Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی جابه‌جایی ۴۸ هکتار از اراضی حاشیه‌نشین تبریز را اجباری عنوان کرد و گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح ایجاد مسکن جایگزین برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد رحمتی در جلسه ستاد بازآفرینی این استان اظهار کرد: بافت‌های جایگزین برای واحدهای واقع در این محدوده تعیین شده و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این جابه‌جایی اتفاق افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سه محدوده شهر تبریز، برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان داده‌شده و شش شرکت برای اجرای طرح در این محدوده‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

رحمتی، هدف اصلی از اجرای این طرح را ایجاد مسکن جایگزین برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده عنوان و خاطرنشان کرد: دولت به دنبال کسب سود نیست.

وی گفت: منابع مالی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین برای ساخت واحدهای جایگزین کافی نیست و تلاش ستاد بازآفرینی شهری این است که تا حد امکان، آورده اشخاص را به قیمت تمام‌شده خانه جایگزین نزدیک کند که در این رابطه تصمیماتی گرفته شده است.

کد خبر 393574

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی تبریز وزارت راه و شهرسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید میرکریمی روز در کارگروه زیربنایی، توسعه شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان شمالی گفت: هشت پرونده الحاق زمین در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، گرمه، مانه و راز و جرگلان بررسی و پس از تبادل نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شد.
وی افزود: موافقت با الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای طرح نهضت ملی مسکن بود که در ادامه الحاق ۴۰ هکتار به محدوده این شهر در دستورکار این اداره کل جهت طی سایر مراحل قانونی قرار گرفت و انتظار می‌رود گام موثری در راستای تامین زمین مورد نیاز این شهر باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: موافقت با جانمایی اراضی ملی با کاربری اداری در حریم شهر راز جهت واگذاری به اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز ازدیگر مصوبات این جلسه بود که پس از توضیحات لازم و تبادل نظر اعضای کارگروه مورد موافقت قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور