Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری آمریکا در روزی که آنکارا حمله نظامی علیه کُردها در شمال سوریه را آغاز کرد، در نامه‌ای که حاوی ادبیات توهین‌آمیز و غیر دیپلماتیک است، به همتای تُرک خود گفته: «احمق نباش.» ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نامه‌ای به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در تاریخ 9 اکتبر، یعنی روزی که ترکیه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه آغاز کرد، نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در این نامه نوشته است: «بیایید برای دستیابی به یک توافق خوب همکاری کنیم. شما مایل نیستید مسئول کشتار هزاران نفر باشید، من هم نمی‌خواهم مسئول نابود کردن اقتصاد ترکیه باشم، (قطعا این کار) را خواهم کرد. شما پیشتر طعم (تحریم) ما را در ماجرای کشیش برونسون چشیده‌اید.» اشاره وی به تحریم‌هایی است که چندی پیش در واکنش به بازداشت اندرو برانسون، کشیش آمریکایی در ترکیه آن را اعمال کرد.

در ادامه این نامه آمده است: «من شخصا تلاش بسیاری کرده‌ام تا برخی از مشکلات شما را حل کنم. دنیا را مایوس نکنید، شما می‌توانید یک راه‌حل خوب را انتخاب کنید.»

دونالد ترامپ در ادامه به دریافت نامه‌ای از «ژنرال مظلوم» فرمانده نظامی کردهای سوریه اشاره کرده و نوشته است: «ژنرال مظلوم آماده مذاکره با شماست و آمده است امتیازهایی بدهد که قبلا داده نشده، من محرمانه یک نسخه از نامه‌ای را که به تازگی برایم ارسال داشته ضمیمه می‌کنم.»

وی همچنین در این نامه نوشته است: «اگر این کار را به شیوه‌ای درست و انسانی انجام دهید، تاریخ با نظر لطف به شما نگاه خواهد کرد. ولی اگر رویداد خوبی اتفاق نیفتد، تاریخ تا ابد به شما به عنوان شیطان خواهد نگریست.»

رئیس جمهوری آمریکا نامه خود را با این جمله به پایان برده است: «کله‌شق نباش! احمق نباش! بعدا با شما تماس می‌گیرم.»

البته ترامپ پس از انتشار متن نامه مذکور در رسانه‌ها، طی یک نشست خبری در واکنش به سوال خبرنگاری که او را به نشان دادن «چراغ سبز» به ترکیه برای حمله به مواضع «نیروهای دموکراتیک سوریه» متهم می‌کرد، گفت که با ارسال نامه تندی برای اردوغان، به او در این مورد هشدار داده بود.

ترامپ گفت: «پس از گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری ترکیه، این نامه را برای او ارسال داشت و افزود که نامه‌ای بسیاری قوی بود، و هرگز چراغ سبز محسوب نمی‌شد.»

به نظر می‌رسد انتشار این نامه از سوی کاخ سفید، تلاشی برای کاستن از حجم انتقادها از دونالد ترامپ به دلیل صدور دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه باشد.

دیدار ترامپ با نمایندگان آمریکایی درباره سوریه

هفته گذشته پس از آن که اعلام شد دونالد ترامپ دستور خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه را صادر است کرده است، ارتش ترکیه عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه که در کنترل شبه‌نظامیان کُرد است، آغاز کرد. ترکیه می‌گوید، هدف این حمله نظامی پاکسازی نوار مرزی از نیروهای تروریستی و همچنین ایجاد منطقه‌ای امن برای اسکان آوارگان سوری است.

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,90,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد

رئیس جمهور ترکیه با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه وارد عراق شد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از در بدو ورود از اردوغان استقبال کرد.

دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در این خصوص اعلام کرد: السودانی و رئیس جمهور ترکیه، مذاکرات رسمی دوجانبه انجام خواهند داد. در این سفر، پرونده های آب، اقتصاد، امنیت و پروژه جاده توسعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور با هدف توسعه شراکت اقتصادی و تجاری امضا خواهد شد.

اردوغان پس از آن به اربیل می رود. این سفر بعد از 12 سال انجام گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • اردوغان وارد عراق شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد