Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴   زهرا مظفر با بیان اینکه برنامه ارزیابی عملکرد در سال جاری بر اساس برنامه ابلاغی وزیر در فروردین ماه آماده شده است گفت: تفاوت آن با رویکرد برنامه سال قبل به این شکل است که بر اساس زیر نظام‌های آموزش و پرورش طراحی شده و یک سری برنامه‌های الزامی، اختیاری و اقتضایی با رویکرد مدرسه محوری تدوین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مناطق برای اولین بار با شرکای آموزش و پرورش از جمله مدیران مدارس، کارشناسان مناطق، اولیاء و نماینده دبیران در منطقه طی جلساتی از برنامه ابلاغی استان‌ها ساحت‌هایی بومی را در نظر می‌گیرند و اهداف و نیاز دانش آموزان را مد نظر قرار می‌دهند.

مظفر با بیان اینکه این برنامه اختیاری به مدیران مدرسه می‌دهد که با تعامل و رویکرد گفتمان سازی و مشارکت و خرد جمعی به فهم مشترک در تصمیم‌گیری در مدرسه برسند گفت: این برنامه منجر به برنامه سالانه مدارس می‌شود و ارزیابی آن نیز برعهده ماست تا از سطح ستاد و مدارس و منطقه اقدام به رصد کنیم.

مظفر یادآور شد: در گذشته ۱۰۰ در صد برنامه‌ها از سوی ستاد ابلاغ می‌شد، ولی امروز برای اولین بار اختیار به مدارس هم داده شده که بخشی از برنامه‌ها را بر مبنای نیاز دانش آموزان طراحی کنند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی تا امروز حل نشدنی بوده، ولی ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم که مشکل مدارس روستایی حل شود تا بعد اقدام به اجرای این برنامه کنیم.

در ادامه ابراهیم سحرخیز، معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بر اساس پژوهش‌های چندساله و آسیب شناسی و مطالعه در قالب آمایش سرزمینی اخذ شده است، گفت: ما شش زیر نظام داریم که ارکان اصلی سند تحول هستند و قرار بود توسط شورای عالی آموزش و پرورش مشارکت آحاد ذینفعان را درپی داشته باشد، ولی اینکه این مشارکت چگونه فراهم می‌شود باید توسط آموزش و پرورش ارزیابی شود.

وی افزود: قدم مثبتی است که مدارس نیز در حوزه برنامه‌ریزی مشارکت کنند؛ اما حلقه مفقوده این نگاه، عدالت آموزشی است. اگر دست یک مدرسه در منطقه محروم را باز بگذاریم، چه امکاناتی دارد که بخواهد از اختیارات خود استفاده کند؟.

سحرخیز که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد اضافه کرد: مدارس غیردولتی و مدارس شهر تهران و نقاط برخوردار نیز می‌توانند مانند یک مدرسه هیئت امنایی مشارکت کرده و به آموزش و پرورش اعلام کنند که در یک سال آینده قصد دارند به کجا برسند. منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آموزش و پرورش برنامه سالانه مدارس ارزیابی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف