Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس از رشد تولید علم بیش از سه برابری کشورمان در سه سال اخیر به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ کشور و دولت نام برد.

به گزارش ایسنا-غلامرضا کاتب در آیین جشن آغاز سال تحصیلی در دانشگاه گرمسار اظهار کرد: تولید علم در کشورمان از 8.9 در سال 2017 به 34 درصد در سال جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده گفت: رشد بالای تولید علم ایران ایران را در میان ۲۵ کشور برتر علمی دنیا، قرار داده به طوری که رشد تولید علم ما در سال ۲۰۱۷ حتی از کشورهایی همچون روسیه و چین که ‌مقام های برتر در تولید علم دارند بیشتر بوده .

وی چشم‌انداز پیش‌روی بخش علمی کشور را روشن دانست و افزود: از نظر رشد بخش دانش بنیان‌ کشورمان از رتبه ۱۰۳ در سال ۹۸ به رتبه ۷۵ رسیده است. خوشبختانه در سال ۱۳۹۷ دانشگاهیان ما رتبه کشور را در بخش توسعه فناوری و دانش بنیان، ارتقاء بخشیده و به رتبه ۷۵ جهانی رساندند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با تقدیر از توجه ویژه به گرمسار و بخ خصوص بخش دانشگاهی این شهرستان گفت: در سفر آخر دولت ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای شهرستان گرمسار مصوب شد که بخشی از آن تخصیص پیدا کرده است. همچنین در یک سال گذشته حدود ۱۲ و نیم میلیارد تومان در شهرستان گرمسار برای توسعه فضای علمی و آموزشی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ۴ میلیون و ۹۰۰ دانشجو وجود دارد افزود: در استان سمنان به ازای هر ۶ نفر یک دانشجو وجود دارد و در گرمسار به ازای هر ۴ نفر یک دانشجو وجود دارد که سرانه دانشجویی بی‌نظیری در دنیا محسوب می‌شود.

این نماینده با اشاره به اکتشاف نفت در گرمسار ادامه داد: در سال‌های گذشته یک پهنه نفتی در گرمسار اکتشاف شد از همین رو در صددیم به همت دولت پژوهشکده نفت در دانسگاه گرمسار راه اندازی شود.

کاتب با اشاره به تلاش برای اتصال گرمسار به متروی تهران و افتتاح بخشی از این خط در دولت تدبیر و امید گفت: اگر اعتبارات تکمیل این پروژه تامین شود و ایستگاه جوانمرد قصاب به گرمسار متصل شود، سفر از تجریش به گرمسار به یک ساعت کاهش می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان با بیان اینکه در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای گرمسار در نظر گرفته شد اضافه کرد: ۶ میلیارد تومان این اعتبار در بدترین شرایط اقتصادی کشور به شهرستان اختصاص یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غلامرضا کاتب تولید علم سرانه دانشجویی گرمسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی افزود: بیشترین قارچ خوراکی استان در شهرستان ارومیه و به مقدار ۹۰۰ تن تولید می شود و عمده قارچ خوراکی تولیدی در استان از نوع دکمه ای است.

وی اضافه کرد: ۶۸ واحد تولیدی قارچ در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است که این مصرف سرانه برای استان حدود یک تا ۱.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

دیانتی اضافه کرد: در سال جاری یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال در شهرستان ارومیه در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه تولید و پرورش این محصول اغلب در سالنهای سرپوشیده است، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی احداث و یا سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی قارچ خوراکی از این واحدها جهت توسعه و تداوم تولید حمایت می کند.

دیانتی اضافه کرد: اغلب بذر مورد نیاز برای این اقدام تولیدی در واحد های دانش بنیان تولید، آماده سازی و در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می شود.

قارچ سرشار از پروتئین است و مصرف آن باعث تنظیم کلسترول خون، افزایش فعالیت مغز، تقویت معده در هضم غذا و تسهیل در جذب مواد غذایی در بدن می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • کشف ۲ تن چوب تاغ قاچاق در گرمسار
  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای