Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان مذهبی و دینی با اشاره به برگزاری پیاده روی اربعین تصریح کردند: مراسم اربعین بزرگ‌ترین همایش سیاسی، اسلامی جهان اسلام است که موجب وحدت بین ادیان مختلف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از   قم فردا، " حب الحسین یجمعنا " امروز مهترین عبارت و یا به عبارت امروزی تر هشتکی است که این روزها بر سرزبان ها افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عبارتی که نشانگر عشق و ارادت به ائمه اهل بیت(ع) و به خصوص سالار شهیدان است که در راه آزادگی و بندگی به خداوند متعال جان خود و 72 تن از یارانش را تقدیم کرد.

امام حسین(ع) بعد از گذشت 14 قرن امروز محور وحدت و همدلی شده چرا که سیاه و سفید، پیر و جوان ، بزرگ و کوچک از ملیت ها و کشورهای مختلف زیر بیرق و پرچم ایشان با پای پیاده به سمت کربلای معلی در حال حرکت هستند.

امروز عشق به حسین به صورت کاملا مردمی و خودجوش نمایان شده و انتظار می رود در روز اربعین بیش از 25 میلیون نفر از جای جای جهان خود را به بین الحرمین برسانند ، تجمعی که نظیر آن در هیچ جای دنیا  سابقه نداشته و قطعا نخواهد داشت.

چند تن از کارشناسان مذهبی و دینی در گفتگو با خبرنگار ما به بیان ابعاد مختلف این پیاده روی میلیونی پرداختند.

استاد دانشگاه باقرالعلوم: مردمی بودن پیاده روی اربعین نقطه قوت آن است

حجت الاسلام محسن الویری با بیان این که پیاده روی اربعین امروز بیش از گذشته مردم دو کشور ایران و عراق را به هم نزدیک تر کرده است، اظهار داشت: پیاده روی اربعین موجب شده است که مردم دو کشور ایران و عراق بیش از گذشته به هم نزدیک شوند و باید این نزدیکی در راستای تحقق منافع ملی دو کشور در منطقه پیش برود.

وی مردمی بودن پیاده روی اربعین را مهترین نقطه قوت آن دانست و گفت: این مراسم مردمی است و باید تا ابد مردمی بماند و نباید اجازه داد کوچکترین انحرافی در ان صورت بگیرد.

الویری به آثاری که این مراسم در بین مردم می گذارد اشاره کرد و بیان داشت: انسجام بخشی، معرفت افزایی و افزایش دین داری و معنویت مردم از جمله آثاری است که حضور در این مراسم به همراه دارد.

وی بر ضرورت پوشش گسترده و صحیح پیاده روی اربعین تاکید کرد و ابراز داشت: برای نشان دادن عمق حضور و ارادت مردم به ساحت مقدس امام حسین(ع) ضرورت ایجاد خبرگزاری اربعین ضروری است که باید مورد تاکید قرار بگیرد.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: شعار حب الحسین یجمعنا محور وحدت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به در جریان بودن پیاده روی اربعین اظهار داشت: مردم عراق در این ایام واقعا پذیرایی خوبی از زائران می کنند که نیاز است این فرهنگ در کشور ما نیز فراگیر شود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته در مسیر پیاده روی اربعین موضوع پاسخ دادن به احکام و اقامه فریضه نماز جماعت چندان مورد توجه قرار نمی گرفت اما با حضور مبلغانی از جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیاده روی این موضوعات تاکید فراوانی صورت گرفته و بحمدالله فراگیر شد.

معاون فرهنگی دفتر تاکید کرد: دفتر تبلیغات حوزه‌های علمیه دراعزام مبلغین اربعین به نسل جوان نیز پرداخته به طوری که مبلغانی برای کودکان و نوجوانان به مراسم اربعین حسینی اعزام می‌شوند.


روستا آزاد با بیان این که حب الحسین یجمعنا امروز محور وحدت و همدلی شده است، تاکید کرد: این راهپیمایی میلیونی بر محور حب امام شکل گرفته است و در واقع این علاقه شدید مردم به امام شهیدان است که همه را گرد هم جمع کرده است.

وی به تاثیرات حضور در این پیاده روی در بین مردم اشاره کرد و گفت: حضور در این پیاده‌روی موجب تغییر نگرش و بینش افراد می شود و علاوه بر این بار معنوی بسیار زیادی نیز دارد.


روستا آزاد خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در قم را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: با تشکیل قرارگاه اربعین در قم  سال گذشته ۱۴۰ هزار نفر در این قرارگاه پذیرایی شدند و امسال نیز پیش بینی می شود این قرارگاه پذیرای  ۳۰۰ هزار نفر باشد


تحلیل گر مسائل خاورمیانه: مراسم اربعین بزرگ‌ترین همایش سیاسی، اسلامی جهان اسلام است

احمد احمدی نیز با بیان این که دو ملت ایران و عراق نقش تعیین کننده ای در رقم خوردن بزرگترین تجمه مذهبی جهان را دارند، اظهار داشت: دو ملت ایران و عراق کسانی هستند که اربعین را به جهانیان معرفی می کنند و در واقع باید به نحوی عمل کنند که به خوبی این رسالت خودشان را انجام دهند.

وی ادامه داد: باید در این معرفی به این نکته اساسی و کلیدی هم توجه داشته باشیم که حرکت اربعین فرامذهبی است و امام حسین(ع) متعلق به تمام انسان ها و جهان بشریت است.

احمدی تصریح کرد: اربعین میعادگاه  هم‌بستگی دوستداران حسینی از جای جای جهان است و به عبارت بهتر بزرگ‌ترین همایش سیاسی، اسلامی جهان اسلام است به طوری که هیچ جریان و گروهی در جهان نمی‌تواند مشابه آن را برگزار کند.

وی ادامه داد: بر اساس آموزه های دینی و روایات مختلف مراسم اربعین حلقه‌ای وصلی است که انقلاب حسینی را به انقلاب  حضرت مهدی (عج) را متصل می‌سازد و در این گذار ملت های دو کشور ایران و عراق باید به وظایف خودشان عمل کنند.

تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: بر اساس روایت های معتبری که وجود دارد مهدی موعود(عج) در سرزمین عراق و کوفه ظهور خواهد کرد و به همین علت باید کشور عراق را برای این میزبانی آماده کنیم که یکی از مهمترین آن ها کادرسازی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

استاندار لرستان تأکید کرد: رعایت عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در جلسۀ بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به  لرستان گفت: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی نماینده دولت هستند.

او اضافه کرد: مسئولان باید یک‌صدا باشند، زیرا دستگاه‌های اجرایی زمانی موفق هستند که با تفاهم، رفاقت کار و اتحاد خدمتگزاری به مردم را به نمایش بگذارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر خدمت برای خدا باشد مردم از مجموعه دولت راضی خواهند بود، عنوان کرد: مردم باید از خدمات مسئولان بهره‌مند شوند.

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

شفقت با اشاره به اینکه اعضای مؤثر در حکومت اسلامی یک مجموعه واحد هستند، بیان کرد: بخشی از توحید عبادی ما انجام عبادت و بخشی هم توحید عملی است.

او با بیان اینکه ما باید در خدمت به مردم وحدت داشته باشیم زیرا هیچ‌کس از چندصدایی بهره‌ای نمی‌برد، خاطرنشان کرد: امام‌خمینی (ره) طاغوت را با وحدت مردمی از بین برد.

استاندار لرستان توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود ناهماهنگی سران برخی کشورها وحدتی بین مسلمانان ایجاد کرد که امروز آمریکا از حمله اسرائیل اعلام برائت می‌کند و این حاصل وحدت است.

شفقت با تاکید بر اینکه لرستان مهد مردم غیرتمند و پایگاه شیعیان است، گفت: عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد و ما باید زمینه مشارکت مردم را در روند توسعه فراهم کنیم.

او با بیان اینکه دولت باید تسهیلگری کند تا مردم زندگی مرفه و شرافتمندانه‌ای برای خود تهیه کنند، اضافه کرد: مجموعۀ مدیران باید وحدت وزارتی ایجاد کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حق ندارند شهروندان و ارباب‌رجوع را بی‌دلیل پشت در اتاق خود منتظر نگه دارند، زیرا مسئول اجرایی، نوکر و مخلص مردم هستند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است