Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@21:56:26 GMT

چاپ جلد اول کتاب مشاهیر معاصر نیشابور و فیروزه

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۰۸۶۹

چاپ جلد اول کتاب مشاهیر معاصر نیشابور و فیروزه

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن رضوی، شب گذشته در مراسم نکوداشت زنده یاد پهلوان یعقوبعلی شورورزی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح بزرگ بانک اطلاعات مشاهیر معاصر نیشابور و فیروزه بعنوان یکی از سلسله برنامه‌های  ماندگار انجمن، تاکنون تعداد ۴۶۰ نفر از چهره‌های برتر شهرستان در رشته‌های مختلف شناسایی، گردآوری و تدوین زندگی نامه و آثار ۱۹ نفر از مشاهیر معاصر نیشابور و فیروزه انجام و به یاری و همت اعضای توانمند انجمن و همراهی خوب مدیران و متولیان فرهنگی شهرستان، مراسم نکوداشت و پاسداشت این مردان و زنان بزرگ با حضور خانواده‌های آنان و اهالی قلم و اندیشه نیشابور و فیروزه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این طرح از دو سال پیش آغاز شده و بیستمین نفر از مشاهیر شهرمان زنده یاد پهلوان یعقوبعلی شورورزی است که مراسم نکوداشت این مرد اخلاق‌مدار در بیستمین سالگرد عروجش برگزار شد و با برگزاری این مراسم کار نگارش و ویرایش جلد اول کتاب مشاهیر معاصر نیشابور و فیروزه به پایان خواهد رسید و برای چاپ به ناشران نیشابوری واگذار خواهد شد.

رئیس انجمن نویسندگان عالی مقام نیشابوری ضمن قدرشناسی از همراهی ارزشمند خانواده‌های مشاهیر افزود: در این کتاب، بیست نفر از مشاهیر معاصر نیشابور و فیروزه در قالب معرفی کامل، زندگی‌نامه، آثار و فعالیت‌های همه جانبه افراد و خدمات و اقدامات ماندگار آنان به همراه تصویر در ۳۵۰ صفحه به نگارش درآمده است که با مشارکت بازماندگان و خیرین فرهنگی به چاپ خواهد رسید.

کد خبر 4749181

منبع: مهر

کلیدواژه: نیشابور سید حسن رضوی شهرستان فیروزه اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شهرکرد شیراز بیرجند استانداری سمنان موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، از زمان شروع جنگ اخیر اسرائیل علیه حماس و مردم نوار غزه، نویسندگان وابسته به انجمن قلم آمریکا (PEN) بار‌ها این سازمان را برای حمایت از اسرائیل و کم اهمیت جلوه دادن جنایاتی که علیه نویسندگان و روزنامه نگاران فلسطینی انجام داده است، محکوم کرده‌اند.

اکنون انجمن قلم آمریکا که با نارضایتی گسترده‌ای از واکنش‌ها علیه خود روبه روشده، مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرد. ده‌ها نامزد از این رویداد که قرار بود هفته آینده برگزار شود، انصراف داده بودند.

انجمن قلم آمریکا سازمانی ادبی است که از آزادی بیان حمایت می‌کند، هر سال صد‌ها هزار دلار جایزه اهدا می‌کند که جایزه ۷۵ هزار دلاری جین آستین برای بهترین کتاب از جمله آنهاست؛ اما با انصراف ۹ نویسنده از ۱۰ فینالیست این جایزه و انصراف نامزد‌های دیگری از بخش‌های مختلف از ترجمه گرفته تا بهترین کتاب اول، برگزاری مراسم که قرار بود در تالار شهر منهتن شکل بگیرد، غیر قابل اجرا بود.

کاترینا واندن هوول، وندی واندن هوول و بیل کلگ به نمایندگی از بنیاد و دارایی ادبی جین استاین بیانیه زیر را ارایه کردند: جین استاین مدافع پرشور حقوق فلسطین بود و از نویسندگان فلسطینی حمایت و تجلیل کرد. در حالی که او جایزه PEN آمریکا را به نام خود برای جلب توجه و حمایت معنادار از نویسندگان دارای بالاترین دستاورد ادبی تاسیس کرد، می‌دانیم که او به موضع و فداکاری نویسندگانی که امسال از رقابت کنار کشیده‌اند، احترام می‌گذاشت. برای احترام به تصمیم آنها، املاک جین استین از انجمن قلم آمریکا خواسته است تا این جایزه ۷۵ هزار دلاری را به صندوق امداد کودکان فلسطین اهدا کند.

سوزان نوسل، مدیر عامل PEN آمریکا در بیانیه‌ای که دوشنبه منتشر شد، گفت: حجم زیادی کار برای این مراسم انجام می‌شود و همه ما از این نتیجه متاسف هستیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که امکان ندارد جشنی را به روشی که امیدوار بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم برگزار کنیم.

از زمان آغاز جنگ در اکتبر گذشته، نویسندگان وابسته به انجمن قلم بار‌ها این سازمان را به اتهام حمایت از اسراییل و کم اهمیت جلوه دادن جنایات علیه نویسندگان و روزنامه نگاران فلسطینی محکوم کرده اند. در نامه سرگشاده‌ای که ماه گذشته منتشر شد و نائومی کلاین و لوری مور از امضا کنندگان آن بودند، امضاکنندگان از «پن» برای بسیج نکردن «هیچ حمایت هماهنگ اساسی» از مردم فلسطینی و پافشاری نکردن بر ماموریت خود که «رد کردن همه نفرت‌ها و حمایت از آرمان‌های بشری برای زندگی در صلح وبرابری» است، انتقاد کردند.

انجمن قلم بار‌ها خواستار آتش‌بس در غزه شده و به ایجاد صندوق اضطراری ۱۰۰ هزار دلاری برای نویسندگان فلسطینی کمک کرده، اما اعضای آن این اقدامات را در برابر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی کافی نمی‌دانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود
  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی