Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@06:37:19 GMT

پارک ویژه معلولان در همدان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۱۰۴۲

پارک ویژه معلولان در همدان ایجاد می‌شود

الوند تصریح کرد: تا پایان امسال یکی از پارک‌های شهر همدان ویژه معلولان طراحی می‌شود به طوری که برای همه نوع معلولیت بخش ویژه‌ای با خصوصیت‌های مورد نیاز آنان دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه شعار امسال روز عصای سفید فرصت‌های برابر است تصریح کرد: این شعار ندای رفع تبعیض و ایجاد برابری را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پوستر روز جهانی عصای سفید در کشور را یک هنرمند روشندل طراحی کرده است که شعار او «رفع تبعیض راهم را روشن می‌سازد» است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه طالب دانش  از سختی راه نمی‌هراسد، تصریح کرد: ایران نیازمند ارتقای سطح دانش همه اقشار به ویژه معلولان و روشندلان است.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما نیازمند افراد متخصص است ادامه داد: این انسان‌ها هستند که به مرزهای جغرافیایی هویت می‌دهند.

الوند خاطرنشان کرد: روشندلان  باید به ما کمک کنند تا آن‌ها را بهتر ببینم و کشور ما باید بتواند از ظرفیت همه افراد استفاده ببرد تا توسعه در آن تسریع یابد.

وی با اشاره به اینکه قانون جامع افراد دارای معلولیت، نیاز به 12 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد گفت: این قانون علاوه بر تخصیص اعتبار نیاز به زمان برای اجرا دارد و با اولویت‌بندی که سازمان بهزیستی انجام داده برنامه‌های ویژه‌ای رقم می‌خورد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تأکید کرد: نخستین استانی بودیم که به دلیل رویکرد اجتماعی، مشاور امور معلولان استاندار از بین این قشر انتخاب شده است.

وی  اظهار کرد: 6 میلیارد ریال برای دانشجویانی که سرپرست خانوار آنها معلول است، در نظر گرفته شده تا هزینه تحصیل آنان پرداخت شود.

الوند افزود: همچنین پیش از این تنها به سرپرست خانواده مستمری پرداخت می‌شد اما امروز به همه اعضای خانواده مستمری داده می‌شود.

وی تأکید کرد: امروز خوشحالیم که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کانون پرورش فکری و... برای معلولان برنامه‌های ویژه دارند که این نشان از یک اتفاق خوب برای آینده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان  تصریح کرد: تا پایان امسال یکی از پارک‌های شهر همدان ویژه معلولان طراحی می‌شود به طوری که برای همه نوع معلولیت بخش ویژه‌ای با خصوصیت‌های مورد نیاز آنان دیده شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان همدان بهزیستی قانون معلولان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: هزار و ۱۵۲ نفر خانم و ۹ نفر آقا در دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی صنایع دستی حضور یافتند.

او از برگزاری تعداد هشت دوره تخصصی در اردوگاه‌های کاردرمانی و کانون‌های اصلاح و تربیت، با حضور بیش از ۱۶۰ نفر هنرجو در سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: تعداد پنج دوره آموزشی ویژه کارکنان وظیفه با حضور بیش از ۵۰ نفر هنرجو و ۱۸ دوره تخصصی ویژه شاغلان با حضور ۴۴۳ نفر نیز برگزار شده است.

خلجی، فراهم کردن شرایط فعالیت را برای شاغلان در حوزه صنایع دستی ضرورت برشمرد.

معاون صنایع‌دستی استان همدان تصریح کرد: در حوزه آموزش‌ها امسال با آسیب شناسی‌های انجام شده علاوه بر اینکه به جایگاه آموزش عمومی و ابتدایی پرداختیم نگاه ویژه‌ای به آموزش‌های تخصصی ویژه شاغلان انجام شده است تا فضا و زمینه را برای فروش و عرضه محصولات هنرمندان فراهم کنیم.

 

دیگر خبرها

  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه