Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی سبزوار روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده بیشترین بازدیدها از مقبره امامزاده شعیب (ع)، خانه های تاریخی، آرامگاه اسرار و موزه های شهرستان سبزوار بوده است.
سیدرضا حسینی افزود: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر حضرت امام رضا (ع) از مسیر سبزوار تردد می کنند که فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان به مسافران و زائران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: وجود خانه های تاریخی  فراوان یکی از عوامل تحول گردشگری سبزوار است که با احیا و مرمت آنها بستر رشد گردشگری و توسعه اقتصادی شهرستان بیش از گذشته فراهم می شود.
سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶ موزه، جاذبه های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.
مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاه های حاج ملاهادی سبزواری (اسرار) و کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی این دیار برای مسافران است.
کاروانسراهای بین راهی در حاشیه جاده قدیم ابریشم و تفرجگاه های دلبر، ششتمد، مناطق پناهگاه حیات وحش شیر احمد و پروند از دیگر مکان های دیدنی سبزوار است.
این شهرستان در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سبزوار خراسان رضوی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم