Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: فاطمه صادقی

فاطمه صادقی، ملی‌پوش کاتای کشورمان، موفق شد در بازی‌های ساحلی جهانی در قطر عنوان نایب قهرمانی رقابت‌ها را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رده سنی بزرگسالان برای نخستین بار در تاریخ کاتای انفرادی بانوان ایران است که یک کاتارو موفق شده جواز حضور در دیدار نهایی رویداد مهمی را بدست آورد. پیش از این در رقابت‌های جهانی و آسیایی نماینده‌ای از ایران در کاتای بانوان نتوانسته بود حضور در فینال را تجربه کند.

بازنده هفته: تیم‌ ملی فوتبال بحرین

تیم‌ ملی ایران در سومین دیدار خود از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در ورزشگاه ملی منامه مقابل بحرین صف آرایی کرد. این بازی از همان دقایق نخست با اهانت تماشاگران و بازیکنان بحرین به تیم‌ ملی کشورمان همراه بود. تماشاگران حاضر در ورزشگاه منامه در هنگام نواختن سرود ملی کشورمان با سوت‌های ممتد و ایجاد سروصدا به ملی‌پوشان کشورمان به احترامی کردند.

 شخصیت هفته: پویا رحمانی

رقابت‌های کشتی ساحلی بازی های ساحلی جهان  در حالی در شهر دوحه قطر در حال برگزاری است که پویا رحمانی، نماینده کشورمان، به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت. رحمانی در این مسابقات که به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار شد، در گروه A  وزن 90+ در کشتی نخست خود با نتیجه 3 بر صفر اوفوک ایلماز از کشور ترکیه را شکست داد و در مبارزه بعدی خود با نتیجه 4 بر صفر داوی خوزه آلبینو از برزیل را مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه 3 بر صفر دیانته کوپر از آمریکا را از پیش رو برداشت و در دور چهارم لوانیس کارگیوتاکیس از یونان را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو برداشت و به عنوان نفر اول گروه خود راهی مرحله نیمه نهایی شد. رحمانی در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه 3 بر صفر اویان نظریانی از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. رحمانی در دیدار فینال با نتیجه 3 بر صفر از سد اوفوک ایلماز از ترکیه گذشت و صاحب مدال طلا شد.

نقد هفته: تیم‌ ملی والیبال

نوزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال در حالی در ژاپن به پایان رسید که ملی‌پوشان کشورمان با کسب چهار پیروزی و هفت باخت در مکان هشتم قرار گرفت. این رقابت‌ها از همان روز نخست با شروع خوبی برای بلندقامتان کشورمان همراه نبود چراکه تیم ملی به جای 14 بازیکن با یک یار کمتر (سیدمحمد موسوی) راهی ژاپن شد و در ادامه رقابت‌ها نیز به دلیل خستگی بیش از حد بازیکنان تعدادی از ملی پوشان مانند سعید معروف، فرهاد قائمی، امیر غفور نیز با آسیب‌دیدگی‌های جرئی و بعضا جدی نتوانستند تیم را به خوبی همراهی کنند. در نهایت نتیجه‌ای که به دست آمد با انتقادات زیادی از سوی جامعه والیبال همراه شد. گفتنی است که تیم ملی کشورمان در فاصله کمتر از سه ماه باید خود را برای حضور در آخرین مرحله انتخابی المپیک 2020 آماده کند.

مسابقه هفته: ایران- بحرین

تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و انتخابی جام ملت‌های آسیا 2023 چین در ورزشگاه ملی به مصاف تیم ملی بحرین رفت. در دو بازی قبلی ملی‌پوشان فوتبال کشورمان موفق شدند در هنگ کنگ تیم ملی این کشور را 2 صفر شکست دهند و در ورزشگاه آزادی تهران نیز با نتیجه پرگل 14 صفر کامبوج را از پیش رو برداشتند ولی در سومین بازی خود در کشور بحرین این بازی را با نتیجه یک-صفر به حریف واگذار کردند. لازم به ذکر است که تیم‌ ملی کشورمان تاکنون موفق نشده بحرین را در خاک کشور خودش شکست بدهد.

پیشنهاد هفته: لیگ برتر فوتبال

هفته هفتم لیگ برتر نوزدهم فوتبال ایران از تاریخ 28 مهر آغاز خواهد شد. در دو بازی حساس این هفته دو تیم سرخابی پایتخت مقابل خودروسازن صف‌آرایی خواهند کرد. در بازی نخست روز یکشنبه شاگردان کالدرون در ورزشگاه آزادی مقابل پیکان صف‌آرایی خواهند کرد. لازم به ذکر است این بازی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. در دیگر بازی مهم هفته دوشنبه استراماچونی و یارانش به مصاف نارنجی پوشان سایپا خواهند رفت. استقلال که در هفته ششم مقابل گل‌گهر سیرجان موفق شد اولین برد خود را در لیگ برتر تجربه کند در هفته هفتم به دنبال دومین برد خود خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال جامعه خاک لیگ برتر فوتبال وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پورتو روی این چهار اسم خط کشید!

طبق گزارش رسانه‌های پرتغالی، سرجیو کونسیسائو از عملکرد برخی بازیکنان تیمش پس از تساوی (2-2) مقابل فامالیسائو، راضی نبود و 4 نفر را از تمرین کنار گذاشت.

چهار بازیکنی بودند که مورد غضب کونسیسائو قرار گرفته و از گروه حذف شدند عبارتند از: ایوان هایمه، آندره فرانکو، تونی مارتینز و خورخه سانچز. اینها به دلیل عدم تعهد در تمرین و بازی حق شرکت در تمرین را ندارند.

مدیر ورزشی باشگاه نیز مثل کادر فنی اصلا از عملکرد بازیکنان راضی نبود و به خصوص اشتباهات این چهار بازیکن را در نتایج ضعیف تیم تاثیرگذار می‌داند. این تصمیمی بود که با تایید لوئیس گونچالوز و ویتور بایا همراه شد. این چهار نفر شانس کمی برای بازی تا پایان فصل خواهند داشت.

 

منبع:ورزش سه 

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بازی منچسترسیتی - رئال مادرید؛ سفری دوباره به سرزمین طلسم‌شده
  • سرمربی پورتو روی این چهار اسم خط کشید!
  • قریشی: نتیجه نگرفتن ذوب‌آهن دلیل خاصی نداشت
  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • مساوی شدن ۸ بازی از ۱۰ دیدار هفته ۳۲ سری آ
  • طلسم شوم: خوش شانسی کومان حریف کین نشد!
  • ترکیب احتمالی چلسی برای بازی با اورتون
  • بارسلونا بُرد تا امیدوار بماند؛ اختلاف با کهکشانی‌ها به ۸ رسید
  • بارسلونا بُرد و امیدوار ماند
  • برد خفیف بارسلونا برای ادامه تعقیب رئال