Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@17:18:54 GMT

طالبان: آمریکا از گفتگو فرار می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۱۱۲۰

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که محتوای توافق این گروه با آمریکا بویژه در رابطه با خروج نیرو‌های خارجی مشخص است و کسانی که این توافق را نمی‌خواهند بوضوح از گفتگو فرار می‌کنند.

به گزارش تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به اظهارات دبیرکل ناتو مبنی بر ضرورت عقب‌نشینی از مواضعش بر سر میز مذاکره تصریح کرد که در توافقنامه‌ای که آمریکا و طالبان پس از گفتگو‌های طولانی به آن رسیدند برای خواست تمامی طرف‌ها پاسخ وجود دارد و محتوای این توافق بویژه در رابطه با خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان بسیار واضح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاهین در توئیتی نوشت که در این توافقنامه مواردی، چون خروج کامل نیرو‌های خارجی از افغانستان، استفاده نشدن خاک افغانستان علیه آمریکا و متحدانش و کاهش خشونت‌ها بحث شده است و کسانی که خواستار این توافق نیستند واضح است که از گفت‌گو فرار می‌کنند.

سخنگوی طالبان چند روز پیش نیز به «نیوز ۱۸» گفته بود که پیش از لغو مذاکرات توسط ترامپ گفتگو درباره توافق صلح به اتمام رسیده بود و درصورت انعقاد توافقنامه اکنون در افغانستان آتش‌بس برقرار بود.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در نشست اخیر سران این سازمان گفته بود که برای رسیدن به توافق سیاسی در افغانستان طالبان باید بر سر میز مذاکره برای مصالحه تمایل واقعی تمایل نشان دهد و ادامه داد که در حال حاضر طالبان به جای توقف خشونت‌ها حملاتش را تشدید کرده و خواستار گرفتن تضمین معتبر از طالبان برای ایجاد توافق شده بود.

استولتنبرگ همچنین در حالی بر ادامه حضور نیرو‌های خارجی در افغانستان با هدف "برقراری شرایط صلح" تاکید کرد که طالبان همواره خاطر نشان کرده که خواستار خروج همه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان است و تا زمان خروج این نیرو‌ها به جنگ ادامه خواهد داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون تابناک طالبان آمریکا پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم