Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@21:42:29 GMT

نامه ترامپ به اردوغان: احمق نباش!

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۰۵۲۵

نامه ترامپ به اردوغان: احمق نباش!

دونالد ترامپ در نامه ای که هفته پیش و همزمان با آغاز حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه به همتای ترکیه ای خود فرستاده او را تهدید به تحریم کرده و در انتهای نامه از رجب طیب اردوغان خواسته تا "کله شق و احمق" نباشد.

به گزارش عصرایران، این نامه که برای اولین بار از سوی "تریش ریگان" گزارشگر شبکه تلویزیونی " فاکس بیزنس"، منتشر شده در تاریخ 9 اکتبر (8 روز پیش) و درست 3 روز پس از مکالمه تلفنی ترامپ و اردوغان و اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از سوی رییس جمهوری آمریکا و نیز درست در همان روزی که نیروهای ارتش ترکیه برای عملیات "سرچشمه صلح" وارد خاک سوریه شدند، نگاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در این نامه اردوغان را تهدید کرده در صورتی که به ادامه حمله نظامی به کردهای سوریه اصرار ورزد، کشورش مورد تحریم قرار خواهد گرفت.

متن کامل نامه ترامپ به اردوغان بدین شرح است:

"بیایید برسر توافقی خوب همکاری کنیم! شما نمی‌خواهید مسوول کشتار هزاران نفر باشید، من هم نمی‌خواهم مسوول ویران کردن اقتصاد ترکیه باشم – که قطعا انجام خواهد داد. من قبلا یک نمونه کوچک را در ارتباط با کشیش برونسون نشانتان دادم.

من به سختی برای حل برخی از مشکلات شما تلاش کرده‌ام. جهان را تحقیر نکنید. شما می‌توانید توافق خوبی داشته باشید. ژنرال "مظلوم" (فرمانده نیروهای کُرد سوریه) مایل است با شما مذاکره کند، او حتی مایل است امتیازهایی بدهد که هرگز در گذشته نمی‌دادند. من یکی نسخه از نامه او را که تازه دریافت کرده‌ام به صورت محرمانه برای شما می‌فرستم.

اگر این کار را به طور درست و انسانی انجام دهید، تاریخ نگاه مطلوبی به شما خواهد داشت. اما اگر اتفاق‌های خوبی نیافتد، تاریخ برای همیشه شما را به عنوان شیطان خواهد دید. کله‌شق نباشید! احمق نباشید!

بعدا با شما تماس می‌گیرم."

انتشار این نامه دیروز در شراطی صورت گرفت که در رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا، اعضای این مجلس به صورتی قاطع و با نزدیک به 350 رای به محکومیت اقدام ترامپ به خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، رای دادند.

رسانه‌های آمریکایی و بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی لحن نامه ترامپ به اردوغان را بی‌ادبانه و خارج از عرق دیپلماتیک توصیف کرده‌اند.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نامه ترامپ حمله ترکیه به سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دوباره در دادگاه

ترامپ دوباره در دادگاه

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • کنایه ویسی به کمالوند: مردم ساده هستند اما احمق نه!
  • ترامپ دوباره در دادگاه
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • «سودهای فرضی و هزینه‌های واقعی» واکنش به پاسخ ایران/ محاسبات رژیم‌صهیونیستی، وقتی یک «قمارباز احمق» در رأس آن قرار دارد