Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@21:39:55 GMT

برداشت ۵۰ هزار تن سیب از باغات هشترود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۱۷۳۰

برداشت ۵۰ هزار تن سیب از باغات هشترود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،در مراسم جشن برداشت سیب که در روستای نخود آباد بخش نظرکهریز شهرستان هشترود برگزار شد خاطر نشان کرد: سیب هشترود یک محصول کاملا استراتژیک با خواص درمانی است که سالانه مابین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای ۳۵۰۰ بهره بردار سود به دنبال دارد.

او افزود: شهرستان هشترود از لحاظ صنایع تبدیلی میوه وضعیت مطلوبی ندارد لذا از مسئولان شهرستانی و استانی تقاضا می‌کنم که با اختصاص اعتبار به متقاضیان، بخش خصوصی را در ساخت کارخانجات صنایع تبدیلی همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی هشترود نیز در حاشیه این مراسم از وجود ۲۵ مروج کشاورزی به عنوان وزیر کشاورزی در ۲۳۱ روستای منطقه خبر داد.

اردشیر عسگری افزود: نظام نوین ترویج به خاطر سهولت در امورات کشاورزی و دامپروری و برای هویت دادن به جامعه زراعت، با توجه به رشته‌های مختلف اقدام به تعیین کارشناس در روستا‌ها کرده تا این افراد به عنوان پهنه بند همه امورات کشاورزی روستاییان را زیر نظر داشته باشند.

او افزود: در طرح پهنه بندی تمامی اطلاعات کشاورزی اعم از سطح کل اراضی، سطح زیر کشت، تعداد ماشین آلات کشاورزی، تعداد واحد‌های دامی، طیور، زنبور عسل و... طبقه بندی شده و به عنوان شناسنامه کشاورز شناخته می‌شود.

او اظهار کرد: کشاورزی شهرستان هشترود با وجود ۱۱ هزار بهره بردار در دو بخش مرکزی و نظرکهریز و با دارا بودن ۱۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم و ۳۸۵۰ هکتار باغ از وجود ۲۵ نفر کارشناس ترویج به عنوان پهنه بند سود می‌برد.

 

انتهای پیام/ش

۵۰ هزار تن سیب از باغات هشترود برداشت می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیگیری مطالبات و اعتبارات از همین ابتدای سال در دستور کار باشد تا پرداخت به موقع اعتبارات انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه ستاد برداشت گندم (شورای کشاورزی شهرستان) که در سالن جلسات شهید باهنر فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سال قبل هماهنگی خوبی بین اعضای ستاد، اداره غله و جهاد کشاورزی شاهد بودیم و بخشداران مشکلات این حوزه را پیگیر شدند، همچنین بانک‌های عامل مساعدت لازم را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم و دانه‌های روغنی در حوزه کشاورزی برداشت شود، افزود: ظرفیت برداشت اگر هم معادل سال پیش باشد، اما از آنجا که کشاورزان برای پیشگیری از آسیب به محصولات برای برداشت حساسیت دارند، لذا باید همکاری لازم با آن‌ها صورت بگیرد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در زمینه کاهش آتش‌سوزی‌ها و کنترل پس چراها نیاز به آموزش و اطلاع‌رسانی همگانی به ویژه رسانه‌ها دارد و دستگاه‌های متولی پیش از فرارسیدن فصل گرم باید به این موضوع اهمیت دهند، گفت: پس از برداشت محصول اگر از زمین محافظت شود، برای کاشت بعدی نیز کیفیت بهتری را خواهیم داشت، نظام مهندسی نیز می‌تواند با بازرسی لازم با هرگونه تخلفات در این عرصه مبارزه کند.

وی با تأکید بر استفاده از کمباین‌های استاندارد، از ساماندهی سیلوها، مبارزه با آفت زنگ زرد، رعایت حریم قانونی عرصه کشاورزی و عدم تعرض به منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: پیگیری مطالبات و اعتبارات از همین ابتدای سال در دستور کار باشد و پرداخت به موقع اعتبارات انجام شود، تا در حقیقت شیرینی برداشت را به کام کشاورزان تلخ نشود.

آمویی با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات در حوزه کشاورزی، بیان کرد: کشاورزان ما مقید به پرداخت زکات هستند و باید به آنان اطلاع‌رسانی و آموزش داده شود که از طریق سامانه الکترونیکی پرداخت‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

کد خبر 746747

دیگر خبرها

  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه