Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@21:26:34 GMT

تنش در جلسه ترامپ با نمایندگان کنگره

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۹۶۶۴

تنش در جلسه ترامپ با نمایندگان کنگره

جلسه مشترک ترامپ با نمایندگان کنگره که در ارتباط با سوریه برگزار شده بود، به تنش کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، نشست مشترک اطلاع‌رسانی پیرامون سوریه که میان ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نمایندگان کنگره در کاخ سفید برگزار شده بود، به دلیل آن چه توهین ترامپ به رئیس مجلس نمایندگان عنوان شده، نیمه تمام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده پس از اظهارات توهین آمیز ترامپ، دموکرات‌ها جلسه با ترامپ را ترک کردند.

گفته شده در این نشست ترامپ با عصبانیت و خشم بی سابقه‌ای، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «سیاستمدار درجه سه» توصیف کرده است.

همین اظهارات ترامپ نیز باعث شده تا پلوسی و دیگر رهبران دمکرات کنگره این نشست را ترک کنند.

نانسی پلوسی پس از خروج از این جلسه به خبرنگاران گفت که رای کنگره علیه تصمیم ترامپ درباره سوریه باعث عصبانیت ترامپ شد.

پلوسی همچنین گفت که کاخ سفید پس از ترک نشست ازسوی وی، یک جلسه اطلاع‌رسانی در مجلس نمایندگان را که برای روز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرده است.

همچنین گفته شده در این نشست از ترامپ درباره برنامه او برای مهار داعش پس از حمله ترکیه به شمال شرق سوریه سوال پرسیده شده، اما ترامپ پاسخی برای این سوال نداشته است.

پیش از این نشست، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به قطعنامه‌ای در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه رای دادند.

بر این اساس، نمایندگان آمریکایی معتقدند تصمیم ترامپ زمینه را برای عملیات ترکیه علیه کردها هموار کرد. با پیوستن ده‌ها تن از هم حزبی‌های ترامپ در بین جمهوریخواهان به اکثریت دموکرات ها، ۳۵۴ نماینده به این قطعنامه رای مثبت و ۶۰ تن به آن رای منفی دادند و «نه» بزرگی را به کارنامه و سیاست خارجی ترامپ در ارتباط با سوریه اعلام کردند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد

نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران  با محوریت بررسی راهبرد‌های همدلی و وحدت در مجلس و همگرایی با دولت سیزدهم، شیوه‌های ارتقاء مشارکت مردم در انتخابات دور دوم، ارائه سه ایده موثر برای مجلس و دیدگاه هر نامزد برای تحقق شعار سال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا افشار رئیس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی ضمن خوش‌آمدگویی به نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات و نخبگان سیاسی حاضر در جلسه به بیان اهمیت احزاب و کارکرد آنها منطبق با مطالبات مقام معظم رهبری پرداختند و تأکید کردند: همدلی و وحدت که خواسته جدی مقام معظم رهبری است باید به صورت حقیقی و ملموس در بین مسئولان نظام بویژه بین مجلس و دولت باید دیده شود.

در ادامه این نشست همچنین نامزد‌های حاضر در جلسه به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود در راستای چهار سرفصل دستور جلسه پرداخته و مواردی را مطرح کردند.

نخبگان سیاسی در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، به بیان نظرات و کارشناسی‌های صورت گرفته در مسایل مختلف در جهت رفع مشکلات مردم و قانونگذاری اظهار نظر کرده و همدلی و وحدت را سر از اصلی‌ترین اولویت‌های خود خود قلمداد کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • طرح تقویت نوآوری دفاعی در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز