Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@01:14:50 GMT

برپایی ۴ ایستگاه صلواتی در تویسرکان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۰۳۸۵

برپایی ۴ ایستگاه صلواتی در تویسرکان

کاروند گفت: اربعین یکی از بزرگ ترین آزمون‌های انسانیت و تشیع و مصداق آیه شریفه « الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ» است.

«حجت‌الاسلام علی کاروند» در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: اربعین و ثواب اعمال اربعین برکسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان افزود: طبق حدیثی از امام صادق(ع)، یکی از 5 نشانه مومن، «قرائت زیارت اربعین» در این روز بزرگ است بنابراین، قرائت زیارت اربعین و پیاده روی اربعین طبق احادیث معصومین از نشانه‌های مومن است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر فضایل قرائت زیارت اربعین و پیاده روی در این روز «استجابت دعا» است اضافه کرد: طبق حدیثی از امام صادق(ع)، خداوند 70 هزار فرشته در کنار حرم اباعبدالله(ع) گماشته و مأمور کرده تا برای زائران این حرم نورانی به ویژه زائرین اربعین دعا کنند که بی شک این دعا مستجاب خواهد شد.

کاروند ادامه داد: از دیگر آثار قرائت زیارت و پیاده روی اربعین طبق احادیث بازمانده از معصومین،«بخشش گناهان» است که در برخی احادیث آمده که خداوند به برکت این روز بزرگ، گناهان انسان را بخشیده و آنها را به نیکی تبدیل می‌کند.

وی ابراز کرد: اربعین یکی از بزرگ ترین آزمون‌های انسانیت و تشیع و مصداق آیه شریفه « الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ؛ خدایی که مرگ و زندگانی را آفرید که شما بندگان را بیازماید تا کدام نیکوکارتر (و خلوص اعمالش بیشتر) است و او مقتدر و بسیار آمرزنده است»(ملک/ آیه 2) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان ادامه داد: اربعین برای شیعیان آزمایش بزرگ انسانیت و یکی از زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) است.

کاروند ابراز کرد: همزمان با ایام اربعین، 4 ایستگاه صلواتی در شهرستان تویسرکان برپا خواهد شد که در آن پذیرایی و خدمات فرهنگی و تبلیغی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه تبلیغ شهرستان متشکل از 70 مبلغ است گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر، شبکه تبلیغ شهرستان به همراه 6 مبلغ اعزامی از قم در اقصی نقاط تویسرکان به امر تبلیغ خواهند پرداخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه در روز اربعین شاهد حرکت دسته جات عزاداری در 4 نقطه از شهرستان خواهیم بود گفت: تجمع عزادران حسینی نیز ساعت 9:30 صبح روز شنبه، 27 مهر ماه در میدان اصلی شهر خواهد بود.

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا کانون های مساجد موکب اربعین تبلیغات اسلامی تویسرکان اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: مطابق با آخرین آمار دریافتی بیشترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه آتشکده از توابع شهرستان نهبندان با ۴۳میلی متر ثبت کرده است. 

لطفی افزود: چاهداشی با ۳۲میلی متر، قدمگاه ۳۰میلی متر ، حیدرآباد ۲۶میلی متر، بیهود ۲۴میلی متر، کهنو،میغان با ۲۱میلیمتر بارش را داشتند.


وی گفت: در بین مراکز شهرستان‌ها بیرجند نیز با ۵ میلی متر ، خوسف ۴ میلی متر، اسدیه ۸ میلی متر، سرایان ۲ میلی متر، سربیشه ۳میلی متر، فردوس ۸میلی متر، نهبندان ۱۷میلی متر، قاین ۵ میلی متر، بشرویه یک میلی متر و حاجی آباد ۵ میلی متر بارش را گزارش کردند.

دیگر خبرها

  • (عکس) صف طولانی بستنی قیفی صلواتی در حاشیه سفر رئیسی به سمنان
  • رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان