Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سرپرست مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی از آماده‌سازی مقدمات پذیرایی و اسکان دو برابری زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر در سالن‌های این مجموعه ورزشی خبر داد.

حسین کاشانی/

 سرپرست مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی از آماده‌سازی مقدمات پذیرایی و اسکان دو برابری زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر در سالن‌های این مجموعه ورزشی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رضا تاج‌فیروز که به مناسبت ۲۶ مهرماه، روز تربیت بدنی و ورزش با خبرنگار قدس سخن می‌گفت، افزود: تربیت بدنی آستان قدس رضوی همچون هر سال در حال تهیه و آماده‌سازی مقدمات پذیرایی و اسکان زائران پیاده ایام سوگواری اهل بیت(ع) به ویژه شهادت حضرت رضا(ع) است.

وی اظهار کرد: تربیت بدنی آستان قدس رضوی همگام با دیگر مجموعه‌های آستان قدس رضوی در مسیر خدمت‌رسانی به این میهمانان ویژه مشهدالرضا(ع)، از همه توان و امکانات خود برای استقبال و زیارت بهتر زائران بهره می‌برد.

تاج‌فیروز افزود: این مؤسسه امسال هم مثل سال گذشته با تکریم ۷ هزار زائر پیاده در ایستگاه خدمت، ضمن برپایی ایستگاه صلواتی در جلو مؤسسه با خدماتی نظیر پذیرایی سبک، ماساژ، اقامه نماز جماعت، آرایشگری، مربی کودکان و معاینات پزشکی از زائران پیاده میزبانی خواهد کرد.

وی همچنین ابراز کرد: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ زائر در تربیت بدنی آستان قدس رضوی اسکان داده شدند. امسال برای چهارمین سال پیاپی با همکاری دیگر نهادهای این آستان مقدس، در سه سالن ورزشی زمینه اسکان و پذیرایی از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر را از محل نذورات مردمی در سه روز آخر ماه صفر مهیا می‌کنیم.

تقویت فرهنگ وقف و نذر ورزشی

سرپرست این مؤسسه به موضوع ترویج فرهنگ وقف و نذر ورزشی هم اشاره کرد و گفت: تقویت فرهنگ وقف و نذر ورزشی، از مفاهیم تازه‌ای است که در قالب برنامه‌های مختلف در دستور کار این مؤسسه قرار گرفته و از مسیرهای مختلف از جمله برگزاری مسابقات عام‌المنفعه و گشایش موزه تخصصی ورزش رو به گسترش است.

وی با اشاره به اینکه منابع و امکانات آستان قدس رضوی به طور عمده ریشه موقوفاتی و نذوراتی دارد، افزود: آستان قدس رضوی مؤسسه تربیت بدنی را از محل منابع موقوفه و با شعار ترویج ورزش، نشاط و معنویت در فضایی به وسعت ۲۵۰ هزار مترمربع بنیان نهاد و با ایجاد فضاها و اماکن ورزشی برای استفاده عموم مردم به ویژه محرومان و مستضعفان اقدام مفید، لازم و مهمی در ترویج مقوله ورزش و تربیت بدنی به عمل آورد.

سرپرست این مؤسسه اظهار کرد: البته توجه به سلامت و تندرستی افراد جامعه تنها هدف نهایی تأسیس نخستین موقوفه ورزشی جهان اسلام نیست بلکه با توجه به انتساب این مؤسسه به تشکیلات بارگاه مطهر حضرت اباالحسن الرضا(ع)، پیگیری طرح جامع تحول ورزش رضوی، اشاعه فرهنگ ناب رضوی، تربیت نوجوانان و جوانان ورزشکار متخلق به اخلاق اسلامی، افزایش سرانه ورزش، ترویج ورزش همگانی، نگاه انقلابی و جهادی به گسترش ورزش در دورترین نقاط ایران از مسیر کانون‌های خادمیاری، توجه به محرومیت‌زدایی و توسعه زیرساخت‌های مناطق کم‌برخودار شهر مشهد، ارائه خدمت به همه اقشار مانند کارکنان و خدام آستان قدس رضوی، زائران و بانوان، کشف و پرورش استعدادها برای درخشش در میدان‌های ملی و بین‌المللی از جمله موضوعاتی است که در فعالیت‌ها و اقدامات این مؤسسه همواره مورد توجه قرار داشته است.

بسط امکانات ورزشی به مناطق محروم

سرپرست مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی رسیدگی به ورزش مناطق محروم حاشیه شهر را از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه اعلام کرد و افزود: یکی از موارد مهم در فعالیت‌های این مؤسسه توجه به موضوع محرومیت‌زدایی است که ارائه تخفیفات تا سقف ۵۰ درصد و حتی رایگان برای گروه‌های هدف از اقشار کم‌برخوردار، موجب استقبال ۱۵ هزار نفری عموم مردم به ویژه حاشیه‌نشینان شهر مشهد برای استفاده از امکانات ورزشی این مجموعه شده است.

وی ادامه داد: افزایش برخورداری اهالی مناطق محروم از امکانات اماکن ورزشی تربیت بدنی آستان قدس رضوی مانند ساکنان شهرک شهید رجایی گاه به صورت رایگان و یا اختصاص تخفیفات ویژه برای جامعه هدف مانند بازنشستگان و... به صورت قراردادهای گروهی، بخشی از فعالیت‌های ما را به خود اختصاص می‌دهد.

تاج‌فیروز گفت: باید در راستای تندرستی و سلامتی بانوان و فعالیت‌های بدنی و ورزشی آنان به عنوان قشری از جامعه که مرکز ثقل خانواده بوده، بیش از پیش توجه اساسی شود به همین منظور از جمله اقدامات برجسته این مؤسسه در زمینه ورزش و تندرستی بانوان می‌توان به توسعه زیرساخت‌های ورزشی، ارائه تخفیفات استفاده از امکانات و افزایش ساعات بهره‌مندی از اماکن ورزشی و... اشاره کرد؛ به عنوان نمونه سال گذشته بر اساس نیاز مردم منطقه محروم شهرک شهید رجایی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی متولیان مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برای افزایش بخش‌های خدماتی ویژه بانوان، این مجتمع آبی در روزهای زوج در اختیار این قشر قرار گرفت.

ورزشگاه امام رضا(ع)؛ نمادی برای ورزش اسلامی

تاج‌فیروز به ساخت اماکن و مجتمع‌های ورزشی توسط آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تربیت بدنی آستان قدس رضوی ۲۵۰ هزار مترمربع فضای ورزشی در اختیار دارد که شامل مجموعه‌های فرهنگی ورزشی شماره یک دارای ورزشگاه امام رضا(ع)، سالن‌های چندمنظوره، باستانی، زمین‌های روباز ورزشی، چمن طبیعی و مصنوعی، مجتمع آبی آقایان، سالن بدمینتون، سالن کشتی، سالن همایش، چهار زمین‌ تنیس و کورت اسکواش است.

وی افزود: مجموعه شماره دو که ویژه بانوان است با یک مجتمع مدرن آبی و دو سالن چندمنظوره ورزشی در حال خدمت‌رسانی به این قشر از جامعه بوده و در مجموعه شماره سه واقع در شهرک شهید رجایی مشهد مجتمع آبی که هم اکنون مورد استفاده بانوان و آقایان است و دو مجموعه چندمنظوره در حال ساخت وجود دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین گود کشتی باچوخه منطقه کم‌برخوردار مهدی‌آباد در حاشیه شهر مشهد، از دیگر زیرساخت‌های این مجموعه ورزشی است که در مرحله بازسازی و توسعه قرار دارد.  

سرپرست این مؤسسه در بخش دیگری از سخنانش به ورزشگاه ۲۳ هزار نفری امام رضا(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: این ورزشگاه با توان برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در رشته‌های فوتبال و دوومیدانی، به عنوان نخستین ورزشگاه مسقف ایران و در زمره شاخص‌ترین ورزشگاه‌های خاورمیانه مطرح بوده و از امکانات ویژه‌ای همچون ۱۰ سالن چندمنظوره زیر سکوهای تماشاگران، چمن طبیعی و گرمایش از کف منطبق با استانداردهای جهانی، حذف دکل‌های نوری و جایگزینی سیستم‌های روشنایی مورد تأیید فیفا برخوردار بوده و از شهریور ۱۳۹۶ در این مجموعه حدود ۴۰ مسابقه در لیگ برتر و جام حذفی برگزار شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ورزشگاه امام رضا ع دهه آخر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد

اکبر ایازی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: بودجه فرهنگی شهرداری در پارسال، ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این بودجه در امسال ۲۶ میلیارد تومان و در ۱۲ سرفصل خواهد بود، که این رقم نسبت به پارسال دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید

اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرکرد محله‌محور می‌شود

وی افزود: یک بودجه پنج میلیاردی جداگانه هم برای ساخت فرهنگ سرا با اولویت ساخت در منظریه، ناحیه غرب و خیابان ملت اختصاص داده شد که در مجموع ۳۱ میلیارد بودجه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در نظر گرفته شده است.

ایازی ادامه داد: اتفاقات خوبی برای در حوزه فرهنگی با وجود شهردار جدید افتاد که دلیل آن نگاه خوب به مباحث فرهنگی شهر بود.
منبع: ایمنا

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افتتاح کلاس‌های درس تخصصی تربیت بدنی سرخه
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • برنامه‌های خوبی در سازمان تربیت بدنی ارتش پیش‌بینی شده است
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • آمادگی میزبانی از تمامی رویدادهای مهم ورزشی را داریم
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد