Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@18:13:25 GMT

قیمت گوشت قرمز با واردات، کنترل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۹۶۷۲

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کنترل قیمت گوشت قرمز در بازار، با واردات این کالا امکان‌پذیر بوده و البته متولی آن وزارت صمت است.

به گزارش مهر، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ نیز با تولید داخل کنترل می‌شود، گفت: ثبات قیمت‌ها در بازار نشان از آرامش است که این رویه با حمایت‌های بانک مرکزی محقق شده و امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کنترل قیمت گوشت قرمز در بازار نیز با واردات این کالا امکان‌پذیر بوده و البته متولی آن وزارت صمت است.

وزیر جهاد کشاورزی در عین حال گفت: ذخایر راهبردی و وضع موجود درخصوص گوشت، ‌مناسب است.

حجتی با اشاره به اینکه مواد اولیه خوراک دام و طیور با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود تصریح کرد: محصول نهایی نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شد که کم کم به سمت استفاده از ارز نیمایی رفته است.

وی همچنین در خصوص ریزمُغذی‌ها، خاطرنشان کرد: موضوع اختصاص نوع ارز به ریزمغذی‌ها جای اشکال دارد که جلساتی با تولیدکنندگان برگزار شده و اگر قرار شود این نوع کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود باید به مواداولیه نیز ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون قیمت گوشت گوشت قرمز واردات پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود

سیداحمد مقدسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت کنونی دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که بی توجهی به اصلاح نرخ موجب شده تا دام ها یکی پس از دیگری کشتار شوند.

او قیمت تمام شده هرکیلو گوساله نر را ۲۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو گوساله با نرخ ۲۰۰ هزارتومان از دامداران خریداری می شود.

مقدسی ادامه داد: با توجه به نرخ کنونی دام زنده، قیمت منطقی هرکیلو گوشت ۵۷۵ هزارتومان است و عرضه با نرخ های بالاتر ناشی از سودجویی عوامل واسطه و دلال است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه ۹۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن گوشت قرمز مورد نیاز است که براین اساس امکان تامین ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین و مابقی دام سبک تامین می شود.

او گفت: واردات بی رویه گوشت قرمز منجر به نابودی صنعت دامپروری می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • بازار گوشت روی موج قرمز
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • شرایط واردات گوشت قرمز و دام از ۷ کشور فراهم شد