Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شورای شهر مشهد از کمبود حداقل ۴ گرمخانه برای پناه دادن افراد بی‌خانمان در فصل سرما خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی فیضی با اشاره به وضعیت گرم‌خانه‌های  شهر  مشهد گفت: «خانه سبز» که در اختیار داریم به دو منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، اول برای جمع آوری متکدیان، دوم برای افراد بی‌خانمانی که در فصول سرما باید مورد حمایت قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عضو کمیسیون مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: جامعه هدف خانه سبز هم پوشانی دارد زیرا بخش بسیاری از افراد بی‌خانمان دارای بیماری اعتیاد هستند و به‌خاطر اعتیاد دست به تکدی‌گری می‌زنند. وی با بیان اینکه مرکز خین عرب به صورت دائم جامعه هدف را مورد پوشش قرار می‌دهد، یادآور شد: این مرکز چنانچه در شرایط سرما با تمام ظرفیت کار کند توانایی پوشش ۴۰۰ نفر را دارد، دو سالن مجزا مخصوص خانم و آقایان در این مرکز وجود دارد. فیضی افزود: یک مرکز دیگر هم در ابتدای طبرسی شمالی ایجاد شده که بنا است این گرم‌خانه در فصول سرد سال فعالیت کند، زیرا مرکز اقامتی نیست و نیازمندان شب‌ها مراجعه کرده و صبح مرکز را ترک می‌کنند. عضو کمیسیون مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شورای شهر مشهد تصریح کرد: در کمیسیون مصوب کرده ایم که چهار مرکز دیگر در توس، حاشیه شهر، شهرک شهید رجایی و شهرک حر داشته باشیم که از طریق معاونت اجتماعی شهرداری در حال پیگیری است. وی با اشاره به اینکه در تمام کشور شهرداری مکانی را تهیه می‌کند که این افراد در فصول سرما به آنجا پناه ببرند، توضیح داد: لازم نیست ساختمان دائمی در این مورد داشته باشیم، شهرداری می‌تواند ساختمان‌های استیجاری را تجهیز کند و در اختیار این افراد قرار بدهد. فیضی با تاکید بر اینکه بهتر است مراکز پراکندگی داشته باشند، بیان کرد: معمولا در تمامی گرم‌خانه‌ها افراد مکانی برای خواب به همراه یک وعده غذایی گرم دارند و امکانات بیشتر از این وظیفه شهرداری نیست مگر آنکه نهادهای‌ دیگر و خیرین کمک کنند البته مدیر مرکز در صورت وجود مواردی خاصی مانند فوریت پزشکی حاد می‌تواند از امکانات جانبی مرکز استفاده کند. عضو کمیسیون مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شورای شهر مشهد اظهار کرد: شهرداری سوله‌ای را در توس در اختیار یک سمن قرار داده است که برای نگهداری کارتن خواب‌ها استفاده شده که آن هم جامعه هدفش با معتادان و بی‌خانمان‌ها هم پوشانی دارد و آن سمن خدمات لازم را انجام می‌دهد.  وی ادامه داد: تمام متکدیانی که توسط نیروهای انتظامی جمع آوری شده و به مرکز می‌آیند مورد پذیرش قرار می‌گیرند. فیضی بهزیستی را یکی از نهادهای برشمرد که خدمات اجتماعی جزو تکلیفشان است و ابراز کرد: بهزیستی هم بر روی فصل‌های مشترک کار می‌کند، در آنجا هم مراکز دولتی و خصوصی وجود دارد که معتادان متشکل از مرد و زن را ترک می‌دهند، همچنین افراد بی‌خانمان و کسانی که از خانواده طرد شده اند را نیز مورد پوشش و حمایت قرار می‌دهند. عضو کمیسیون مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شورای شهر مشهد مسائل اجتماعی را پیچیده و حاد قلمداد کرد و متذکر شد: اگر تمامی دستگاه‌ها در یک راستا همکاری کنند باز هم در حوزه مسائل اجتماعی جای کار داریم و تنها با ورود یک دستگاه مشکلی حل نمی‌شود، ما در مدیریت شهری سعی داریم تعداد این گرم‌خانه‌ها را افزایش دهیم تا پراکندگی داشته باشند. وی ادامه داد: نیاز به همکاری صمیمانه بین بخشی و دستگاهی است، اگر یک ستاد هماهنگ کننده متشکل از کمیته امداد امام خمینی(ره)، آستان قدس، بهزیستی، شهرداری، سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها داشته باشیم می‌توانیم خدمات بهتر و منسجم‌تری را ارائه بدهیم. منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد گرمخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان استاندار قم از زحمات آقای مقیمی معاون پیشین هماهنگی امور زائرین استانداری تقدیر و حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم را به عنوان معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم معرفی کرد.

ابوالقاسم مقیمی معاون سابق اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم مردمی بودن و به کارگیری ظرفیت‌های مردم در برنامه‌های مختلف مربوط به حوزه معاونت هماهنگی امور زائرین به ویژه در ایام نیمه شعبان و اربعین، و همچنین تقویت محل محوری و تجمیع فعالیت‌ها حول محور مساجد را از مهم‌ترین دستاورد‌ها و برنامه‌های در دوره بیش از دو سال و چهار ماه مدیریت خود دانست و افزود: با انجام اقدامات فرهنگی در این حوزه توانستیم زمینه کاهش تصادفات و همچنین کاهش آمار طلاق در استان دستاورد‌هایی داشته باشیم به این ترتیب که در زمینه کاهش تصادفات رتبه قم از پله نخست به رتبه چهارم کشوری کاهش یافت و در حوزه ثبت طلاق از رتبه نخست کشوری در سال ۹۹ به رتبه سیزدهم رسیدیم.

وی همچنین پیگیری برای تخصیص سهم اعتبارات از طریق درگاه ملی زیارت به استان قم را از دیگر دستاورد‌های دوران مدیریت خود دانست و گفت: تاکنون هیچ مبلغی به استان قم در این خصوص تعلق نمی‌گرفته که امسال مبلغ ۳هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده که امیدواری مدیریت جدید بتواند مبالغ را بیشتری را در این خصوص پیگیری کند.

حجت الاسلام حسینی مقدم سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم نیز در این مراسم سه سرفصل زیارت، فرهنگ و اجتماع را ماموریت‌های اصلی خود در حوزه معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری دانست و از همه دستگاه‌های مرتبط خواست تا این مجموعه را در زمینه رسیدن به اهدافش همراهی کنند.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم پیش از این مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور بوده و سابقه یکدوره مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه قم را نیز دارد.

دیگر خبرها

  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد
  • معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد
  • استقبال 95 درصدی مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟