آموزش‌های عمومی دیده شده‌است. از این رو سرانه دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یک‌سوم سرانه دانشجوی سایر دانشگاه‌های کشور است.

حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: یعنی درحقیقت به‌ازای هر سه دانشجویی که به‌صورت دولتی جذب می‌کنیم، تنها سرانه یک دانشجو را داریم و دو دانشجوی دیگر همین‌طور به‌صورت صلواتی در سیستم هستند و این نگران‌کننده است. در واقع این دانشجویان به صورت رایگان در سیستم آموزش عالی حضور دارند که باید این سرانه اصلاح شود.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم بودجه دانشگاه در واقع یک و دو دهم همت بوده که بیش‌از یک همت آن صرف حقوق و دستمزد شده، ما باید با دو دهم همت دانشگاه را اداره می‌کردیم که با توجه به شرایط پسا کرونا، هزینه‌های بالای بازگشایی دانشگاه‌ها، هزینه‌های بالای بازگشایی خوابگاه‌ها و سلف سرویس ها شرایط بحرانی را به آموزش عالی کشور تحمیل می کرد با این‌ حال با عنایت وزیر علوم و مجموعه‌های دولت برای سال اول پسا کرونا بودجه دانشگاه دو همت افزایش پیدا کرد و ما تا پایان سال ۱۴۰۲ بودجه را به سه همت رساندیم در واقع ظرف دو سال سه برابر افزایش پیدا کرد.

نیاز دانشگاه به بودجه ۱۰ همتی

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: این افزایش‌ها خوب بوده‌است و امیدواریم که با برگزاری رویدادهای علمی اهمیت آموزش مهارتی و سرمایه‌گذاری در آن را نهادینه کنیم و بتوانیم این شکاف بودجه‌ای را به عدد مطلوب خودمان که پنج و شیش دهم همت است برسانیم از سوی دیگر چهار همت هم برای به‌روزرسانی کارگاه‌ها متناسب با تکنولوژی روز نیاز داریم.

وی درباره استفاده از امکانات و اساتید دانشگاه پیام نور در دانشگاه فنی و حرفه ای نیز گفت: طرح آمایش آموزش عالی دانشگاه ها در حال اجرا است و براساس این طرح دانشگاه ها به سمت ماموریت گرا شدن در حال حرکت هستند. ظرفیت‌های خوبی در تمامی دانشگاه‌ها وجود دارد و تلاش بر این است که بتوانیم سهم آموزش مهارتی را در همه دانشگاه‌های کشور توسعه دهیم.

وی ادامه داد: تلاش شده‌است که در جایی‌که متقاضی برای دانشگاه پیام نور وجود نداشته باشد، با تفاهم‌نامه‌ای که منعقد کرده ایم رشته‌هایی که متناسب با دانشگاه فنی و حرفه‌ای است مانند رشته های فنی و هنر به این دانشگاه منتقل شود.

آخرین آمار اساتید جذب شده پیام نور دردانشگاه فنی و حرفه ای

خسرویان افزود: البته هنوز این قضیه آن‌گونه که باید عملیاتی نشده است تاکنون حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر از اعضای هیات علمی پیام نور در کل کشور به دانشگاه فنی و حرفه ای منتقل شده اند از لحاظ ساختمان نیز در یک مرکز توانستیم ساختمان و تجهیزات از دانشگاه پیام نور دریافت کنیم.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای برنامه‌ای برای حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی ندارد

وی در خصوص فعالیت دانشگاه فنی و حرفه ای درمقطع کارشناسی ارشد گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای هیچ برنامه‌ای برای حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی نخواهد داشت و نیاز آن هم در کشور ایجاد نمی‌شود. هدف تحصیلات تکمیلی توسعه مرزهای علمی است، تلاش ما این است که در برنامه دو ساله هدف پذیری دانشجو به اشتغال را قطعی کنیم. همچنین باید ۴۰ درصد از آموزش‌های تمام دانشگاه‌های کشور مهارتی شود و در این راستا دانشگاه‌ها باید بازنگری سرفصل‌های خود را جدی بگیرند و کنفرانس ملی مهارت اقدام خوبی برای جهت‌دهی به برنامه هفتم توسعه است.

ادغام دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه ای منتفی است

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای درباره ادغام این دانشگاه با دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ادغام دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه ای نیز به دلیل اینکه اغلب مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خصوصی بوده و خودگردان اداره می شوند منتفی بوده و امکان پذیر نیست.

دانشجویان لبنانی بیشترین متقاضی دانشجوی بین الملل دانشگاه فنی و حرفه ای

خسرویان درباره تعداد دانشجویان بین الملل این دانشگاه ادامه داد: براساس تفاهم نامه های بریکس و شانگهای، مناسبات این دانشگاه برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای برقرار است و بورس اعزام دانشجویان و اساتید به کشورهای اروپایی بیشتر به رومانی و آلمان انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۲۷۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند، گفت: بیشتر دانشجویان خارجی این دانشگاه از لبنان هستند.

نحوه جذب دانشجویان با آزمون و بدون آزمون در دانشگاه فنی و حرفه ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای درباره اینکه چند درصد دانشجویان این دانشگاه با آزمون پذیرش ده و چند درصد بدون آزمون پذیرش می شوند، افزود: در هر دو شیوه دانشجو پذیرش می‌کنیم درصد آن را دقیق ندارم ولی در مجموع از طریق آزمون برای رشته‌هایی که رقابت وجود دارد پذیرش انجام می شود. ورودی پذیرش ما در سال نزدیک به ۴۴ هزار دانشجو است یعنی سرجمع ۴۴ هزار دانشجو به‌صورت با آزمون و بدون آزمون پذیرش می‌کنیم منتها برای مراکز استان و تهران عمدتاً دانشجویانی که در آزمون رتبه‌های بهتری کسب کنند پذیرش می‌شوند. مراکز سایر شهرستان‌ها از طریق بدون آزمون در رشته‌های موردنظر پذیرش می‌شوند.

کد خبر 6083451

دیگر خبرها

  • آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای
  • آغاز ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • آغاز ثبت‌نام وام شهریه در دانشگاه تهران
  • ثبت‌نام وام شهریه آغاز شد
  • آغاز ثبت‌ نام وام شهریه دانشجویان
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد/ مهلت ثبت درخواست تا پایان اردیبهشت
  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان