Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی‌اکبر قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مرز دوغارون در دهه پایانی صفر شاهد تردد خیل کثیری از زائران اربعین حسینی است که به عشق زیارت کربلا از این گذرگاه رسمی وارد ایران می‌شوند، روز گذشته 3987 زائر افغانستانی در قالب 32 کاروان وارد کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال به همت آستان قدس رضوی، ستاد اربعین و نیروهای مردمی و بسیجی شهرستان تایباد دو موکب امام رضا(ع) و شهدای ناجا در گمرک و نقطه صفر مرز دوغارون مستقر شده که روزانه به بیش از 2500 زائر خدمات رفاهی و فرهنگی ارائه می‌کند، همچنین روزانه از صبح تا پایان اعزام کاروان‌ها توزیع غذا و نان گرم در این موکب انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد بیان کرد: سه سال است که مرز دوغارون شاهد عاشقانی است که از کشور افغانستان از این طریق برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و مراسم پایانی دهه صفر شرکت می‌کنند، امسال با تمهیدات انجام شده از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای تردد و اسکان بهتر زوار استفاده شده است.

وی با اشاره به ورود روزانه بیش از 3000 زائر افغانستانی در این ایام تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه صفر مصادف با پایان مهرماه 50 هزار زائر افغانستانی برای شرکت در مراسم عزاداری‌ پایانی این ماه از طریق این معبر رسمی وارد ایران شوند. جهت سهولت در پذیرش زائران گیت‌های ورودی در این مدت افزایش یافته تا زوار به آسانی تردد کنند.

قربانی گفت: پلیس مهاجرت اتباع خارجی در صورت ورود کاروان زائران به مرز دوغارون خارج از ساعات اداری نیز به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

اکنون بیش از 200 نفر از مردم تشیع و تسنن این شهرستان در 2 موکب مستقر در مرز دوغارون به صورت خودجوش خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها زائران افغانستانی اربعین حسینی مرز دوغارون تایباد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان

مدیرکل اتباع استانداری کرمان از بازگردانده شدن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان خبر داد و گفت: استان کرمان برای حضور اتباع غیرمجاز ناامن شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، روح‌الله خضری‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور ما و استان کرمان سال‌ها میزبان مهاجران افغانستانی است، اظهار داشت: در این سال‌ها هم به دلایل انسانی و هم با توجه به آموزه‌ها و دستورات دینی تلاش کردیم که تا جایی که امکان دارد میزبانی خوبی از این مهاجران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع مهاجران و پناهجویان یک مسئله انسانی است، اما در حال حاضر شرایط و امکان پذیرش مهاجران جدید در استان کرمان وجود ندارد، افزود: از ابتدای سال 1402 تاکنون هیچ گونه مجوز اقامت جدید از جانب این اداره کل برای اقامت اتباع خارجی داده نشده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته گاهی مجوزهای قبلی این مهاجران تمدید شده است، ادامه داد: در این مدت تعداد قابل توجهی از مهاجران افغانستانی فاقد مجوز اقامت نیز به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

وی از بازگردانده شدن 85 هزار تبعه غیرمجاز از استان به کشورشان در سال 1402 با همکاری فراجا خبر داد و گفت: این برنامه با جدیت در سال جاری نیز ادامه دارد و در نتیجه استان کرمان برای حضور اتباع فاقد مجوز و غیرمجاز ناامن شده است.

خضری‌پور با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر شاهد موج جدیدی از افغانستان‌هراسی در فضای مجازی هستیم، بیان کرد: سیاست‌های جمهوری اسلامی و تصمیمات ما بر پایه مصالح کشور و مردم اتخاذ و عملیاتی می‌شود و افغانستان‌هراسی در فضای مجازی بر سیاست‌ها و تصمیمات ما تاثیرگذار نیست.

وی با بیان اینکه مهاجرت از کشور افغانستان به‌ دلیل تجاوز، سلطه‌گری و بحران‌زایی دولت‌های زیاده‌خواه در سال‌های اخیر تشدید شده است، افزود: بخش قابل توجهی از این مهاجران به ایران اسلامی پناه آورده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان گفت: امیدواریم شرایط کشور افغانستان برای بازگشت حداکثری مهاجرانی که حدود چهار دهه میهمان جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند فراهم شود و این افراد بتوانند پس از بازگشت در آبادانی میهن‌شان موثر باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • بازگرداندن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان
  • ترانزیت ۲۰ تن موی بز از طریق مرز لطف آباد شهرستان درگز
  • بازگشت مقامات حکومت پیشین افغانستان
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان