Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آرش بهاروند» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شروع بارش‌های موثر در این استان از اوایل هفته جاری آغاز می‌شود که انتظار است تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی و جمع‌آوری محصولات باغی صورت گیرد.

وی بیان کرد: وضعیت هوای استان مرکزی در هفته جاری برای همه مناطق این استان به صورت گاهی رگبار، رعد و برق یا بارش باران و احتمال افزایش موقتی سرعت وزش باد پیش‌بینی شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد و کشاورزان باید در برداشت محصولات بهاره مانند لوبیا، یونجه و ذرت اقدام کنند و محصولات باغی نیز هرچه سریعتر به انبارها و سردخانه‌های استاندارد منتقل شود و بارندگی‌های هفته جاری فرصت خوبی برای کاشت به موقع گندم و جو دیمی نیز است.

بهاروند تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارش‌های این استان از ۱۵ آذرماه تا اسفندماه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده‌است اما در اسفندماه نیز بارش‌ها نرمال می‌شود.

وی گفت: دمای هوای استان مرکزی تا آبان‌ماه نیم تا یک و نیم درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و در آذرماه و دی‌ماه تعدیل و به  وضعیت نرمال می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد روزهای آلاینده در ماه‌های آذر و دی در استان مرکزی به ویژه در شهرهای صنعتی از جمله اراک و ساوه افزایش می‌یابد.

بهاروند افزود: پیش‌بینی شده دمای هوای استان مرکزی از ۱۵ آبان‌ماه به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دوربین سریع با قابلیت ثبت ۱۵۶ هزار میلیارد فریم در ثانیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این دوربین که به طور مخفف SCARF نام گرفته و برای تحقیقات به کار می رود به دستاوردهایی در زمینه مطالعات رویدادی مقیاس میکرو کمک می کند که چنان سریع رخ می دهند که بیشتر حسگرهای علمی فعلی نمی توانند آنها را رصد کنند.

دوربین مذکور به طور موفقیت آمیز رویدادهای بسیار سریع مانند فرایند جذب در یک نیمه رسانا و مغناطیس زدایی یک آلیاژ فلزی را رصد کرد. این تحقیق به توسعه داروهای موثرتر نیز کمک می کند.

گروهی از محققان به رهبری پروفسور جینیانگ لیانگ از انستتیو INRS این پژوهش را انجام داده اند. او در حوزه عکاسی بسیار پیشتاز است. به طور معمول دوربین های بسیار سریع از یک روش توالی وار استفاده می کنند. به عبارت دیگر این ابزار پس از ثبت فریم ها آنها را بهم می چسباند تا اشیای در حال حرکت رصد شوند.اما این روش محدودیت هایی نیز دارد. به عنوان مثال پدیده ای مانند اصطکاک لیزر فمتوثانیه، برهمکنش موج شوک با سلول‌های زنده، و آشوب نوری را نمی‌توان با این روش مطالعه کرد.

اما دوربین جدید که براساس تحقیق پیشین لیانگ انجام شده، شیوه کارکرد دوربین های بسیار سریع معمول را متحول و بر چالش های گفته شده غلبه کرده است. به بیان ساده دوربین از یک روش تصویربرداری محاسباتی برای گرفتن اطلاعات مکانی استفاده می کند و اجازه می دهد نور در زمان های کمی متفاوت به حسگر خود وارد شود. عدم نیاز به پردازش داده‌های مکانی در حال حاضر بخشی از چیزی است که دوربین را قادر می‌سازد تا پالس‌های لیزری بسیار سریع را تا ۱۵۶.۳ تریلیون بار در ثانیه ثبت کند. سپس داده های خام تصاویر را می توان توسط یک الگوریتم کامپیوتری پردازش کرد که ورودی های گام به گام را رمزگشایی می کند و هر یک از تریلیون ها فریم را به یک تصویر کامل تبدیل می کند.

محققان با استفاده از اجزای اپتیکی معمول و موجود در بازار این دوربین را ابداع کرده اند. SCARF کم هزینه و کم مصرف است و از سوی دیگر کیفیت اندازه گیری آن نیز بسیار بالا است.

کد خبر 6063544 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تولید دوربین سریع با قابلیت ثبت ۱۵۶ هزار میلیارد فریم در ثانیه
  • حال و هوای زائران نوروزی در حرم مطهر رضوی + فیلم
  • هوای اردبیل وزش باد همراه با باران پراکنده خواهد بود
  • دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
  • جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا/ از ۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت هوا چطور است؟
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تمرکز بارش‌ها تا ۱۲ فروردین در کدام مناطق کشور است؟
  • تمرکز بارش‌ها تا ۱۲ فروردین در کدام مناطق ایران است؟
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت‌ ۱۴۰۳