Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استان فارس گفت: مناطق ویژه برای تولیدکنندگان و صنعتگران صادرات محور، یک فرصت محسوب می‌شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی استان فارس اعتقاد دارد مناطق ویژه برای تمام واحدهای تولیدی صادرات محور، فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، نادر طیبی شامگاه چهارشنبه ۲۴ مهر در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در شیراز گفت: سرمایه گذاران می‌توانند با بهره‌گیری از شرایط خاص مناطق ویژه اقتصادی، دستگاه‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز خود را بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تولیدکنندگان و صنایع فرآوری و بسته بندی محصولات غذایی هم امکان واردات ماشین‌آلات و تجهیزات بسته‌بندی و سورتینگ را از طریق مناطق ویژه اقتصادی دارند، گفت: امتیازات ارایه شده در منطقه ویژه اقتصادی باعث خواهد شد تا قیمت تمام شده محصولات کاهش مناسبی را داشته باشد که این امر امکان رقابت در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند.

طیبی همچنین گفت: واگذاری زمین بصورت اقساط بلند مدت با وجود زیرساخت لازم در این مناطق از دیگر امتیازات پیش بینی شده برای منطقه ویژه اقتصادی است.

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه خرما، گفت: این نمایشگاه بستری برای معرفی توانمندی‌ها و تبادل دانش فنی و جذب مشتری و توسعه بازار فروش محصولات؛ این نمایشگاه‌ها عامل ایجاد زیرساخت برای کمک به توسعه اقتصادی استان است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فارس گفت: محصول خرما یکی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فارس به شمار می‌رود و این نمایشگاه نیز یک بستر برای معرفی چنین ظرفیت و توانمندی در داخل و خارج کشور است که زمینه ساز افزایش فروش و صادرات هم خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دومین نمایشگاه بین‌المللی خرما و صنایع فرآوری خرما از بیست و سوم مهر در شیراز آغاز به کار کرده و تا ۲۶ مهرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برپا خواهد بود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صادرات مناطق ویژه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

حمیرا ریگی  رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات پیش رو برای رونق اشتغال و تولید و سهولت در سرمایه گذاری از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

وی افزود: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تسریع، تسهیل و تکریم تجار و بازرگانان اساس کار همکاران من در سازمان منطقه آزاد چابهار است تا اعتقاد و اعتماد مردم در سال جدید برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت، مزیت، آینده‌ای درخشان، نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه این منطقه آزاد نه‌تن‌ها در اقتصاد ملی نقش مؤثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکای مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است، افزود: سرمایه‌گذاران و تجار باید بدانند فلسفه وجودی شکل گیری مناطق آزاد بر پایه صادرات و ترانزیت بنا نهاده شده بنابراین سرمایه‌گذاران واقعی و تجار و بازرگانانی که در حوزه صادرات، تولید و ترانزیت فعالیت می‌کنند هرگونه موانع و مشکلاتی را که با آن روبرو شدند به معاونان و مدیران ما ارائه کنند تا در راستای رفع آن اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: چابهار به سبب نزدیکی با کشور‌های پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشور‌های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت‌ها و مزیت‌ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

ریگی به معاونت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حوزه‌های مرتبط دستور داد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به چابهار و حوزه سواحل مَکُران و توسعه این پهنه غنی از فرصت‌های مهین اسلامی، لازم است نشست‌های مداوم و منظم با سرمایه‌گذاران و بازرگانان برگزار شود تا موانع تولید، سرمایه‌گذاری و ترانزیت رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • بارش‌های بهاری و رگباری از فردا ۳ اردیبهشت در فارس