Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمانشاه با اشاره به طرح یارانه دستمزد و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، بیان کرد: طرح یارانه دستمزد برای حمایت از اشتغال در مناطق کم برخوردار ابلاغ شده و وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵ سال به کارفرما پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد را کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار عنوان کرد.

او تاکید کرد: مسأله اصلی کشور، اشتغال جوانان و طیف سنی زیر ۳۵ سال است، بنابراین کارفرمایان با جذب این افراد مشمول مشوق ها قرار می گیرند و بر اساس قانون، ۳۰ درصد از هزینه کارفرمایان توسط دولت پرداخت می شود.


او سهم استان کرمانشاه از طرح یارانه دستمزد را نفر ذکر کرد و ادامه داد: در شهرستان کرمانشاه 1098 نفر یعنی بیش از 50 درصد از سهمیه ابلاغی به استان هرف گذاری شده که انتظار داریم جذب سریع جویندگان کار واجد شرایط در بنگاه های اقتصادی به منظور بهره مندی کارفرمایان از طرح یارانه دستمزد ، محقق شود.


حسن عزیزی در خصوص طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی نیز عنوان نمود: به منظور افزایش قابلیت جذب و اشتغال فارغ التحصیلان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی نیز دولت در قالب طرح کارورزی بر اساس موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 98 تعداد 3850 فرصت شغلی برای استان کرمانشاه پیش بینی شده است.


او سهم شهرستان کرمانشاه در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در سال 98 را 1241 نفر عنوان نمود و گفت: انتظار می رود در فرصت باقیمانده تا پایان سال با اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی و متولی ایجاد اشتغال سهمیه تخصیصی به بزرگترین شهرستان در استان تحقق یابد.


فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه با اشاره به کاهش نزدیک 2 و نیم درصدی آمار بیکاری استان کرمانشاه در پایان فصل تابستان، اظهار کرد: این آمار نشان می دهد وضعیت کسب و کار استان و به تبع آن شهرستان کرمانشاه از رونق برخوردار شده که این موضوع جای بسی خرسندی دارد.

رنجبر اضافه کرد: کاهش نرخ بیکاری نشان از تلاش و تحرک خوب ایجاد شده در حوزه ایجاد اشتغال در استان و شهرستان کرمانشاه به عنوان بزرگترین شهرستان استان دارد و این آمار نشان می دهد اگر وحدت داشته باشیم تلاش ها برای کاهش بیکاری به ثمر می نشیند.


او  اضافه کرد: برای حل معظل بیکاری باید نگاه سیستمی داشته باشیم و همه تلاش کنیم تا گره های موجود در جهت اشتغالزایی را باز کنیم و با ایجاد پنجره واحد در بحث صدور مجوزها شاهد تسریع در روند صدور مجوزها باشیم.



رنجبر در ادامه ایجاد زنجیره های تولید در بخش هایی مثل کشاورزی، پوشاک و ... را در حل معظل اشتغال در شهرستان کرمانشاه اثرگذار دانست و افزود: توسعه واحدهای پرورش کبک، بوقلمون، بلدرچین، مرغ بومی و ... می تواند در کاهش نرخ بیکاری اثرگذار باشند.


او در ادامه از دانشگاه های استان به دلیل عدم ارائه طرح برای حل شکل اشتغال گلایه کرد و گفت: موضوع اشتغال دغدغه اصلی کشور و مسئولین نظام است و دانشگاه ها باید در این خصوص پای کار بیایند.


فرماندار کرمانشاه در پایان از تشکل های خصوصی بخش کشاورزی، صنایع، معادن و گردشگری خواست تا برای حل مشکل اشتغال پای کار بیایند و از طرح های سیاست بازار کار از جمله یارانه دستمزد و طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی بهره ببرند.

انتهای  پیام/ز

 

 

کاهش نزدیک ۲ و نیم درصدی آمار بیکاری استان کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد

 رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه قرائت خانه‌ها با سابقه‌ی ۳۰ ساله در استان یزد برای تقویت بنیه‌ی علمی دانش آموزان و استفاده از فرصت مطالعاتی ایجاد می‌شوند، گفت: در نوروز امسال ۵۵ قرائت خانه در استان یزد ایجاد شده که ۲۰ قرائت خانه از این تعداد در شهر یزد فعالیت دارند. 

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار دانش آموز از این قرائت خانه بهره می‌برند، ادامه داد: قرائت خانه‌ها فرصت خوبی برای مطالعه، مشاوره و رفع اشکال دانش آموزان فراهم می‌کند و ساعت فعالیت این مکان‌ها در ماه مبارک رمضان از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۳ است. 

فعالیت قرائت خانه‌ها در استان یزد از ۲۸ اسفندماه شروع شده و تا ۱۳ فروردین ماه نیز ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای