Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز عملیات اجرایی مرمت بنای باغ مزار گرمه، احداث ساختمان "ام. آر.آی" شیروان و ثبت نام زائران اربعین از مرز ۲۱ هزار نفر گذشت؛ مهم ترین تیترهای روز چهارشنبه را شامل می شود.

فضای انتقاد در انتخابات باز ولی تخریب ممنوع است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه انتخابات را در استان به صورت کاملا سالم برگزار می‌کنیم و با هیچ گروه و جناحی تعارف نداریم، گفت:فضای انتقاد در انتخابات باز ولی تخریب ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیروان؛ ولی الله حیاتی امروز در جمع فعالان سیاسی شیروان با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات اظهارداشت: در این راستا انتقاد بکنیم اما تخریب را حدف کنیم فضای انتقاد در استان ما باز است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شماای گفت: مردم استان مشارکتشان همیشه بیشتر از میانگین کشوری بوده است که برگزاری جلسات هم اندیشی گفتگوی سیاسی را منشا خیر و برکات می‌دانیم و ما حاضریم جلسات خصوصی با طیف و گروهای بزرگ بگذاریم.

حیاتی افزود: استاندار تا تعیین تکلیف پروژه های گذشته دستور دادند پروژه جدیدی اجرا نشود.

معاون سیاسیٰ امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: استانی هستیم که به خط ریلی متصل نیستیم که استاندار جلسات متعددی را در تهران داشتند اما بخاطر آماده بودن زیرساخت‌های اتصال راه آهن اسفراین اولویت قرار گرفت اما نقاط دیگر از جمله شیروان نیز در دستور کار قرار دارد.

حیاتی افزود: به سه مدیرکل تذکر جدی جهت عدم ورود به دسته بندی های انتخاباتی داده ایم و با تعامل خوب با هیات نظارت انتخابات استان، انتخاباتی سالم و باشکوه برگزار می‌کنیم.

وی گفت: پدیده ای به نام تقلب و مهندسی انتخابات وجود ندارد و خود مردم برگزار کننده انتخابات هستند و هر کس بخواهد پول های کثیف را وارد انتخابات کند برخورد قاطع خواهیم کرد که امنیت فضای مجازی از اولویت های ستاد انتخابات استان است، فضای مجازی نباید جولانگاه تخریب و تهمت   باشد.

 فرماندار شیروان هم گفت: مباحثی که منشا اختلاف و تفرقه باشد یک تهدید بزرگ است.

امین رضا مرآتی اظهار داشت: در کنار رقابت های سیاسی، شرایط شیروان همسویی و همنوایی در فضای عمومی است و نخبگان شیروان همدل و هم صدا هستند و هر چقدر به انتخابات نزدیک می شویم فضای سیاسی شهر و کشور پویا می شود.

وی گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات، تامین منافع ملی در سطح کلان و تامین منافع عمومی در سطح شهرستان باید مدنظر باشد و در رقابت‌های انتخاباتی نگذارید توهین ها، چهره شهرستان را خدشه دار کند.

مرآتی افزود: انتخابات در کل کشور توسط هیات مختلف نظارتی مدیریت می شود نظام انتخابات را طوری طراحی کرده که در برگزاری آن امکان خللی نباشد که با شرایط فعلی، بحث مهندسی انتخابات معنی ندارد و تامین منافع شهرستان فصل مشترک همه جریان‌ها خواهد بود.

 

 

ساختمان "ام. آر.آی" در شیروان احداث می شود
سرپرست شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شیروان گفت: هم اینک ساختمان "ام. آر. آی" شیروان در حال احداث بوده و این شهرستان دارای جراح مغز و اعصاب است که در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ علی آرمیده عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای مرکز بهداشت شیروان با اشاره به اینکه این شهرستان در حوزه خیران سلامت پیشرو در خراسان شمالی است، افزود: خیرین حوزه سلامت این شهرستان امسال 10 میلیارد ریال به این حوزه کمک کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شیروان گفت: هم اینک در این شهرستان ۱۷ مرکزخدمات جامع سلامت و ۸۰ خانه بهداشت فعال است که دارای قسمت‌هایی همچون محل معاینه، تزریقات، بهورزی و … است.

دکتر آرمیده افزود: با توجه به سرد شدن هواٰ باید نسبت به تهیه سیستم گرمایشی برای مراکز و خانه های بهداشت روستایی این شهرستان سریع تر اقدام کرد و هر خدمتی که برای مردم انجام دهیم نعمتی است و باید از این فرصت کوتاه استفاده کنیم چرا که مردم شایسته خدمات بیشتری هستند.

در پایان این مراسم با تقدیر و تشکر از زحمات "سلطانعلی صادقیان"،  دکتر سیده "معصومه هاشمی" به عنوان سرپرست جدید مرکز بهداشت شیروان معرفی شد.

 

 

۲۱ و ۲۲ آبان ماه؛
برگزاری «جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی» در خراسان شمالی
«جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی» به‌طور همزمان در خراسان شمالی و چهار استانی که این پهنه‌ ارزشمند را در بر می‌گیرد، ۲۱ و ۲۲ آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، 21 و 22 آبان ماه سال جاری به‌ طور هم‌زمان با استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان برگزار می‌شود.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی امروز در جلسه هماهنگی این جشن با اشاره به ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در فهرست جهانی یونسکو گفت: حدود 25 هزار هکتار از این جنگل‌های ثبت ‌شده در استان خراسان شمالی  واقع شده است.

علی مستوفیان با تأکید بر حساس سازی و آگاهی بخشی گروه‌های مختلف مردم و عموم نسبت به اهمیت جنگل‌های هیرکانی، اظهار داشت: تلاش برای حفاظت از این میراث ارزشمند، مهم‌ترین اقدامی است که باید از این‌ پس انجام گیرد.

 

 

باهدف ترویج فرهنگ کتابخوانی؛
دومین کارگاه طرح نویسی کتابخوانی در روستای دشت برگزار شد
دومین کارگاه آموزشی طرح نویسی کتابخوانی با حضور تنی چند از فعالان فرهنگی و مسئولان حوزه کتاب و کتابخوانی در روستای دشت از توابع شهرستان گرمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دومین کارگاه طرح نویسی کتابخوانی از سری نشست های آموزشی ایده پردازی در حوزه کتاب و مطالعه در روستاهای خراسان شمالی با حضور تنی چند از فعالان فرهنگی و مسئولان حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستانی در روستای دشت از توابع شهرستان گرمه برگزار شد.

اسفندیار مکرمی، کارشناس فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی در این نشست ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در حوزه کتابخانه کانون های مساجد استان و معرفی طرح های کتابخوانی در روستاها، به برگزیده شدن روستاهای قلعه خان، طبر، ارکان، اسفیدان، بزنج و زوارم در چند دوره برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران اشاره کرد و آن را حاصل تلاش همدلانه مدیران کانون های مساجد این روستا و تعامل با دهیاری و شورای روستاهای نامبرده و نیز اجرای ایده های خلاقانه و مبتکرانه اعلام کرد.

وی افزود: بررسی آسیب ها و مشکلات فرهنگی در هر منطقه و در کنار آن شناخت قابلیت ها و ظرفیت های موجود می تواند به سادگی باعث تدوین طرح های خلاقی شود که به ما این قدرت را بدهد که همان آسیب ها را با همان ظرفیت های موجود رفع سازیم.

مکرمی، استقرار مسجد و کتابخانه عمومی علامه طباطبایی (ره) در  این منطقه را فرصت مناسبی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی با بهره مندی از ظرفیت های ارزشمند مسجد و نیز نقش کانون های مساجد و ارکان مسجد را ویژه خواند و برنامه ریزی و تدوین طرح هایی در این راستا را پیشنهاد داد.

گفتنی است، راه اندازی دبیرخانه دوستدار کتاب در کتابخانه روستا، تشکیل کارگروه کتاب با حضور شورای اسلامی، دهیار، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد روستا، فرمانده پایگاه بسیج و جمعی از فعالان و معلمان روستا و باز نشستگان، معرفی فرهیختگان و مفاخر فرهنگی و نیز تلاش برای جذب خیر فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی از اهم مصوبات این جلسه بود.

 

 

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی:
ثبت نام زائران اربعین از مرز ۲۱ هزار نفر گذشت
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی، گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۵۶۴ نفر از خراسان شمالی برای شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

محمدباقر قاصری، صبح امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: هر چند در یک بازه زمانی به دلیل اوج حضور زائران در مرزها و کمبود وسائل نقلیه در خاک عراق، عبور از مرز به سختی انجام می شد ولی در حال حاضر تردد در مرزها روان است و اکثر زائران اربعین از مرزها عبور کرده اند.

مدیرحج و زیارت خراسان شمالی با بیان اینکه پس از این شاهد بازگشت زائران خواهیم بود، افزود: برای خدمات رسانی بهتر به زائران، چهار مبدا برای انتقال زائران به استان های خود در نظر گرفته شده که شهرستان همدان، مبدا انتقال زائران خراسان شمالی است.

وی توضیح داد: زائران اربعین پس از بازگشت از کربلا و در مرز ابتدا به استان همدان منتقل می شوند و از آنجا اتوبوس ها زائران را به مقصد خراسان شمالی انتقال می دهد.

پیش تر هم سعید سبحانی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی  از اختصاص 105 دستگاه ناوگان عمومی برای جابه جایی زائران اربعین خبر داده و گفته بود: با توجه به اینکه برگشت زائران خراسان شمالی از استان همدان خواهد بود اگر زائران تا بیست و سوم مهرماه وارد مرز مهران شوند امکان انتقال آنان به بجنورد خواهد بود ولی اگر بعد از این تاریخ وارد مرز شوند با توجه به ازدحام جمعیت و برنامه ریزی های صورت گرفته باید به همدان عزیمت کرده و از آنجا به استان منتقل شوند.

گفتنی است؛ سال گذشته ۹هزارو ۸۰۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند که اعزام زائران اربعین امسال نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

 

 

 

آغاز عملیات اجرایی مرمت بنای باغ مزار گرمه
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، از آغاز عملیات اجرایی نجات بخشی و مرمت بنای باغ مزار گرمه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ علی مستوفیان روز چهارشنبه اظهارداشت: به‌ منظور حفظ اثر و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، عملیات اجرایی نجات بخشی و مرمت اضطراری بنای باغ مزار گرمه آغاز شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی بیان کرد: بنای باغ مزار در داخل شهر گرمه واقع ‌شده و این اثر در تاریخ 16 خرداد ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۳۸۰ به ‌عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اختصاص 22 میلیارد ریال اعتبار به‌منظور مرمت آثار تاریخی استان در نیمه نخست سال جاری، گفت: این میزان اعتبار برای 12 اثر تاریخی استان از جمله عمارت و آیینه‌خانه مفخم، کوشک باغ علی‌آباد، رباط قلی، امامزاده احمد کبیر کوران، رباط قره بیل، چهارطاقی تیموری، ارگ دولت‌آباد، قلعه علی‌آباد، بافت بجنورد، حمام فاروج و محوطه ریوی هزینه شده است.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا کانون های مساجد موکب اربعین زائران اربعین جنگل های هیرکانی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت بیمارستان مادر و کودک کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلنگ این بیمارستان در روز شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت به زمین خواهد خورد.

وی در ادامه افزود: بابت تأخیر پیش آمده در آغاز احداث این بیمارستان از آحاد مردم جامعه عذرخواهی می‌کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی محل احداث این بیمارستان را در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد عنوان کرد.

کد خبر 6087076

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد