Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، «آدام کینزینگر» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، پس از انتشار خبری از سوی روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه دو جنگنده این کشور پایگاه نظامی نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا را در نزدیکی شهر عین العرب که کُرد‌ها آن را کوبانی می‌نامند تخریب کرده‌اند به شدت از دونالد ترامپ انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کینزینگر شب گذشته در توییتی در انتقاد از ترامپ نوشت: «مرحبا. پایگاه خودمان را عمدا بمباران کرده‌ایم، چون تصمیم بدون فکر دونالد ترامپ فرصت نداد تا بهترین راه تخلیه پایگاه پیدا شود. این همان آمریکایی است که به آن اعتقاد دارد؟»

وال استریت ژورنال بعدازظهر روز گذشته نوشت دو فروند جنگنده آمریکایی انبار مهمات باقی‌مانده در پایگاه نظامی نیرو‌های ائتلاف را پس از خروج نیرو‌های آمریکایی به دلیل حمله ترکیه به آن منطقه به منظور کاهش توانایی نظامی پایگاه بمباران کرده‌اند. مقامات واشنگتن به این روزنامه گفتند حملات هوایی با جت‌های اف-۱۵ آمریکایی در اوایل روز چهارشنبه صورت گرفته است تا «امکانات نظامی موجود در پایگاه خارج از دسترس شود».

بعدازظهر دیروز خبرگزاری رسمی دولت سوریه است اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی پس از خروج از عین العرب پایگاه نظامی خود را در نزدیکی این شهر تخریب کردند.

دولت ترامپ پس از آنکه تصمیم گرفت نیرو‌های خود را از شمال سوریه خارج کند و به ارتش ترکیه اجازه دهد به کُرد‌های این منطقه حمله کند به شدت از سوی نمایندگان کنگره، از هردو حزب، مورد انتقاد قرار گرفت. صبح روز گذشته، در یک حرکت نادر، در مجلس نمایندگان آمریکا ۳۵۴ نفر از اعضای هردو حزب تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه را محکوم کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا کنگره آمریکا سوریه دونالد ترامپ ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق

پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در غرب عراق هدف حمله قرار گرفت. این حمله ساعاتی پس از حمله به یک پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه رخ داد.

به گزارش انتخاب، منابع امنیتی، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران خبر دادند که پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در غرب استان الانبار عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پیشتر خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی عراقی گزارش داد که شامگاه یکشنبه، ۲ اردیبهشت، دست‌کم پنج موشک از شهر زمار عراق به سوی یک پایگاه نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین این حمله چند ساعت پس از آن رخ داد که گردان‌های حزب‌الله عراق از سرگیری عملیات‌های خود علیه نیرو‌های آمریکایی را به دلیل ناکامی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که هفته گذشته به ایالات متحده سفر کرده بود، تا جدول زمانی خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از خاک عراق را تعیین کند.

این حمله همچنین دو روز پس از حمله جمعه شب به اردوگاه «کالسو» متعلق به نیرو‌های حشد الشعبی در استان بابل در جنوب بغداد رخ داد که ایالات متحده دخالت در آن را رد کرد.

نیرو‌های آمریکایی و گروه‌های شیعه مسلح مورد حمایت ایران در ماه‌های اخیر در بحبوحه درگیری‌های منطقه‌ای مرتبط با جنگ اسرائیل در نوار غزه، حملاتی را انجام داده‌اند که منجر شد محمد شیاع السودانی در ژانویه گذشته خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور شود.

دیگر خبرها

  • دستاوردسازی خیالی با بمباران رفح
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه