Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@12:22:15 GMT

جلسه ترامپ با نمایندگان کنگره به تنش کشیده شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۰۱۰۵

نشست مشترک اطلاع‌رسانی پیرامون سوریه که میان ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نمایندگان کنگره در کاخ سفید برگزار شده بود، به دلیل آن چه توهین ترامپ به رئیس مجلس نمایندگان عنوان شده، نیمه تمام ماند.

اخبار بین‌الملل- گفته شده پس از اظهارات توهین آمیز ترامپ، دموکرات‌ها جلسه با ترامپ را ترک کردند.

گفته شده در این نشست ترامپ با عصبانیت و خشم بی سابقه‌ای، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «سیاستمدار درجه سه» توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین اظهارات ترامپ نیز باعث شده تا پلوسی و دیگر رهبران دمکرات کنگره این نشست را ترک کنند.

نانسی پلوسی پس از خروج از این جلسه به خبرنگاران گفت که رای کنگره علیه تصمیم ترامپ درباره سوریه باعث عصبانیت ترامپ شد.

پلوسی همچنین گفت که کاخ سفید پس از ترک نشست ازسوی وی، یک جلسه اطلاع‌رسانی در مجلس نمایندگان را که برای روز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرده است.

همچنین گفته شده در این نشست از ترامپ درباره برنامه او برای مهار داعش پس از حمله ترکیه به شمال شرق سوریه سوال پرسیده شده، اما ترامپ پاسخی برای این سوال نداشته است.

پیش از این نشست، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا  با اکثریت آرا به قطعنامه‌ای در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه رای دادند.

بر این اساس، نمایندگان آمریکایی معتقدند تصمیم ترامپ زمینه را برای عملیات ترکیه علیه کردها هموار کرد. با پیوستن ده‌ها تن از هم حزبی‌های ترامپ در بین جمهوریخواهان به اکثریت دموکرات ها، ۳۵۴ نماینده به این قطعنامه رای مثبت و ۶۰ تن به آن رای منفی دادند و «نه» بزرگی را به کارنامه و سیاست خارجی ترامپ در ارتباط با سوریه اعلام کردند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه رئیس جمهور سیاست خارجی رئیس جمهور آمریکا سوریه نانسی پلوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه «تجارت» اصلاح شد

وکلای ملت در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت را برطرف کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان درباره گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص لایحه تجارت در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 فروردین) قرار داشت.

وکلای ملت در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با اکثریت آرا ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت را از ماده 561 تا 816 برطرف کردند.

طبق این گزارش 40 ماده ابتدایی مواد مصوب شده در جلسه علنی امروز در جلسه پیشین مجلس قرائت شده بود که در ابتدای جلسه رأی گیری شد سپس مواد 601 به بعد به ترتیب مورد بررسی قرار گرفته که با تذکر دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان سایر مواد لایحه تجارت به صورت فصل به فصل بررسی و نهایتا مصوب شد.

لازم به ذکر است محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس در تذکری به هیات رئیسه روش رأی گیری در صحن را خلاف آئین نامه دانست که رئیس مجلس در پاسخ به وی با اشاره به رأی نمایندگان مجلس برای صرفه جویی در زمان عنوان کرد: خود بنده با این نوع رأی گیری مخالف بودم و رأی مخالف نیز دادم اما 71 درصد نمایندگان برای صرفه جویی در زمان به این روش رأی دادند ضمن اینکه طرح ها و لوایح مهمی در دستورکار مجلس است که باید به تصویب برسد، همین لایحه نیز نقش مهمی در اقتصاد کشور می تواند ایفا کند. ضمن اینکه در حوزه محتوا هیچ تغییری در متن رخ نمی دهد و محتوا تغییری نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • تلاش برای رساندن کمک‌های جدید به دست صهیونیست‌ها در کنگره
  • جانبداری کنگره آمریکا از تل‌آویو با نادیده گرفتن حق مشروع ایران
  • بایدن با سران کنگره درباره بودجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل
  • قانونگذاران کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند
  • لایحه «تجارت» اصلاح شد
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامهٔ کنگره را به‌هم ریخت
  • برنامه کنگره آمریکا به‌هم ریخت