Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:50:45 GMT

خراسان رضوی رتبه نخست ورزش همگانی و عشایری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۰۰۵۷

خراسان رضوی رتبه نخست ورزش همگانی و عشایری در کشور

فرزاد فتاحی شامگاه چهارشنبه در نشست تشکیل مجمع خیران ورزشیار و شورای راهبردی ورزش نیشابور رتبه خراسان رضوی در المپیاد استعدادهای ورزشی کشور را نیز دوم اعلام و بیان کرد: شهرستان نیشابور اگر به تنهایی به عنوان یک استان در این رقابتها شرکت می‌کرد با ۱۷ مدالی که ورزشگاران نیشابوری کسب کردند رتبه ششم یا هفتم کشور را می‌داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: امسال اجرای ۹۰ طرح ورزشی در خراسان رضوی هدف‌گذاری شده که تا آخر سال اجرایی خواهد شد و برخی از مشکلات سرانه ورزشی استان نیز حل می‌شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: پارسال ۱۵۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان ساخته شد. طی امسال تاکنون نیز این آمار ۶۰ مورد بوده و تا آخر سال به ۱۵۰ خانه ورزش روستایی خواهدی رسید. 
وی همچنین بر اهمیت حضور خیران در حوزه ورزش تاکید و بیان کرد: امروزه کمک کردن به ورزش کمتر از ساخت مسجد، مرکز بهداشت و مدرسه نیست. 
فتاحی گفت: سازمان بازرسی از هیاتهای ورزشی خواسته تا شفافیت مالی داشته باشند و هیاتها نیز باید درآمدهایی را که از سالنهای ورزشی در اختیارشان کسب و اعتباراتی را که از اداره ورزش و جوانان دریافت می‌کنند به طور شفاف برای حسابرسی آماده نمایند.
وی همچنین به هشت طرح ورزشی در حال اجرا در نیشابور اشاره و بیان کرد: ساخت استخر انقلاب با مشارکت مجتمع فولاد خراسان و سالن صخره‌نوردی انقلاب می‌تواند مشکل مکان این دو رشته را در نیشابور حل کند. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: در مشهد حتی سالن دو هزار نفره برای بازیهای لیگ برتر نداریم ولی در نیشابور چندین سال از جمله با گنجایش چهار هزار نفره وجود دارد که امیدواریم در آینده شاهد استفاده بهتر از این ظرفیت و حضور تیمهای شهرستان در سطح مسابقات سطح اول کشور باشیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی ورزش همگانی طرح های نیمه تمام مشهد نیشابور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست هیات زورخانه‌ای وکشتی پهلوانی خراسان رضوی در این مجمع  با بیان اینکه ۱۲ دوره مسابقه استانی در رده‌هایی سنی مختلف در شهرستان‌های استان خراسان رضوی برگزار می‌شودگفت: استان خراسان رضوی و شهر مشهد به دنبال میزبانی برای مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی است و در خواست این رویداد را هم به فدراسیون زورخانه‌ای وکشتی پهلوانی ارائه کرده است.

فهیمی راد افزود: به دنبال تحول و حرکت نویی در این رشته هستیم و به همین منظور ۱۲ مسابقه در رده نوجوانان، جوانان، بزرگسالان را در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهیم کرد و اتفاقا شهر‌هایی که میزبانی این مسابقات را برعهده خواهند داشت هم مشخص شدند.

وی گفت:اتفاق بزرگ تری را هم برنامه ریزی کرده ایم و اگر فدراسیون قبول کند برای مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی آماه میزبانی هستیم و به همین منظور درخواست مان را هم به فدراسیون داده ایم و در کنار ان میزبانی مسابقات مرشدان کشور را هم درخواست کرده ایم

دیگر خبرها

  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است