Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@14:12:24 GMT

صادرات توتون 10 برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۰۹۰۹

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که میزان صادرات توتون در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۰ برابر شده است. ناطقان: این آمار نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال ۷۹۹ تن توتون صادر شده که نسبت به صادرات ۷۵.۷ تنی این محصول در مدت مشابه سال گذشته، ۹۵۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که طبق آمارها میزان صادرات تنباکوی سنتی و معسل در این مدت به ترتیب ۵۳.۲ و ۷۸ درصد نسبت به پنج ماهه اول سال گذشته کاهش داشته به طوری که صادرات این دو محصول در پنج ماهه اول امسال به ۴۷.۳ و ۳۵.۶ تن رسیده است، در حالی که صادرات تنباکو سنتی و معسل در مدت مشابه سال گذشته معادل ۱۰۱.۱ و ۱۶۲.۱ تن بوده است.

همچنین طبق آمارهایی که اخیرا منتشر شده بود، میزان صادرات سیگار در این مدت ۸۳.۳ درصد کاهش داشته است. صادرات سیگار تا پایان مرداد ماه سال گذشته ۱۵۰ میلیون نخ بوده، اما در پنج ماهه نخست امسال به ۲۵ میلیون نخ رسیده است.

کاهش واردات تنباکوی معسل

در بخش واردات نیز تنها محصول وارداتی تنباکوی معسل است که در پنج ماهه نخست امسال ۵۱۸.۲۸ تن از آن به کشور وارد شده و در مقایسه با واردات ۱۵۱۴.۵ تنی این محصول در مدت مشابه سال گذشته ۶۵.۸ درصد کاهش داشته است.

اما واردات سیگار که در دو ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به صفر رسیده بود، همچنان انجام نمی‌شود.

۵۸ واحد دخانی فعال هستد

بررسی آخرین وضعیت واحدهای دخانی نیز نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال ۲۰ واحد تولید سیگار و ۳۸ واحد تولید تنباکو در کشور فعال هستند، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۸ واحد تولید سیگار و ۳۰ واحد تولید تنباکو فعالیت می‌کردند.

همچنین مجموع مبلغ واریزی اشخاص و شرکت‌ها جهت حق انحصار واردات (۱۰ درصد) و تولید (۲۰ درصد)، هالوگرام و توزیع به خزانه دولت، در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۹۲.۹ درصد افزایش داشته و به ۶۳ میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان رسیده است. منبع: ایسنا برچسب ها: صادرات ، توتون ، وزارت صنعت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صادرات توتون وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد

نرخ تورم سالیانه منتهی به فروردین امسال به ۳۸.۸درصد کاهش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،در فروردین ماه  امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد 236.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل، 2.6 درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، 30.9درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، 38.8 درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت

در فروردین ماه  شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد 236.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل، 2.6 درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، 30.9 درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، 38.8 درصد افزایش داشته است.

 

تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه 1403، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، 30.9 درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، 30.9 درصد بیشتر از فروردین ماه 1402 برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه 1403، در مقایسه با ماه قبل، 1.4 واحد درصد کاهش داشته است.

 

تورم ماهانه خانوارهای کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه  تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر 2.6 درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، 2.9 درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، 2.5 درصد بوده است.

 

نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه ، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به 38.8 درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 1.9 واحد درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد