Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح پنجشنبه در آیین بهره برداری از مدارس آسیب دیده از سیل گلستان اظهارکرد: واقعیت ناایمن بودن برخی از مدارس را قبول داریم و باید با سرعت به وسیله اعتبارات دولتی و خیران آن ها را مناسب سازی کنیم.

او افزود: ۴۵۴ مدرسه در سیل آسیب دید که ۵۴ مدرسه نیاز به احداث مجدد داشت و عملیات احداث ۲۰ واحد آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی گفت: هدف مشترک جوامع این است که چه به صورت فردی و چه گروهی به پیشرفت و توسعه دست یابیم.

او بیان کرد: تنها چیزی که محل اختلاف بوده این است که پیشرفت چگونه حاصل می شود ولی تجربیات جهانی و داخلی نشان می دهد که اصلی ترین عامل پیشرفت در تطهیر انسان ها است.

حاجی میرزایی با بیان این که آموزش و پرورش خود را مسئول می داند که افراد را برای حضور موثر در جامعه و کشور آماده کند، گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت پیوند بزند.

او با تاکید بر اینکه این هدف با جدیت دنبال می شود، افزود: در این راه پرمخاطره معلمان اصلی ترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشته های ما هستند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر خواسته ای که داشته باشیم به وسیله معلمان باکیفیت جبران می شود، اظهارکرد: در صورتی کشور می تواند روی پای خود بایستد که مردم آن روی پای خود بایستد.

او گفت: ایمن سازی مدارس یکی از اهداف ما است و طی سال های گذشته اقدامات موثری انجام و بیش از ۷۰ درصد مدارس در کشور واجد استانداردهای لازم هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به این که ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم است، اضافه کرد: این کار بزرگ جز با مشارکت عمومی میسر نمی شود و ما باید دایره خیران را گسترش دهیم.

او گفت: در جلسه روز گذشته، خیران پنج هزار میلیارد تومان تعهد کردند و به همین میزان هم از اعتبارات دولتی استفاده می کنیم تا مدارس را مقاوم سازی کنیم.

حاجی میرزایی اظهار امیدواری کرد که همچنان که امروز شاهد برچیده شدن کلاس های خشتی و گلی هستیم روزی مقاوم سازی کل مدارس را جشن بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مجتمع سازی و ساخت مدارس بزرگ و متوسط سیاست ما است زیرا این موارد در کیفیت آموزشی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر اموزش و پرورش در گلستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی با اشاره به تشکیل ستاد اسکان مسافران نوروزی در آموزش و پرورش استان بوشهر، افزود: این ستاد ۴۶۰ مدرسه، ۳ هزار و ۴۵۰ کلاس، ۲۰ سالن سرپوشیده، ۸ اردوگاه دانش‌آموزی و ۴۰۰ نمازخانه را برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده کرده است.

وی از ایجاد ۲۳ پایگاه برای خدمات‌رسانی به مسافران در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این پایگاه‌ها در ۱۸ منطقه و شهرستان آموزش و پرورش استان مستقر هستند و به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به این‌که نوروز گذشته ۲۴۱ هزار مسافر و گردشگر در مدارس و کلاس‌های درس استان بوشهر اسکان یافتند، عنوان کرد: از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۸۵ هزار مهمان نوروزی در کلاس‌های درس مدارس اسکان داده شده‌اند که اسکان این تعداد مسافر نشان دهنده افزایش تعداد آن‌ها نسبت‌به مدت مشابه پارسال است.

وی بوشهر را جزء ۴ استان مقصد گردشگری فرهنگیان کشور دانست و افزود: برای پیشگیری از حوادث احتمالی در وضعیت آب و هوایی نامناسب، سالن‌های ورزشی و اردوگاه‌های آموزش و پرورش استان بوشهر آماده پذیرایی از مسافران هستند.

موحدی گفت: شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان به ترتیب بیشترین آمار پذیرش مسافر را در مدارس داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان داده شدند
  •  اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • اسکان ۱۰۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر